Uszkodzona panewka - co dalej?

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: wojtasm5 » czw kwie 18, 2013 06:12

Witam!!!
W moim s50b32 tłucze się panewka. Mam kilka pytań:
1.) Czy robił ktoś z was remont dołu?
2.) Potraficie podać koszt?
3.) jaki efekt?
4.) Ewentualnie jaka jest realna cena za silnik w takim stanie - jeśli zregnuje z remontu i będe chciał kupic kompletny.
Z góry dziekuje za wszystkie rady.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2371
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: Bombel » czw kwie 18, 2013 07:55

wojtasm5 pisze:Witam!!!
W moim s50b32 tłucze się panewka. Mam kilka pytań:
1.) Czy robił ktoś z was remont dołu?
2.) Potraficie podać koszt?
3.) jaki efekt?
4.) Ewentualnie jaka jest realna cena za silnik w takim stanie - jeśli zregnuje z remontu i będe chciał kupic kompletny.
Z góry dziekuje za wszystkie rady.
Ja robiłem remont panewek kilka lat temu, kiedy to jeszcze dostępność części była znikoma.
Komplet panewek i uszczelek w ASO, bo tylko tam występują to wtedy była okolica 2500zł, do tego szlif wału, dokupienie korbowodu, jeśli został uszkodzony i wału w ostateczności. Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, jak już głowica na wierzchu, płyny, itd.
Chyba, że by próbować zrobić cały remont tylko od dołu, to znacząco obniży koszty, ale jak już robić to dobrze moim zdaniem.
Mnie remont wtedy wyszedł 12, czy 13 tysięcy, ale było bardzo warto moim zdaniem.

Sprzedaż tego silnika na części to przy dobrych wiatrach 5000-6000zł, ale może to trwać dość długo.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Kilej
Posty: 206
Rejestracja: czw sty 08, 2009 12:48
Lokalizacja: 3miasto

Re: Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: Kilej » czw kwie 18, 2013 08:35

Znam ten ból.
U mnie było podobnie w 2010 :)
Zrobilem rozeznanie kosztowe: części + robocizna i wyszło mi między 8 a 10 tys pln.
Uznałem, że niewarto.
I podobnie jak Bombel pisze sprzedałem silnik na części. W 2010 można było trochę więcej dostać i mi sie udało ok 7 tys zł za wszystkie graty. Nie trwało to jakoś długo.

Zamiast wydawać powyższe 10 tys zł na remont to wolałem sprzedać graty za 7, dołożyć 15 tys zł i złozyc wszystko na s54b32 (temat opisany tu i tam, by nie robić OT).
Owszem, swap mnie wyszedł 22 tys zł, ale jest zrobiony zajebiście, zmodzony, i de facto wyszło mnie to raptem 5 tys zł więcej niż naprawianie staruszka s50 (swap 22, remont wycenialem na max 10. Zatem 22 - 10 = 12. ALe trzeba pamietac ze 7 zarobilem. Wiec 12 - 7 = 5 tys zl !!).

PS: mówimy tu o robieniu wszystkiego samemu, własnymi rękoma, i mając 0,5 roku czasu.


Ale poważnie sie zastanów, bo miałem ten sam ból i liczyłem, liczyłem.

Opcja 2:
kupuj całego angola i to najlepiej Bombla z powyzszego posta pytaj i przekładaj motor, reszta 4sale. Kapitał trzeba bedzie wylozyc, ale moze na zero wyjdziesz :))
Sześć Dębów Dwór w Prusewie
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)

Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe

Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem

Endru
Posty: 104
Rejestracja: śr cze 22, 2011 13:20
Auto: e36 M3 3.2
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: Endru » czw kwie 18, 2013 10:04

Czesc Wojtek,

Jaki jest orientacyjny przebieg i na jakim oleju byl jezdzony Twoj silnik?

Czy wiesz moze co moglo byc przyczyna padniecia panewki? Przegrzany olej, upalanie itp..?

Jezeli gora jest dobra, to moze napraw sam dol. Zakladajac, ze wal da sie uratowac i korbowody nie ucierpialy, to moze uda Ci sie zamknac w 4-5 tys. To chyba bylaby najtansza opcja.

Angol to jest jakies wyjscie ale jest z tym troche zachodu. Na wstepie musisz wylozyc sporo kasy, nie wiesz do konca na co trafisz a potem bujasz sie ze sprzedaza gratow.

Powodzenia!

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: Dakic » czw kwie 18, 2013 10:15

Przedewszystkim przed podjeciem decyzji sciagnij miske poodkrecaj wszystkie korbowody sprawdz czy ktorys sie niezowalizowal przez obracajaca sie wnim panewki oraz ocen stan czopow korbowych walu pod katem czy niema rys i czy niesa zowalizowane. Pozniej mozesz dopiero myslec co dalej

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: wojtasm5 » ndz kwie 28, 2013 05:10

Diagnoza to faktycznie panewka, na szczęście wał OK. Zamówione są panewki na twz zero. Przed zamówieniem czas realizacji to 2-3dni po złożeniu zamówienia czas wzrósł do ponad 7 dni. Czekam na paczkę a potem montaż. Zobaczymy.
W między czasie namierzyłem fajne cabrio 3,0 94 z utopionym kompem którego nie mogę nigdzie nabyć by podłożyć - brak prądu a co za tym idzie iskry na 1 cewce. Auto na prawdę ładne tylko że dla prawo stronych. Jest dokument z 2008 gdzie przebieg to 67tys mil teraz jest 69tys. Szukam kompa i czekam na panewki.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2371
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: Bombel » ndz kwie 28, 2013 09:11

Jeżeli złapała tylko panewka, a wał i korby nieuszkodzone, to miałeś bardzo dużo szczęścia...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2509
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: --==maly==---- » ndz kwie 28, 2013 09:29

To się praktycznie nie zdarza,żeby nie było rysy na wale i żeby sam z siebie nie był krzywy i wyrobiony. Mierzyłeś wał jaką ma grubość?
Żebyś zaraz drugi raz nie robił tego samego.

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: wojtasm5 » ndz kwie 28, 2013 15:49

Witam, wartości w tolerancji tak mówi mój mechanik, z drugiej strony wolę zaryzykować. Co będzie dam znać. Nie ma nikt kompa do 3,0 na sprzedaż????

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: wojtasm5 » pt maja 10, 2013 23:43

Odebrałem emkę z warsztatu. Silnik odpalił od razu i nie było żadnych niepokojących objawów. Wymieniono olej. Wsiadłem i pojechałem docierać panewki zrobiłem 400km i na razie jest OK. Pojechałem do Warszawy i z powrotem. Oczywiście bez katowania. Dam znać co dalej.

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: wojtasm5 » wt maja 21, 2013 05:48

Po wymianie panewek, przejechałem blisko 1tys km i nic się nie dzieje. Żadnych niepokojących dźwięków. Ciśnienie oleju w normie (mam dodatkowy zegar), spada oczywiście przy rozgrzanym oleju. Ale na pewno przy następnym silniku M3 panewki pójdą od razu nowe, tak asekuracyjnie.
Rozmawiałem z Panem który ma do czynienia z eMkami w Austrii, twierdzi że auta w sporcie tam wykorzystywane panewki mają zmieniane co sezon, i w sumie się im nie dziwie.

Awatar użytkownika
BavarianWorks
Posty: 29
Rejestracja: śr maja 15, 2013 20:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: BavarianWorks » śr lip 17, 2013 16:52

Oczywiście, że przed użyciem w motorsporcie panewki trzeba wymienić. To, że motor ładnie pracuje nic nie mówi. Ta chwila między tym, jak jest okej, a tym jak jest nie okej jest dość krótka :lol: :lol: :lol:

130 nalotu i co z tego.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek
http://www.bavarianworks.pl
OLEJE I CHEMIA LIQUI MOLY, CZĘŚCI EKSPLOATACYJNE OE/OEM

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: Uszkodzona panewka - co dalej?

Post autor: wojtasm5 » czw sie 29, 2013 22:15

U mnie poza jedną korbą panewki wyglądały znacznie lepiej :) . Zrobiłem nalot na poziomie 3tys km wóz zasówa jak wściekły. S50 w e30 robi wrażenie.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

ODPOWIEDZ