e36 wał napędowy

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

e36 wał napędowy

Post autor: chudini3 » śr gru 10, 2014 19:22

Witam czy dobrze pamiętam że wał napędowy w 3.0 jest inny niż w 3.2 i nie pasuje p&p?

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: e36 wał napędowy

Post autor: bartus » śr gru 10, 2014 19:32

Oczywiście. Przede wszystkim w 3,2 ze względu na skrzynię 6b jest krótszy.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: e36 wał napędowy

Post autor: chudini3 » śr gru 10, 2014 19:47

Czyli muszę z dwóch zrobić jeden i go wyważyć. Ktoś zna b. dobry warsztat na Śląsku który zajmuje się profesjonalnie wyważaniem wałów?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: e36 wał napędowy

Post autor: Pawel_M3GT » śr gru 10, 2014 19:51

chudini3 pisze:Witam czy dobrze pamiętam że wał napędowy w 3.0 jest inny niż w 3.2 i nie pasuje p&p?
Waly sa inne, tak jak powiedzial Bartek, roznia sie dlugosica. Sa wymienne ale razem ze skrzynia , czyli
do 3.0 mozna zalozyc wal i skrzynie 6b , a do 3.2 mozna zamontowac skrzynie 5B ale tylko z dluzszym walem z 3.0

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: e36 wał napędowy

Post autor: chudini3 » śr gru 10, 2014 20:53

Wiem, wiem tylko nie ma to sensu bo skrzynia 6b jest lipna.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: e36 wał napędowy

Post autor: Camil » śr gru 10, 2014 22:26

tylko zamiast rzezbic lepiej napisac jaka chcesz skrzynie i kupic odbry zestaw walow.

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: e36 wał napędowy

Post autor: chudini3 » śr gru 10, 2014 22:41

Co rzeźbić? Do bardzo mocnego 3 turbo 6b nie ma szans bo jest bardzo słabą skrzynią więc musi zostać 5b i to nie podlega dyskusji. Wymieniam wózek z osprzętem bo obecny ori zestaw jest za słaby i lekko mówiąc awaryjny. Ten z 3.2 jest sporo mocniejszy, dodatkowo zostanie wzmocniony dyfer + custom półosie i powinno być ok.
Ktoś poleci jakiś dobry warsztat, który zajmuje się wyważaniem wałów napędowych?

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: e36 wał napędowy

Post autor: Camil » śr gru 10, 2014 23:17

nie stresuj sie. Po wyjasnieniu, ze zmieniasz dyfer pytanie nabralo wiekszego sensu. Niemniej jednak pojawia sie inne. Wal sklada sie z dwoch czesci. Czy mozna polaczyc dwie polowki? Niestety nie macalem na tyle, by to stiwerdzic.

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: e36 wał napędowy

Post autor: chudini3 » śr gru 10, 2014 23:42

Luz, dzięki za pomoc. Tak oczywiście że się da.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: e36 wał napędowy

Post autor: Camil » czw gru 11, 2014 10:33

mialem na mysli mozliwosc czyli odpowiednia dlugosc 2 roznych polowek bez skracania/przedluzania...

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: e36 wał napędowy

Post autor: chudini3 » czw gru 11, 2014 14:59

Nic nie musi być skracane i tylna część ma tylko inny wymiar, więc z dwóch robi się jeden.

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: e36 wał napędowy

Post autor: wojtasm5 » ndz gru 14, 2014 08:24

Jak można wzmocnić dyfer?? Chyba zbyt ogólne pojęcie.
Czy wózek 3,0 a 3,2 aż się tak się różni?? Oprócz sposobem montowania dyfra od czoła niczym się nie różni.
Zdecydowanie dyfer 210 się tu spisze znakomicie. Ale mam nadzieje że custom - nie będzie customową blachą zwiększającą spięcie wstępne[Nm] które ma się nijak do stopnia blokady.
Oczywiście zwiększenie stopnia blokady[S] 25=>40=>45=>75=>90 powinno wiązać się z podniesieniem spięcia wstępnego ale nie jest to warunkiem koniecznym. A w drugą stronę można zrobić tak - podnosząc spięcie wstępne[Nm] nie zmieniać[S] stopnia blokady.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

ODPOWIEDZ