e36 wał napędowy
e36 wał napędowy
Witam czy dobrze pamiętam że wał napędowy w 3.0 jest inny niż w 3.2 i nie pasuje p&p?
Re: e36 wał napędowy
Oczywiście. Przede wszystkim w 3,2 ze względu na skrzynię 6b jest krótszy.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
Re: e36 wał napędowy
Czyli muszę z dwóch zrobić jeden i go wyważyć. Ktoś zna b. dobry warsztat na Śląsku który zajmuje się profesjonalnie wyważaniem wałów?
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: e36 wał napędowy
Waly sa inne, tak jak powiedzial Bartek, roznia sie dlugosica. Sa wymienne ale razem ze skrzynia , czylichudini3 pisze:Witam czy dobrze pamiętam że wał napędowy w 3.0 jest inny niż w 3.2 i nie pasuje p&p?
do 3.0 mozna zalozyc wal i skrzynie 6b , a do 3.2 mozna zamontowac skrzynie 5B ale tylko z dluzszym walem z 3.0
Re: e36 wał napędowy
Wiem, wiem tylko nie ma to sensu bo skrzynia 6b jest lipna.
Re: e36 wał napędowy
tylko zamiast rzezbic lepiej napisac jaka chcesz skrzynie i kupic odbry zestaw walow.
Re: e36 wał napędowy
Co rzeźbić? Do bardzo mocnego 3 turbo 6b nie ma szans bo jest bardzo słabą skrzynią więc musi zostać 5b i to nie podlega dyskusji. Wymieniam wózek z osprzętem bo obecny ori zestaw jest za słaby i lekko mówiąc awaryjny. Ten z 3.2 jest sporo mocniejszy, dodatkowo zostanie wzmocniony dyfer + custom półosie i powinno być ok.
Ktoś poleci jakiś dobry warsztat, który zajmuje się wyważaniem wałów napędowych?
Ktoś poleci jakiś dobry warsztat, który zajmuje się wyważaniem wałów napędowych?
Re: e36 wał napędowy
nie stresuj sie. Po wyjasnieniu, ze zmieniasz dyfer pytanie nabralo wiekszego sensu. Niemniej jednak pojawia sie inne. Wal sklada sie z dwoch czesci. Czy mozna polaczyc dwie polowki? Niestety nie macalem na tyle, by to stiwerdzic.
Re: e36 wał napędowy
Luz, dzięki za pomoc. Tak oczywiście że się da.
Re: e36 wał napędowy
mialem na mysli mozliwosc czyli odpowiednia dlugosc 2 roznych polowek bez skracania/przedluzania...
Re: e36 wał napędowy
Nic nie musi być skracane i tylna część ma tylko inny wymiar, więc z dwóch robi się jeden.
- wojtasm5
- Posty: 360
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Re: e36 wał napędowy
Jak można wzmocnić dyfer?? Chyba zbyt ogólne pojęcie.
Czy wózek 3,0 a 3,2 aż się tak się różni?? Oprócz sposobem montowania dyfra od czoła niczym się nie różni.
Zdecydowanie dyfer 210 się tu spisze znakomicie. Ale mam nadzieje że custom - nie będzie customową blachą zwiększającą spięcie wstępne[Nm] które ma się nijak do stopnia blokady.
Oczywiście zwiększenie stopnia blokady[S] 25=>40=>45=>75=>90 powinno wiązać się z podniesieniem spięcia wstępnego ale nie jest to warunkiem koniecznym. A w drugą stronę można zrobić tak - podnosząc spięcie wstępne[Nm] nie zmieniać[S] stopnia blokady.
Czy wózek 3,0 a 3,2 aż się tak się różni?? Oprócz sposobem montowania dyfra od czoła niczym się nie różni.
Zdecydowanie dyfer 210 się tu spisze znakomicie. Ale mam nadzieje że custom - nie będzie customową blachą zwiększającą spięcie wstępne[Nm] które ma się nijak do stopnia blokady.
Oczywiście zwiększenie stopnia blokady[S] 25=>40=>45=>75=>90 powinno wiązać się z podniesieniem spięcia wstępnego ale nie jest to warunkiem koniecznym. A w drugą stronę można zrobić tak - podnosząc spięcie wstępne[Nm] nie zmieniać[S] stopnia blokady.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.