Regulacja luzów zaworowych S50B32
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Regulacja luzów zaworowych S50B32
Hej,
Zanim wyjadę z garażu na wiosne chciałbym przeprowadzić regulację luzów zaworowych w moim S50B32.
Bardzo bym prosił kogoś o podanie odpowiednich wartości luzów zaworowych dla zaworów ssących i wydechowych dla seryjnych wałków.
Kolejna sprawa to jakiej grubość płytki kupić i ile sztuk? Czy może najpierw zdjąć pokrywę zaworów, pomierzyć luzy i i grubości płytek, a dopiero później po wyliczeniu zamawiać potrzebne płytki?
Zanim wyjadę z garażu na wiosne chciałbym przeprowadzić regulację luzów zaworowych w moim S50B32.
Bardzo bym prosił kogoś o podanie odpowiednich wartości luzów zaworowych dla zaworów ssących i wydechowych dla seryjnych wałków.
Kolejna sprawa to jakiej grubość płytki kupić i ile sztuk? Czy może najpierw zdjąć pokrywę zaworów, pomierzyć luzy i i grubości płytek, a dopiero później po wyliczeniu zamawiać potrzebne płytki?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
-
- Posty: 193
- Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
- Auto: BMW
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
Luz zaworów, wlot (zimny/gorący) 0,18 - 0,23 (Max. 35° C)
Luz zaworu wylotowego (zimny/gorący) 0,28 - 0,33 (Max. 35° C)
Luz zaworu wylotowego (zimny/gorący) 0,28 - 0,33 (Max. 35° C)
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
Te max 35* C ?
Czyli to maksymalna temperatura zewnętrzna przy jakiej powinno się mierzyć ? Ponieważ metal rozszerza się od ciepła, i mogło by dojść do przekłamań pomiaru ?
A zimny/gorący ? Co masz na myśli ?
Czyli to maksymalna temperatura zewnętrzna przy jakiej powinno się mierzyć ? Ponieważ metal rozszerza się od ciepła, i mogło by dojść do przekłamań pomiaru ?
A zimny/gorący ? Co masz na myśli ?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
-
- Posty: 193
- Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
- Auto: BMW
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
Przekopiowałem Ci to z HGS daty, szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi z tą temp 35 stopni, ale może rzeczywiście o temp zewn.
Jeśli chodzi o zimny gorący to z tego zapisu rozumiem że na zimnym i ciepłym luz ma być taki sam.
Jeśli chodzi o zimny gorący to z tego zapisu rozumiem że na zimnym i ciepłym luz ma być taki sam.
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
tony_rider, dzięki za info...
A czy ktoś mi powie jak jest z doborem płytek ? Czy jest jakiś standardowy zestaw z wymiarami od xx do xx ? Czy nie bawić się tak i zamawiać rozmiary płytek dopiero po zmierzeniu luzów ?
A czy ktoś mi powie jak jest z doborem płytek ? Czy jest jakiś standardowy zestaw z wymiarami od xx do xx ? Czy nie bawić się tak i zamawiać rozmiary płytek dopiero po zmierzeniu luzów ?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
witam najpierw zmierz a potem pozamawiaj odpowiednie pozdro.
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
To nie jest tak, że wkładamy płytkę o odpowiedniej grubości. Po prostu mierzymy luz - na wyjętych starych płytkach najlepiej i od nowa je wkładamy. Na jeden zawór może być nawet kilka płytek. w zestawie jest bardzo wiele płytek o rożnych grubościach - nie opłaca się kupować całego zestawu dla jednej czy dwóch regulacji - lepiej zamówić tylko pojedyncze po zmierzeniu luzów - ale może się okazać, że coś nie gra w takim przypadku i trzeba np domawiać znowu lub nie zrobić tego idealnie. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest pojechać do warsztatu dysponującego odpowiednimi płytkami i im zlecić całą zabawę.
Ps. słyszałem, że pasują jakieś płytki od któregoś z aut PRL-owskich - teoretycznie nie ma większego znaczenia dokładność ich wykonania - bo i tak je mierzymy osobiście i dobieramy odpowiednio - jednak osobiście wolałbym jednak oryginał.
Ps. słyszałem, że pasują jakieś płytki od któregoś z aut PRL-owskich - teoretycznie nie ma większego znaczenia dokładność ich wykonania - bo i tak je mierzymy osobiście i dobieramy odpowiednio - jednak osobiście wolałbym jednak oryginał.
ciągle szybciej...
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
strasznie komplikujesz prosta operacje mierzymy luz zaworowy z stara płytka
jeśli jest dobrze to zostawiamy jeśli jest źle to z czytujemy rozmiar ze starej płytki i zamawiamy o odpowiednim rozmiarze.
lepiej zrobić to samemu bo wiemy ze jest dobrze .pozdro.
jeśli jest dobrze to zostawiamy jeśli jest źle to z czytujemy rozmiar ze starej płytki i zamawiamy o odpowiednim rozmiarze.
lepiej zrobić to samemu bo wiemy ze jest dobrze .pozdro.
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
stekmen - racja, że komplikuję - ale zwykle warto zrobić za duzo dobrze niż za mało źle - szczególnie jesli dotyczy to M-ki i użytkownika bez praktycznego doświadczenia z mechanika silnika.
ciągle szybciej...