Proszę o ocenę wykresuz hamowni.

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Proszę o ocenę wykresuz hamowni.

Post autor: wojtasm5 » wt maja 21, 2013 23:29

Witam!!!
Kolega ma do kupienia silnik m3 3,0. Sprzedający przesłał taki wykres mocy samochodu z hamowni. Chciałbym wiedzieć czy wszystko z nim w porządku. Czy może są jakieś podejrzane wartości lub ustawienia. Mnie dziwi Vmax niski, co może świadczyć że auto miało skrócone przełożenie główne. Może to zakłamać wyniki takiej późno wieczornej sesji.
Z góry dziękuje za pomoc.
Obrazek

Endru
Posty: 104
Rejestracja: śr cze 22, 2011 13:20
Auto: e36 M3 3.2
Lokalizacja: Warszawa

Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.

Post autor: Endru » śr maja 22, 2013 08:44

Moze byla hamowana na IV biegu, dlatego taki Vmax. Odnosnie wykresu, moja uwage zwrocil troche obnizony maksymalny moment i obroty przy ktorych wystepuje. Poza tym raczej nie wyglada zle.

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.

Post autor: kris/// » śr maja 22, 2013 21:30

Z tego co mi wiadomo zawsze hamuje sie na 4 biegu .

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.

Post autor: Oleg » pt maja 24, 2013 07:27

kris/// pisze:Z tego co mi wiadomo zawsze hamuje sie na 4 biegu .
Kiedyś rozmawiałem na ten temat z Venomem, wytłumaczył mi, że auto hamuje się na biegu bezpośrednim czyli w wypadku M3 jest to piąty bieg.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.

Post autor: Venom » sob maja 25, 2013 12:40

Oleg pisze:
kris/// pisze:Z tego co mi wiadomo zawsze hamuje sie na 4 biegu .
Kiedyś rozmawiałem na ten temat z Venomem, wytłumaczył mi, że auto hamuje się na biegu bezpośrednim czyli w wypadku M3 jest to piąty bieg.
Potwierdzam, bieg bezpośredni jest najlepszy ze względu na brak dodatkowego przełożenia w skrzyni, które multiplikując lub redukując prędkość wprowadza dodatkowe straty. W przypadku biegu bezpośredniego mamy tylko jedno przełożenie = przełożenie główne. W skrzyniach 6 biegowych zazwyczaj bezpośrednim biegiem jest bieg 5, w skrzynia 5 biegowych jest to bieg 4.
:)

Endru
Posty: 104
Rejestracja: śr cze 22, 2011 13:20
Auto: e36 M3 3.2
Lokalizacja: Warszawa

Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.

Post autor: Endru » sob maja 25, 2013 18:01

Akurat w przypadku M3 3.0 czwarty bieg ma przełożenie 1,24. Biegiem bezpośrednim jest piątka. Jeżeli badane auto było w oryginalnej konfiguracji, na kołach 235/40 17", to przy 7225rpm na czwartym biegu z przeliczenia wychodzi 216km/h. Oczywiście pomijając straty w układzie napędowym oraz pomiędzy oponą a rolką. Prędkośc 211km/h z wykresu wskazuje na badanie na czwórce. Byc może ktoś nie chciał rozkręcac rolki do większej prędkości.

Ale chyba odchodzimy od tematu samego wykresu, o który pytał Wojtek :-)

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.

Post autor: kris/// » ndz maja 26, 2013 19:32

aha czlowiek uczy sie cale zycie :wink: Jurek a jak w 6stce zmieni sie dyfer z 3.23 na 3.91 to tez hamuje sie sie na 5tce?

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.

Post autor: Camil » ndz maja 26, 2013 22:38

chodzi o przelozenie w skrzyni, te zazwyczaj ma 1:1 na przedostatnim biegu. czyli 4ce w 5biegowym m5, m3 i 5ce w 6biegowym m5, m3.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.

Post autor: Venom » pn maja 27, 2013 13:35

kris/// pisze:aha czlowiek uczy sie cale zycie :wink: Jurek a jak w 6stce zmieni sie dyfer z 3.23 na 3.91 to tez hamuje sie sie na 5tce?
Tak, dyfer nie gra roli.
Camil pisze:chodzi o przelozenie w skrzyni, te zazwyczaj ma 1:1 na przedostatnim biegu. czyli 4ce w 5biegowym m5, m3 i 5ce w 6biegowym m5, m3.
Nie przyczytałeś ze zrozumieniem posta kolegi Endru.

jager
Posty: 53
Rejestracja: pn maja 27, 2013 20:02
Auto: 535XD

Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.

Post autor: jager » śr cze 26, 2013 19:23

Jezeli hamownia wylicza moc na podstawie momentu to jak to mozliwe że obnizony moment skutkuje podwyzszona moca? :?: Z obliczen czysto teoretycznych wynika ze przy 7200 powinno byc 280HP a jest 290 a trzeba jeszcze uwzgledic straty mocy, druga sprawa silnik nie kreci sie za wysoko jak na seryjne b30? Jezeli jestem w błedzie niech ktoś mnie poprawi.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.

Post autor: ww296 » ndz cze 30, 2013 23:47

hamowania liczy obroty rolek a wiec kół, czyli sumę przełożeń skrzyni i dyfra. Nie ma najmniejszego znaczenia dla hamowni (dla wyliczenia parametrów) to czy hamujemy na biegu bezpośrednim czy ciutke innym. Hamuje sie na jak najwyższym biegu aby jak najbardziej obciążyć silnik, jednocześnie nie przekraczać obrotów rolek i kół ponieważ jest top niebezpieczne - zwykle wybiera ise taki bieg aby nie napędzac kół do prędkości znacznie przekraczającej 200 km/h bo i rolki mogą nie wytrzymać i opony w aucie - jest to po prostu niebezpieczne. Hamowania inercyjna mierzy moc (czas rozpędzenia określonej masy do określonej prędkości) i dopiero na podstawie podanych danych wylicza moment obrotowy (podajemy przełożenie całkowite i obroty silnika) Dlatego na wartość max momentu i obroty jego występowania nie ma co specjalnie zwracać uwagi ponieważ sa obarczone błędem wyn ikającym z iloczynu błędu samego pomiaru i podanych wartości (obroty i przełożenie). Lepiej zwracać uwagę na wartości mocy, które obarczone są tylko błędem pomiaru(stosunkowo niewielkim jesli wszystko jest sprawne i pomiar poprawnie przeprowadzony).
ciągle szybciej...

ODPOWIEDZ