Blokada vanosu mPower 3.2

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
rs4life
Posty: 104
Rejestracja: pn sie 12, 2013 18:30
Auto: BMW M3 E36/E46/E92

Blokada vanosu mPower 3.2

Post autor: rs4life » pn sie 12, 2013 18:33

Witam serdecznie,
czy ktos kiedys stosowal/slyszal/posiada informacje na taki temat? Samochod uzywam do sportu, glownie RallySprint-y. Problem z vanosami jest dosc popularny i niestety dotknal tez i moje serducho. Oprocz tego, od zaprzyjaznionego mechanika, ktory serwisuje wroclawskie mpowery jezdzace w zawodach, posiadam inna przykra informacje - przy uzytkowaniu M3 3.2 w sporcie rozjezdza sie rozrzad - wlasnie na vanosach. Na 4 rozebrane silniki, wszystkie byly poprzestawiane! Dwa z nich byly przed sezonem ustawiane od zera, parametry pracy sprawdzone na odpowiednim komputerze.

Slyszalem, ze mozna zablokowac vanosy w pozycji przewidzianej dla obrotow 5k+, tak, aby parametry spalania byly ustawione optymalnie tylko dla najwyzszego zakresu obrotowego ( nie ma co ukrywac, ze to jest zakres uzytkowy przy sportowej jezdzie ), jednak ciezko odszukac wiecej informacji na ten temat. Pozostaje pare pytan :

- jak motor bedzie pracowal na wolnych obrotach?
- czy trzeba przeprogramowac wolne obroty na ~2k aby praca byla "kulturalna"?
- znacie kogos, kto taki setup wystroi?
- jakie dodatkowe modyfikacje nalezy wykonac?
- jak bardzo samochod oslabnie w dolnym zakresie obrotowym?

Z gory dziekuje za jakiekolwiek informacje w tym temacie!

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
BavarianWorks
Posty: 29
Rejestracja: śr maja 15, 2013 20:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blokada vanosu mPower 3.2

Post autor: BavarianWorks » pn sie 12, 2013 22:53

rs4life pisze:Witam serdecznie,
czy ktos kiedys stosowal/slyszal/posiada informacje na taki temat? Samochod uzywam do sportu, glownie RallySprint-y. Problem z vanosami jest dosc popularny i niestety dotknal tez i moje serducho. Oprocz tego, od zaprzyjaznionego mechanika, ktory serwisuje wroclawskie mpowery jezdzace w zawodach, posiadam inna przykra informacje - przy uzytkowaniu M3 3.2 w sporcie rozjezdza sie rozrzad - wlasnie na vanosach. Na 4 rozebrane silniki, wszystkie byly poprzestawiane! Dwa z nich byly przed sezonem ustawiane od zera, parametry pracy sprawdzone na odpowiednim komputerze.
Jest przyczyna takiego stanu rzeczy, i można temu zapobiec. To najtańsze rozwiązanie. I dopóty nie bawisz się w nieseryjny sterownik, inne wałki czy dolot, chyba najlepsze.
rs4life pisze: Slyszalem, ze mozna zablokowac vanosy w pozycji przewidzianej dla obrotow 5k+, tak, aby parametry spalania byly ustawione optymalnie tylko dla najwyzszego zakresu obrotowego ( nie ma co ukrywac, ze to jest zakres uzytkowy przy sportowej jezdzie ), jednak ciezko odszukac wiecej informacji na ten temat. Pozostaje pare pytan :
Możesz zablokować w dowolnej pozycji uzyskująć co sobie wymarzysz, albo dół, albo górę. Rozwiąń mechanicznych masz przynajmniej 3. Albo delete kit z VAC czy innego shopu, albo trybiki z B30 z małą modyfikacją + customowy dekielek zewnętrzny, albo trybiki z B32 również z dokładką. Tak czy siak, blokuje się wałki nie w skrajnych pozycjach wbrew obiegowej opinii, to zależy od tego czy seryjne czy jakieś szity schricki. Bez Vanosa wałek można przesunąć ciut dalej - niż z założonym, a bez strojenia te dodatkowe stopnie popsują a nie poprawią cokolwiek.
- jak motor bedzie pracowal na wolnych obrotach?
- czy trzeba przeprogramowac wolne obroty na ~2k aby praca byla "kulturalna"?
- znacie kogos, kto taki setup wystroi?
- jakie dodatkowe modyfikacje nalezy wykonac?
- jak bardzo samochod oslabnie w dolnym zakresie obrotowym?
Na włączonym silniku odepnij elektrozawory Vanosa (elektrycznie, wtyczką) i się przejedź. Później wtyczki podłącz, zrestartuj, wyłącz, na wyłączonym odepnij, i też się przejedź. Niczego nie zepsujesz, a dupą i uchem odczujesz różnice.
Będzie pracował w miarę normalnie, ale dynamika będzie porównywalna z mnichem zbierającym pietruszkę. MSS52 można wystroić na dzień dzisiejszy od zera u chyba każdego tunera który ogarnia benzyniaki, bo jest to dość otwarty sterownik i wszystko do niego jest dostępne. Kluczowe pytanie - po co.
Moim zdaniem, odpowiednie czynności zapewniające nie rozjeżdżanie się kółek wałków, są lepszym rozwiązaniem bo niczego nie psują. A wyrzucanie Vanosa owszem.
Obserwując rallysprinty na YT to nascara to nie przypomina, jednakowoż sam twierdzisz że nie potrzebujesz jeździć dołem, zatem nie dyskutuje z Twoimi potrzebami.
http://www.bavarianworks.pl
OLEJE I CHEMIA LIQUI MOLY, CZĘŚCI EKSPLOATACYJNE OE/OEM

rs4life
Posty: 104
Rejestracja: pn sie 12, 2013 18:30
Auto: BMW M3 E36/E46/E92

Re: Blokada vanosu mPower 3.2

Post autor: rs4life » pn sie 12, 2013 23:55

Możesz zablokować w dowolnej pozycji uzyskująć co sobie wymarzysz, albo dół, albo górę. Rozwiąń mechanicznych masz przynajmniej 3. Albo delete kit z VAC czy innego shopu, albo trybiki z B30 z małą modyfikacją + customowy dekielek zewnętrzny, albo trybiki z B32 również z dokładką. Tak czy siak, blokuje się wałki nie w skrajnych pozycjach wbrew obiegowej opinii, to zależy od tego czy seryjne czy jakieś szity schricki. Bez Vanosa wałek można przesunąć ciut dalej - niż z założonym, a bez strojenia te dodatkowe stopnie popsują a nie poprawią cokolwiek.
Przynam szczerze, ze nie bralem pod uwage blokady bez potrzebnych modyfikacji. Dla mnie temat jest dosc nowy, jednak zalezy mi na rozwiazaniu, ktore zaspokoi moje potrzeby i bedzie najlepsze dla samego silnika. To, ze bez vanosa mozna przesunac walek ciut dalej tez slyszalem, ponoc strojenie na SA z dobrym wydechem i carbonowym AB potrafi pokazac wynik w okolicach 360KM - ale tak jak mowilem, to sa informacje zaslyszane.

Dlatego szukam pomocy :)

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Blokada vanosu mPower 3.2

Post autor: rypik » wt sie 13, 2013 00:05

Nie brałeś pod uwagę blokady bez modyfikacji, bo nie da się zablokować bez modyfikacji :grin: (no poza nieudolnym odpięciem wtyczki, ale to nie blokada)
Anyway, po trzykroć zastanowiłbym się czy wyrzucać Vanosa. On naprawdę nie przeszkadza. Zacznij od rozmowy z mechanikiem nt. dlaczego się przestawia i co zrobić żeby się nie przestawiał :grin:

A jak wyrzucać, to tylko w połączeniu z totalnym rebuildem na innym kompie itp. itd. Powodzonka.

ODPOWIEDZ