Regulacja luzów zaworowych S50B32

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Regulacja luzów zaworowych S50B32

Post autor: Foinix » ndz lut 07, 2016 17:42

Hej,

Zanim wyjadę z garażu na wiosne chciałbym przeprowadzić regulację luzów zaworowych w moim S50B32.

Bardzo bym prosił kogoś o podanie odpowiednich wartości luzów zaworowych dla zaworów ssących i wydechowych dla seryjnych wałków.

Kolejna sprawa to jakiej grubość płytki kupić i ile sztuk? Czy może najpierw zdjąć pokrywę zaworów, pomierzyć luzy i i grubości płytek, a dopiero później po wyliczeniu zamawiać potrzebne płytki?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

tony_rider
Posty: 193
Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
Auto: BMW

Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32

Post autor: tony_rider » ndz lut 07, 2016 19:35

Luz zaworów, wlot (zimny/gorący) 0,18 - 0,23 (Max. 35° C)
Luz zaworu wylotowego (zimny/gorący) 0,28 - 0,33 (Max. 35° C)

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32

Post autor: Foinix » ndz lut 07, 2016 19:49

Te max 35* C ?

Czyli to maksymalna temperatura zewnętrzna przy jakiej powinno się mierzyć ? Ponieważ metal rozszerza się od ciepła, i mogło by dojść do przekłamań pomiaru ?

A zimny/gorący ? Co masz na myśli ?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

tony_rider
Posty: 193
Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
Auto: BMW

Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32

Post autor: tony_rider » ndz lut 07, 2016 22:34

Przekopiowałem Ci to z HGS daty, szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi z tą temp 35 stopni, ale może rzeczywiście o temp zewn.

Jeśli chodzi o zimny gorący to z tego zapisu rozumiem że na zimnym i ciepłym luz ma być taki sam.

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32

Post autor: Foinix » czw lut 11, 2016 22:03

tony_rider, dzięki za info...

A czy ktoś mi powie jak jest z doborem płytek ? Czy jest jakiś standardowy zestaw z wymiarami od xx do xx ? Czy nie bawić się tak i zamawiać rozmiary płytek dopiero po zmierzeniu luzów ?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

stekmen
Posty: 107
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: sucha beskidzka

Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32

Post autor: stekmen » pt lut 12, 2016 07:40

witam najpierw zmierz a potem pozamawiaj odpowiednie pozdro.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32

Post autor: ww296 » sob lut 13, 2016 10:57

To nie jest tak, że wkładamy płytkę o odpowiedniej grubości. Po prostu mierzymy luz - na wyjętych starych płytkach najlepiej i od nowa je wkładamy. Na jeden zawór może być nawet kilka płytek. w zestawie jest bardzo wiele płytek o rożnych grubościach - nie opłaca się kupować całego zestawu dla jednej czy dwóch regulacji - lepiej zamówić tylko pojedyncze po zmierzeniu luzów - ale może się okazać, że coś nie gra w takim przypadku i trzeba np domawiać znowu lub nie zrobić tego idealnie. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest pojechać do warsztatu dysponującego odpowiednimi płytkami i im zlecić całą zabawę.
Ps. słyszałem, że pasują jakieś płytki od któregoś z aut PRL-owskich - teoretycznie nie ma większego znaczenia dokładność ich wykonania - bo i tak je mierzymy osobiście i dobieramy odpowiednio - jednak osobiście wolałbym jednak oryginał.
ciągle szybciej...

stekmen
Posty: 107
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: sucha beskidzka

Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32

Post autor: stekmen » sob lut 13, 2016 12:34

strasznie komplikujesz prosta operacje mierzymy luz zaworowy z stara płytka
jeśli jest dobrze to zostawiamy jeśli jest źle to z czytujemy rozmiar ze starej płytki i zamawiamy o odpowiednim rozmiarze.
lepiej zrobić to samemu bo wiemy ze jest dobrze .pozdro.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32

Post autor: ww296 » ndz lut 14, 2016 12:12

stekmen - racja, że komplikuję - ale zwykle warto zrobić za duzo dobrze niż za mało źle - szczególnie jesli dotyczy to M-ki i użytkownika bez praktycznego doświadczenia z mechanika silnika.
ciągle szybciej...

ODPOWIEDZ