różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

Post autor: Pawel_M3GT » ndz sty 25, 2015 23:10

wojtasm5 pisze:Półośki są współzamienne.
Generalnie półosie z 3,2 grube w środku a te cienkie z 3,0 mają takie same przeguby. Z doświadczenia jak ma się coś zepsuć to na 95% przegub zewnętrzny.
Dla mnie to to samo. Podkreślam dla mnie.
aha, dzięki , jeśli tak, było by super ! to nie wiem po co ludzie rozsiewa takie bajki.
Jesli ktos jeszcze może to potwierdzić - piszcie

Skrzeku
Posty: 314
Rejestracja: pt sty 24, 2014 19:57
Auto: E36 M3 3.0

Re: różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

Post autor: Skrzeku » pn sty 26, 2015 00:20

Ja mam w 3.0 grube półosie z 3.2 i pasuje

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

Post autor: wojtasm5 » pn sty 26, 2015 08:17

Klucz do odkręcania śruby półosi Mpower - rozmiar 36 12kątny, nakrętka M27x1,5,
Klucz do odkręcania śruby półosi nie-Mpower - rozmiar 32 12kątny, nakrętka M24X1,5
O właśnie tu będzie wiekopomny post.
Flanasze przednie i boczne w oryginalnych dyferencjałach stosowane w pojazdach BMW MOtorsport mają nacięte 2 rowki na kołnierzach
(bynajmniej większość).
Dyferencjały z BMW M3 3,0 na korpusach mają zielone pieczęcie "S" i dodatkowo pieczęć "M" na deklu powyżej korków spustowych również w kolorze zielonym. W żadnym innym dyferencjale nie ma takiego sposobu znakowania.
A jeszcze pochwale się takimi wiadomościami.
Mechanizmy szper w M-powerach na kołnierzu mechanizmu szpery ma również nacięcie-rowek i śruby mocujące wieniec do koła zębatego zawsze są większe,
Np w m3 3,0 jest śruba M14 i to jedyne takie rozwiązanie w mechanizmach typu 188. Żadnych innych cudownych właściwości szpey z mpower nie mają. Są to standardowe szpery najczęściej bardzo mocno zużyte. Więc jak masz do wyboru szpere 3,15 z cywila a taką z 3,0M bierz z cywila.
To chyba będzie najbardziej wyczerpujący temat na forum, byłby gdyby nie nawiązanie do tematu sprzęgła :grin:
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

Post autor: Pawel_M3GT » pn sty 26, 2015 09:44

No to odnosnie sprzegla :D
Moje zdanie.
opcja nr 1 .
Jednomasa dedykowana do M3 , i seryjne sprzeglo bez sprezynek.
Nic nie szarpie itp. Nie sluchaj glupot ktore wypisuja ludzie na innych forach ze sie nie da jezdzic ze szarpie itp.
Jezdzi sie praktycznie tak jak na dwumasie.
opcja nr 2.
kolo i sprzeglo z M5 E34 , badz kolo z silnika M30 ( trzeba zmienic wieniec na kole )
lub zmienic rozrusznik badz jego bebechy- tego nie testowalem i nie wiem czy sie da na 100%
Wtedy masz juz sprzeglo ze sprezynkami.

W zadne inne spieki itp bym sie nie bawil. Wyzej masz dwa sposoby na dobre sprzeglo bez nieszczesnej dwumasy.

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

Post autor: bartus » pn sty 26, 2015 09:48

Może przeoczyłem i ktoś to wyżej już napisał, ale w sprawie półosi:
- w 3.2 sprawa jest prosta bo występował tylko jeden rodzaj
- w 3.0 zdarzały się takie jak w 3,2, ale występowały też takie z mniejszym wieloklinem i wtedy takiej półosi z 3.2 nie da się 'ot tak' wcisnąć w wahacz.

Tak jak Paweł napisał, zmieniając w 3.0 tylne zawieszenie na takie z 3.2 nie ma potrzeby wymiany wału.

Trzeci sposób na sprzęgło to roztoczona i odchudzona jednomasa z M50 + tarcza i docisk 240mm. Tarcza i docisk może być z M3, a można zastosować docisk z M57 3l. W tym przypadku nie trzeba wymieniać rozrusznika, ani przekładać wieńca.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272

frykas
Posty: 87
Rejestracja: sob kwie 26, 2014 08:06
Auto: e36 is e39 2,8

Re: różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

Post autor: frykas » pn sty 26, 2015 10:41

ale ogólnie jak kupie sprzegło docisk i łozysko luk czy sach bodajze 1200zł kpl i założe do dwumasy bedzie ok?

czyli tak z 3.2 mocowania do wózka są odkręcane a w3.0 nie są zespolone z deklem

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

Post autor: wojtasm5 » pn sty 26, 2015 11:36

Co do sprzęgła napisz do czego może mam auto służyć.
Do normalnej jazdy dwumas i porządne sprzęgło to dobry pomysł w oryg szedł LUK. Jeśli docisk jest ok można nabic okładzinę a łożysko można dokupić nowe Sasch lub LUK to dobra ekonomiczna decyzja.
Co do dekla do dokładnie jak opisujesz.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

Post autor: Pawel_M3GT » pn sty 26, 2015 11:45

frykas pisze:ale ogólnie jak kupie sprzegło docisk i łozysko luk czy sach bodajze 1200zł kpl i założe do dwumasy bedzie ok?

czyli tak z 3.2 mocowania do wózka są odkręcane a w3.0 nie są zespolone z deklem
Jak masz dobra dwumase to bedzie ok :)

Musisz sie zastanowic czy chcesz usprawnic auto i zalozyc jednomase czy ci na tym specjalnie nie zalezy i chcesz zostawic serie.
Przerobka na jednomase bedzie wiadomo drozsza.
Moje osobiste zdanie jest takie ze dwumasa to gówno.
Z jednomasa jezdzi sie o wiele lepiej, motor jest zywszy fajniej reaguje na gaz itp. ,w kazdym swoim aucie jest to jedna z pierwszych rzeczy ktore robie.
Warto szczegolnie gdy ostro jezdzisz.
aha jedyna wada to grzechotanie na luzie w skrzyni po rozgrzaniu, czasem wieksze czasem mniejse , zalezy od skrzyni, jej stanu itp. W mojej jednej M ze skrzynia 5b akurat nie grzechocze.
Tak sie jezdzi i nic sie z tym nie dzieje. Jest na to sposob, nalanie innego oleju ( zamianst atf ), ale nie testowalem tego wiec nie powiem czy dziala.
Grzechotanie nie robi wlsciwie nic oprocz tego ze cie wkur.. :)
Przy wymianie sprzegla niezaleznie jakie kolo zakladasz, pamietaj aby wymienic lozysko pilotujace ( nie mylic z oporowym ) , kosztuje grosze biorac pod uwage cala operacje.

tak tylna lapa w 3.2 jest odkrecana , a w 3.0 jest czescia delka. Po prostu dekiel ma uszy.

MOST 3.0
Obrazek
MOST 3.2
Obrazek

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

Post autor: Inur » śr sty 28, 2015 16:09

Osobiście nie widzę żadnego sensu zakładania jednomasy chyba że ktoś walczy o to żeby pojechać na koncu startowej w Poznaniu 1km/h szybciej. Seryjne sprzęgło i dwumas znoszą świetnie najcięższe upalanie. Im więcej serii w aucie tym w długim okresie czasu lepiej.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

Post autor: Pawel_M3GT » czw sty 29, 2015 11:00

Inur pisze:Osobiście nie widzę żadnego sensu zakładania jednomasy chyba że ktoś walczy o to żeby pojechać na koncu startowej w Poznaniu 1km/h szybciej. Seryjne sprzęgło i dwumas znoszą świetnie najcięższe upalanie. Im więcej serii w aucie tym w długim okresie czasu lepiej.
Z jednomasa fajniej sie jezdzi, fajniej zmienia biegi i wogole.
W starszych bmw byla montowana fabrycznie np e30 m3.
Mowie o jednomasie i seryjnym sprzegle. Roznego rodzaju spiekow itp. raczej nie polecam.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

Post autor: Camil » pn sie 31, 2015 17:33

Powracajac do tematu jak wyglada przyspieszenie i ogolna jazda w przypadku posiadania skrzyni 5b i mostu z 3,2?

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: różnice w dyfrach i półosiach sprzęgło m3 b30,b32 a b28

Post autor: wojtasm5 » ndz wrz 20, 2015 09:36

No jeśli zauważysz jakąś różnicę poza braku 6biegu To daj znać.
Skrzynia 5biegowa współpracowała z przełożeniem 3,15
Skrzynia 6bieg z dyfrem 3,23.
Napisz co planujesz z robić bo w sumie nie wiadomo jaki masz silnik skrzynie i dyfer. Napisz jakie zmiany planujesz to Ci konkretnie odpowiemy.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

ODPOWIEDZ