Proszę o ocenę wykresuz hamowni.
- wojtasm5
- Posty: 360
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Proszę o ocenę wykresuz hamowni.
Witam!!!
Kolega ma do kupienia silnik m3 3,0. Sprzedający przesłał taki wykres mocy samochodu z hamowni. Chciałbym wiedzieć czy wszystko z nim w porządku. Czy może są jakieś podejrzane wartości lub ustawienia. Mnie dziwi Vmax niski, co może świadczyć że auto miało skrócone przełożenie główne. Może to zakłamać wyniki takiej późno wieczornej sesji.
Z góry dziękuje za pomoc.
Kolega ma do kupienia silnik m3 3,0. Sprzedający przesłał taki wykres mocy samochodu z hamowni. Chciałbym wiedzieć czy wszystko z nim w porządku. Czy może są jakieś podejrzane wartości lub ustawienia. Mnie dziwi Vmax niski, co może świadczyć że auto miało skrócone przełożenie główne. Może to zakłamać wyniki takiej późno wieczornej sesji.
Z góry dziękuje za pomoc.
Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.
Moze byla hamowana na IV biegu, dlatego taki Vmax. Odnosnie wykresu, moja uwage zwrocil troche obnizony maksymalny moment i obroty przy ktorych wystepuje. Poza tym raczej nie wyglada zle.
Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.
Z tego co mi wiadomo zawsze hamuje sie na 4 biegu .
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.
Kiedyś rozmawiałem na ten temat z Venomem, wytłumaczył mi, że auto hamuje się na biegu bezpośrednim czyli w wypadku M3 jest to piąty bieg.kris/// pisze:Z tego co mi wiadomo zawsze hamuje sie na 4 biegu .
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.
Potwierdzam, bieg bezpośredni jest najlepszy ze względu na brak dodatkowego przełożenia w skrzyni, które multiplikując lub redukując prędkość wprowadza dodatkowe straty. W przypadku biegu bezpośredniego mamy tylko jedno przełożenie = przełożenie główne. W skrzyniach 6 biegowych zazwyczaj bezpośrednim biegiem jest bieg 5, w skrzynia 5 biegowych jest to bieg 4.Oleg pisze:Kiedyś rozmawiałem na ten temat z Venomem, wytłumaczył mi, że auto hamuje się na biegu bezpośrednim czyli w wypadku M3 jest to piąty bieg.kris/// pisze:Z tego co mi wiadomo zawsze hamuje sie na 4 biegu .
Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.
Akurat w przypadku M3 3.0 czwarty bieg ma przełożenie 1,24. Biegiem bezpośrednim jest piątka. Jeżeli badane auto było w oryginalnej konfiguracji, na kołach 235/40 17", to przy 7225rpm na czwartym biegu z przeliczenia wychodzi 216km/h. Oczywiście pomijając straty w układzie napędowym oraz pomiędzy oponą a rolką. Prędkośc 211km/h z wykresu wskazuje na badanie na czwórce. Byc może ktoś nie chciał rozkręcac rolki do większej prędkości.
Ale chyba odchodzimy od tematu samego wykresu, o który pytał Wojtek
Ale chyba odchodzimy od tematu samego wykresu, o który pytał Wojtek
Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.
aha czlowiek uczy sie cale zycie Jurek a jak w 6stce zmieni sie dyfer z 3.23 na 3.91 to tez hamuje sie sie na 5tce?
Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.
chodzi o przelozenie w skrzyni, te zazwyczaj ma 1:1 na przedostatnim biegu. czyli 4ce w 5biegowym m5, m3 i 5ce w 6biegowym m5, m3.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.
Tak, dyfer nie gra roli.kris/// pisze:aha czlowiek uczy sie cale zycie Jurek a jak w 6stce zmieni sie dyfer z 3.23 na 3.91 to tez hamuje sie sie na 5tce?
Nie przyczytałeś ze zrozumieniem posta kolegi Endru.Camil pisze:chodzi o przelozenie w skrzyni, te zazwyczaj ma 1:1 na przedostatnim biegu. czyli 4ce w 5biegowym m5, m3 i 5ce w 6biegowym m5, m3.
Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.
Jezeli hamownia wylicza moc na podstawie momentu to jak to mozliwe że obnizony moment skutkuje podwyzszona moca? Z obliczen czysto teoretycznych wynika ze przy 7200 powinno byc 280HP a jest 290 a trzeba jeszcze uwzgledic straty mocy, druga sprawa silnik nie kreci sie za wysoko jak na seryjne b30? Jezeli jestem w błedzie niech ktoś mnie poprawi.
Re: Proszę o ocenę wykresuz hamowni.
hamowania liczy obroty rolek a wiec kół, czyli sumę przełożeń skrzyni i dyfra. Nie ma najmniejszego znaczenia dla hamowni (dla wyliczenia parametrów) to czy hamujemy na biegu bezpośrednim czy ciutke innym. Hamuje sie na jak najwyższym biegu aby jak najbardziej obciążyć silnik, jednocześnie nie przekraczać obrotów rolek i kół ponieważ jest top niebezpieczne - zwykle wybiera ise taki bieg aby nie napędzac kół do prędkości znacznie przekraczającej 200 km/h bo i rolki mogą nie wytrzymać i opony w aucie - jest to po prostu niebezpieczne. Hamowania inercyjna mierzy moc (czas rozpędzenia określonej masy do określonej prędkości) i dopiero na podstawie podanych danych wylicza moment obrotowy (podajemy przełożenie całkowite i obroty silnika) Dlatego na wartość max momentu i obroty jego występowania nie ma co specjalnie zwracać uwagi ponieważ sa obarczone błędem wyn ikającym z iloczynu błędu samego pomiaru i podanych wartości (obroty i przełożenie). Lepiej zwracać uwagę na wartości mocy, które obarczone są tylko błędem pomiaru(stosunkowo niewielkim jesli wszystko jest sprawne i pomiar poprawnie przeprowadzony).
ciągle szybciej...