S50B32 Spadek momentu i mocy w środkowej części obrotów
S50B32 Spadek momentu i mocy w środkowej części obrotów
Cześć,
Jestem nowy na forum, więc witam wszystkich serdecznie.
Pacjent to S50B32 po przekładce. Mam problem, z którym nie potrafię sobie sam poradzić. Gorąca prośba o pomoc.
Na wykresie mam wyraźny spadek mocy i momentu między 3, a 6 tyś obrotów. Pierwsza myśl - VANOS. Ale VANOS jest świeżo po regeneracji. Gdyby pompa paliwa była zwalona, to spadek mocy byłby raczej na końcu, a tutaj końcówka wygląda ok. Wydaje mi się, że podobnie by było, gdyby brakowało powietrza.
Do załącznika wrzucam wykres z hamowni. RUN1 - to mój wykres. RUN2- to wykres innego M3, wrzucony do celów porównawczych. Żeby nie było, że wrzucam posta nie odrobiwszy wcześniej lekcji...
Lista rzeczy do zrobienia szukając mocy:
1) Piszecie na forum o przepływomierzu Boscha za 580zł. Ja znalazłem Boscha w IC (InterCars) , ale kosztuje ponad 1tyś.. Jakieś podpowiedzi którego dokładnie szukać i gdzie?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... etrza.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2) Zlikwidować lewe powietrze (wygląda że jest ok., czyli lewego powietrza brak) / zlikwidować lewe powietrze w przewodzie od krokowaca (muszę sprawdzić)
3) Gorące powietrze w dolocie. Dolot seria, więc raczej gorącego powietrza nie ciągnie. Rozumiem, że komp mi pokarze temperaturę powietrza?
4) Cewki zapłonowe mogą mieć przebicie - jak to zdiagnozować?
5) Świece. Pewnie wymienię dla świętego spokoju. Ciekawe, że w IC nie znalazłem Boscha.
6) Zmierzyć ciśnienie pompy paliwa, ale gdyby to była kwestia paliwa to spadek mocy raczej byłby na końcu. Ciekawe, że na forum piszecie o 5 barach, a pompy dostępne w IC mają 3,5?
7) Filtr paliwa jest nowy
8 ) Filtr powietrza czysty
9) Sondy lambda. Jedna wywala błąd, ale znajomy powiedział, ze lambdy mają znaczenie tylko przy niskich obrotach na luzie. Odpowiadają wtedy za właściwą mieszankę paliwa. W momencie pałowania nie ma to znaczenia, bo komp dobiera mieszankę z mapy, a nie z lambd. Zresztą ktoś na tym forum wypowiedział się w podobnym duchu. Więc zakładam, że tak jest
10) Regulacja zaworów - jak sprawdzić czy zawory mam dobrze wyregulowane? Nigdy tego nie robiłem
11) Sprawdzenie przepustnic czy otwierają się do końca i ewentualnie czy otwierają się równo - otwierają się do końca, a czy równo? No oko tak, ale czy można to jakoś dokładnie sprawdzić?
12) VANOS jest świeżo po regeneracji. Mechanicznie powinno być wszystko ok. Być może problem leży po stronie sterowania (elektroniki)? Podłączyłem komputer diagnostyczny, który pokazał że ustawienie wałków jest zgodne z mapą (?). Więc dalej nie wiem o co kaman i kończą mi się pomysły gdzie szukać.
Dorzucam jeszcze filmik z pomiaru ustawienia kąta wałków:
https://www.youtube.com/watch?v=jhkVAx-8H-4" onclick="window.open(this.href);return false;
13)Ciśnienie w przewodzie do sterowania VANOSem. Ktoś ma gotowy zestaw do sprawdzenia ciśnienia?
14) Komp - jak sprawdzić, czy problem nie leży np. po stronie ECU, bo np. jakaś końcówka mocy się zjarała? Nie wywala błędów vanosa, ale może jednak coś jest nie tak?
15) AFR - szkoda, że nie sprawdziłem będąc na hamowni... ]
PS. Tak na marginesie - Jak bardzo Waszym zdaniem moc i moment w max odbiegają od zdrowego S50B32? Słyszałem wiele, że te silniki nie trzymają mocy, ale czy aż tak bardzo?
Jestem nowy na forum, więc witam wszystkich serdecznie.
Pacjent to S50B32 po przekładce. Mam problem, z którym nie potrafię sobie sam poradzić. Gorąca prośba o pomoc.
Na wykresie mam wyraźny spadek mocy i momentu między 3, a 6 tyś obrotów. Pierwsza myśl - VANOS. Ale VANOS jest świeżo po regeneracji. Gdyby pompa paliwa była zwalona, to spadek mocy byłby raczej na końcu, a tutaj końcówka wygląda ok. Wydaje mi się, że podobnie by było, gdyby brakowało powietrza.
Do załącznika wrzucam wykres z hamowni. RUN1 - to mój wykres. RUN2- to wykres innego M3, wrzucony do celów porównawczych. Żeby nie było, że wrzucam posta nie odrobiwszy wcześniej lekcji...
Lista rzeczy do zrobienia szukając mocy:
1) Piszecie na forum o przepływomierzu Boscha za 580zł. Ja znalazłem Boscha w IC (InterCars) , ale kosztuje ponad 1tyś.. Jakieś podpowiedzi którego dokładnie szukać i gdzie?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... etrza.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2) Zlikwidować lewe powietrze (wygląda że jest ok., czyli lewego powietrza brak) / zlikwidować lewe powietrze w przewodzie od krokowaca (muszę sprawdzić)
3) Gorące powietrze w dolocie. Dolot seria, więc raczej gorącego powietrza nie ciągnie. Rozumiem, że komp mi pokarze temperaturę powietrza?
4) Cewki zapłonowe mogą mieć przebicie - jak to zdiagnozować?
5) Świece. Pewnie wymienię dla świętego spokoju. Ciekawe, że w IC nie znalazłem Boscha.
6) Zmierzyć ciśnienie pompy paliwa, ale gdyby to była kwestia paliwa to spadek mocy raczej byłby na końcu. Ciekawe, że na forum piszecie o 5 barach, a pompy dostępne w IC mają 3,5?
7) Filtr paliwa jest nowy
8 ) Filtr powietrza czysty
9) Sondy lambda. Jedna wywala błąd, ale znajomy powiedział, ze lambdy mają znaczenie tylko przy niskich obrotach na luzie. Odpowiadają wtedy za właściwą mieszankę paliwa. W momencie pałowania nie ma to znaczenia, bo komp dobiera mieszankę z mapy, a nie z lambd. Zresztą ktoś na tym forum wypowiedział się w podobnym duchu. Więc zakładam, że tak jest
10) Regulacja zaworów - jak sprawdzić czy zawory mam dobrze wyregulowane? Nigdy tego nie robiłem
11) Sprawdzenie przepustnic czy otwierają się do końca i ewentualnie czy otwierają się równo - otwierają się do końca, a czy równo? No oko tak, ale czy można to jakoś dokładnie sprawdzić?
12) VANOS jest świeżo po regeneracji. Mechanicznie powinno być wszystko ok. Być może problem leży po stronie sterowania (elektroniki)? Podłączyłem komputer diagnostyczny, który pokazał że ustawienie wałków jest zgodne z mapą (?). Więc dalej nie wiem o co kaman i kończą mi się pomysły gdzie szukać.
Dorzucam jeszcze filmik z pomiaru ustawienia kąta wałków:
https://www.youtube.com/watch?v=jhkVAx-8H-4" onclick="window.open(this.href);return false;
13)Ciśnienie w przewodzie do sterowania VANOSem. Ktoś ma gotowy zestaw do sprawdzenia ciśnienia?
14) Komp - jak sprawdzić, czy problem nie leży np. po stronie ECU, bo np. jakaś końcówka mocy się zjarała? Nie wywala błędów vanosa, ale może jednak coś jest nie tak?
15) AFR - szkoda, że nie sprawdziłem będąc na hamowni... ]
PS. Tak na marginesie - Jak bardzo Waszym zdaniem moc i moment w max odbiegają od zdrowego S50B32? Słyszałem wiele, że te silniki nie trzymają mocy, ale czy aż tak bardzo?
Ostatnio zmieniony ndz paź 04, 2015 00:03 przez Sztandi, łącznie zmieniany 6 razy.
Re: S50B32 Spadek momentu i mocy w środkowej części obrotów
Poniżej 300KM to raczej słabe wyniki.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
Re: S50B32 Spadek momentu i mocy w środkowej części obrotów
Cześć Piotrek
Mieliśmy okazję poznać się kiedyś na KM. Wtedy jeździłeś jeszcze takim białym sedanem e36, chyba nawet z tym samym silnikiem co teraz się borykasz. Ja ze swojej strony proponowałbym Ci na wstępie pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach. Jak wyjdzie Ci po równo jakieś 13 barów na wszystkich cylindrach, to wtedy jest punkt wyjścia do zajmowania się osprzętem. Jeżeli silnik mechanicznie dość mocno kuleje, to moim zdaniem nie ma co inwestować w przepływki, cewki itp.. itd.. Spadek mocy niestety jest naprawdę duży. Około kilku do kilkunastu koni poniżej seryjnych danych byłoby akceptowalne pod warunkiem "ładnej" charakterystyki mocy.
Pozdrawiam i powodzenia!
Mieliśmy okazję poznać się kiedyś na KM. Wtedy jeździłeś jeszcze takim białym sedanem e36, chyba nawet z tym samym silnikiem co teraz się borykasz. Ja ze swojej strony proponowałbym Ci na wstępie pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach. Jak wyjdzie Ci po równo jakieś 13 barów na wszystkich cylindrach, to wtedy jest punkt wyjścia do zajmowania się osprzętem. Jeżeli silnik mechanicznie dość mocno kuleje, to moim zdaniem nie ma co inwestować w przepływki, cewki itp.. itd.. Spadek mocy niestety jest naprawdę duży. Około kilku do kilkunastu koni poniżej seryjnych danych byłoby akceptowalne pod warunkiem "ładnej" charakterystyki mocy.
Pozdrawiam i powodzenia!
Re: S50B32 Spadek momentu i mocy w środkowej części obrotów
dokładnie zacznij od sprawdzenia kompresji na cylindrach, co do sondy to różnie bywa mi jak jedna padła to auto czasem przymulało i to własnie w środkowym zakresie obrotów po wymianie sondy przestało, było tak ze czasem ciągnęło jak złe a czasem po prostu było czuć ze nie ma mocy ale po chwili znów jechało normalnie... przepływomierz zamiast kupować to lepiej podmienić z kimś na chwile, skąd jesteś?Warszawa?na forum jest pewnie wiele s50b32 z Warszawy
intercars jak nie masz mega rabatów to jest strasznie drogi... spokojnie nową przepływke w necie można kupić za 600-700zł, trzeba tylko poszukać
wydech seria czy coś kombinowane?
intercars jak nie masz mega rabatów to jest strasznie drogi... spokojnie nową przepływke w necie można kupić za 600-700zł, trzeba tylko poszukać
wydech seria czy coś kombinowane?
Re: S50B32 Spadek momentu i mocy w środkowej części obrotów
Dzięki Panowie za odzew. Hehe, ale świat jest mały Że mnie skojarzyłeś? Może faktycznie dawno temu była taka rozmowa, ale chyba nie wpadasz często na KM?
Kompresja fakt, jest średnia, ale wydaje mi się że tragedii nie ma. Ten silnik ma pewnie 20 lat, więc cudów bym się nie spodziewał. Na wszystkich cylindrach mam około 12. Tylko na 6-tym mam 11.
Niemniej poza ogólnym spadkiem mocy na silniku, bardziej martwi mnie ten dołek na wykresie. Zapewne jest tak jak mówicie, że przy nietrzymaniu kompresji nie wycisnę seryjnej mocy, ale sam przebieg wykresu powinien być ok. Zresztą nie wykluczam remontu silnika w tym roku...
Jeśli chodzi o wydech, to nie wydaje mi się żeby to była seria, przynajmniej jeśli chodzi o kolektor wydechowy. Jednak co to jest, to szczerze mówiąc nie wiem.
Kompresja fakt, jest średnia, ale wydaje mi się że tragedii nie ma. Ten silnik ma pewnie 20 lat, więc cudów bym się nie spodziewał. Na wszystkich cylindrach mam około 12. Tylko na 6-tym mam 11.
Niemniej poza ogólnym spadkiem mocy na silniku, bardziej martwi mnie ten dołek na wykresie. Zapewne jest tak jak mówicie, że przy nietrzymaniu kompresji nie wycisnę seryjnej mocy, ale sam przebieg wykresu powinien być ok. Zresztą nie wykluczam remontu silnika w tym roku...
Jeśli chodzi o wydech, to nie wydaje mi się żeby to była seria, przynajmniej jeśli chodzi o kolektor wydechowy. Jednak co to jest, to szczerze mówiąc nie wiem.
Re: S50B32 Spadek momentu i mocy w środkowej części obrotów
sprawdź dokładnie jaki masz cały wydech i czy są seryjne katalizatory...
Re: S50B32 Spadek momentu i mocy w środkowej części obrotów
Jeszcze się nie wczytałem w to co było robione ale zapraszam do mnie. Będzie lepiej a potwierdzisz to wklejając wykres z hamowni
Ostanie wyniki to wzrosty na dobrze ponad 300KM a przed wizytą znacznie poniżej - ok 260 - 280.
Ostanie wyniki to wzrosty na dobrze ponad 300KM a przed wizytą znacznie poniżej - ok 260 - 280.
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia
Re: S50B32 Spadek momentu i mocy w środkowej części obrotów
Dzięki za zaproszenie Nie wykluczone, że jak się poddam to skorzystam. Póki co chciałbym powalczyć jeszcze sam. Moja rajdówka to moja pasja i staram się przy niej robić wszystko samodzielnie. Stąd moja prośba o podpowiedzi
Skupiliśmy się mocno na spadku mocy, a mnie najbardziej martwi dołek w środkowej części obrotów. Jakieś sugestie w tym zakresie?
Endru moglibyśmy się spotkać, żebym wrzucił do siebie na chwilę Twoją przepływkę?
Skupiliśmy się mocno na spadku mocy, a mnie najbardziej martwi dołek w środkowej części obrotów. Jakieś sugestie w tym zakresie?
Endru moglibyśmy się spotkać, żebym wrzucił do siebie na chwilę Twoją przepływkę?
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: S50B32 Spadek momentu i mocy w środkowej części obrotów
Kolego, to że masz vanos po naprawie, nie znaczy że jest dobrze ustawiony... A objaw masz własnie taki jakby Ci vanos wogóle nie działal...Sztandi pisze:Skupiliśmy się mocno na spadku mocy, a mnie najbardziej martwi dołek w środkowej części obrotów. Jakieś sugestie w tym zakresie?
Dlatego Lato zaproponował abyś podjechał do niego bo chłopak zna się na vanosach jak mało kto.
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva