Witam serdecznie,
czy ktos kiedys stosowal/slyszal/posiada informacje na taki temat? Samochod uzywam do sportu, glownie RallySprint-y. Problem z vanosami jest dosc popularny i niestety dotknal tez i moje serducho. Oprocz tego, od zaprzyjaznionego mechanika, ktory serwisuje wroclawskie mpowery jezdzace w zawodach, posiadam inna przykra informacje - przy uzytkowaniu M3 3.2 w sporcie rozjezdza sie rozrzad - wlasnie na vanosach. Na 4 rozebrane silniki, wszystkie byly poprzestawiane! Dwa z nich byly przed sezonem ustawiane od zera, parametry pracy sprawdzone na odpowiednim komputerze.
Slyszalem, ze mozna zablokowac vanosy w pozycji przewidzianej dla obrotow 5k+, tak, aby parametry spalania byly ustawione optymalnie tylko dla najwyzszego zakresu obrotowego ( nie ma co ukrywac, ze to jest zakres uzytkowy przy sportowej jezdzie ), jednak ciezko odszukac wiecej informacji na ten temat. Pozostaje pare pytan :
- jak motor bedzie pracowal na wolnych obrotach?
- czy trzeba przeprogramowac wolne obroty na ~2k aby praca byla "kulturalna"?
- znacie kogos, kto taki setup wystroi?
- jakie dodatkowe modyfikacje nalezy wykonac?
- jak bardzo samochod oslabnie w dolnym zakresie obrotowym?
Z gory dziekuje za jakiekolwiek informacje w tym temacie!
Pozdrawiam
Blokada vanosu mPower 3.2
- BavarianWorks
- Posty: 29
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 20:03
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Blokada vanosu mPower 3.2
Jest przyczyna takiego stanu rzeczy, i można temu zapobiec. To najtańsze rozwiązanie. I dopóty nie bawisz się w nieseryjny sterownik, inne wałki czy dolot, chyba najlepsze.rs4life pisze:Witam serdecznie,
czy ktos kiedys stosowal/slyszal/posiada informacje na taki temat? Samochod uzywam do sportu, glownie RallySprint-y. Problem z vanosami jest dosc popularny i niestety dotknal tez i moje serducho. Oprocz tego, od zaprzyjaznionego mechanika, ktory serwisuje wroclawskie mpowery jezdzace w zawodach, posiadam inna przykra informacje - przy uzytkowaniu M3 3.2 w sporcie rozjezdza sie rozrzad - wlasnie na vanosach. Na 4 rozebrane silniki, wszystkie byly poprzestawiane! Dwa z nich byly przed sezonem ustawiane od zera, parametry pracy sprawdzone na odpowiednim komputerze.
Możesz zablokować w dowolnej pozycji uzyskująć co sobie wymarzysz, albo dół, albo górę. Rozwiąń mechanicznych masz przynajmniej 3. Albo delete kit z VAC czy innego shopu, albo trybiki z B30 z małą modyfikacją + customowy dekielek zewnętrzny, albo trybiki z B32 również z dokładką. Tak czy siak, blokuje się wałki nie w skrajnych pozycjach wbrew obiegowej opinii, to zależy od tego czy seryjne czy jakieś szity schricki. Bez Vanosa wałek można przesunąć ciut dalej - niż z założonym, a bez strojenia te dodatkowe stopnie popsują a nie poprawią cokolwiek.rs4life pisze: Slyszalem, ze mozna zablokowac vanosy w pozycji przewidzianej dla obrotow 5k+, tak, aby parametry spalania byly ustawione optymalnie tylko dla najwyzszego zakresu obrotowego ( nie ma co ukrywac, ze to jest zakres uzytkowy przy sportowej jezdzie ), jednak ciezko odszukac wiecej informacji na ten temat. Pozostaje pare pytan :
Na włączonym silniku odepnij elektrozawory Vanosa (elektrycznie, wtyczką) i się przejedź. Później wtyczki podłącz, zrestartuj, wyłącz, na wyłączonym odepnij, i też się przejedź. Niczego nie zepsujesz, a dupą i uchem odczujesz różnice.- jak motor bedzie pracowal na wolnych obrotach?
- czy trzeba przeprogramowac wolne obroty na ~2k aby praca byla "kulturalna"?
- znacie kogos, kto taki setup wystroi?
- jakie dodatkowe modyfikacje nalezy wykonac?
- jak bardzo samochod oslabnie w dolnym zakresie obrotowym?
Będzie pracował w miarę normalnie, ale dynamika będzie porównywalna z mnichem zbierającym pietruszkę. MSS52 można wystroić na dzień dzisiejszy od zera u chyba każdego tunera który ogarnia benzyniaki, bo jest to dość otwarty sterownik i wszystko do niego jest dostępne. Kluczowe pytanie - po co.
Moim zdaniem, odpowiednie czynności zapewniające nie rozjeżdżanie się kółek wałków, są lepszym rozwiązaniem bo niczego nie psują. A wyrzucanie Vanosa owszem.
Obserwując rallysprinty na YT to nascara to nie przypomina, jednakowoż sam twierdzisz że nie potrzebujesz jeździć dołem, zatem nie dyskutuje z Twoimi potrzebami.
Re: Blokada vanosu mPower 3.2
Przynam szczerze, ze nie bralem pod uwage blokady bez potrzebnych modyfikacji. Dla mnie temat jest dosc nowy, jednak zalezy mi na rozwiazaniu, ktore zaspokoi moje potrzeby i bedzie najlepsze dla samego silnika. To, ze bez vanosa mozna przesunac walek ciut dalej tez slyszalem, ponoc strojenie na SA z dobrym wydechem i carbonowym AB potrafi pokazac wynik w okolicach 360KM - ale tak jak mowilem, to sa informacje zaslyszane.Możesz zablokować w dowolnej pozycji uzyskująć co sobie wymarzysz, albo dół, albo górę. Rozwiąń mechanicznych masz przynajmniej 3. Albo delete kit z VAC czy innego shopu, albo trybiki z B30 z małą modyfikacją + customowy dekielek zewnętrzny, albo trybiki z B32 również z dokładką. Tak czy siak, blokuje się wałki nie w skrajnych pozycjach wbrew obiegowej opinii, to zależy od tego czy seryjne czy jakieś szity schricki. Bez Vanosa wałek można przesunąć ciut dalej - niż z założonym, a bez strojenia te dodatkowe stopnie popsują a nie poprawią cokolwiek.
Dlatego szukam pomocy

Re: Blokada vanosu mPower 3.2
Nie brałeś pod uwagę blokady bez modyfikacji, bo nie da się zablokować bez modyfikacji
(no poza nieudolnym odpięciem wtyczki, ale to nie blokada)
Anyway, po trzykroć zastanowiłbym się czy wyrzucać Vanosa. On naprawdę nie przeszkadza. Zacznij od rozmowy z mechanikiem nt. dlaczego się przestawia i co zrobić żeby się nie przestawiał
A jak wyrzucać, to tylko w połączeniu z totalnym rebuildem na innym kompie itp. itd. Powodzonka.

Anyway, po trzykroć zastanowiłbym się czy wyrzucać Vanosa. On naprawdę nie przeszkadza. Zacznij od rozmowy z mechanikiem nt. dlaczego się przestawia i co zrobić żeby się nie przestawiał

A jak wyrzucać, to tylko w połączeniu z totalnym rebuildem na innym kompie itp. itd. Powodzonka.