s50b30 gwałtowne dodawanie gazu

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
kucak
Posty: 12
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 21:09
Auto: M3 e36

s50b30 gwałtowne dodawanie gazu

Post autor: kucak » ndz wrz 15, 2013 09:57

Witam, jestem nowym użytkownikiem tego forum i właśnie kupiłem M3 e36 z silnikiem s50b30. Sprzedający powiedział mi, że poniżej 3tyś. obrotów nie wolno gwałtownie dodawać gazu, dopiero gdy obroty dojdą do 3tys. Moje pytanie to ile jest w tym prawdy, gdyż nigdy nie miałem M-ki. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

RoboCop
Posty: 69
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
Auto: 325&M5
Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy

Re: s50b30 gwałtowne dodawanie gazu

Post autor: RoboCop » ndz wrz 15, 2013 10:43

Co za bzdura. Pewnie gościowi chodziło o to żeby nie kręcić auta powyżej 3 tys. jak masz zimny olej.

kucak
Posty: 12
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 21:09
Auto: M3 e36

Re: s50b30 gwałtowne dodawanie gazu

Post autor: kucak » ndz wrz 15, 2013 11:11

Właśnie o tym też mówił i to jest jasne, ale np. gdy jadę na 4-ce i mam 2tys. obrotów to nie dawać dużo gazu tylko delikatnie dojść do 3tys. i dopiero wtedy lub zredukować.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: s50b30 gwałtowne dodawanie gazu

Post autor: Bombel » ndz wrz 15, 2013 13:01

Ale po co to robić?
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

kucak
Posty: 12
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 21:09
Auto: M3 e36

Re: s50b30 gwałtowne dodawanie gazu

Post autor: kucak » ndz wrz 15, 2013 13:09

Pytam z ciekawości. Nie wiem ile jest w tym prawdy.

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: s50b30 gwałtowne dodawanie gazu

Post autor: Idzik » ndz wrz 15, 2013 14:35

Pewnie mu chodzi o to, ze na wysokich biegach (4,5) nie naciskac gazu na maxa przy niskich obrotach, bo silnik pracuje wtedy pod najwiekszym obciazeniem.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: s50b30 gwałtowne dodawanie gazu

Post autor: Pawel_M3GT » pn wrz 16, 2013 00:09

Idzik pisze:Pewnie mu chodzi o to, ze na wysokich biegach (4,5) nie naciskac gazu na maxa przy niskich obrotach, bo silnik pracuje wtedy pod najwiekszym obciazeniem.
Dokladnie , tak sie nie powinno robic bo wtedy to ze dasz do dechy i tak ci nie zawiele da , a obciazasz silnik. M3 woli obroty raczej powyzej 2500-3000 obr.
Ja nigdy nie schodze ponizej 2000 tys bo to bardzo niezdrowe. Dodatkowo moge tez powiedziec ze nie powinno sie jezdzic raz na 1500 - 2000 obr a raz na 6-7 tys obr bo to tez niezdrowe. Albo jezdzimy sportowo albo wolno , bo silnik sie do czegos przyzwyczaja, a tym samochodem powinno sie jezdzic tylko dynamicznie.
Grunt zeby nie schodzic ponizej 2 tys obr i nie wciskac gazu do dechy przy tej wartosci, szczegolnie na wyzszych biegach tylko plynnie sobie dojsc do tych 3tys i wtedy odpowiednio wiecej dodawac, obserwujac reakcje silnika.

ps. Czerwone M3 coupe??

kucak
Posty: 12
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 21:09
Auto: M3 e36

Re: s50b30 gwałtowne dodawanie gazu

Post autor: kucak » wt wrz 17, 2013 13:09

Dzięki za odpowiedzi już wszystko wiem.

Ps. Czarne M3 coupe

ODPOWIEDZ