Termostat Oleju

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Termostat Oleju

Post autor: wania » pt mar 08, 2013 11:58

trafilem takie cos na ebayu
http://www.ebay.com/itm/Brand-New-BMW-O ... 3ccf89ddb1

ma to jakis sens? z tego co wiem samego termostatu nie mozna kupic, tylko cala podstawe z filterm :roll: ktos tez kiedys pisal ze wyrzucenie termostatu jest szkodliwe dla silnika.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Termostat Oleju

Post autor: kostek_ja » pt mar 08, 2013 14:40

Ma to sens do użytku torowego. Z tego co czytałem termostat blokuje samym sobą przepływ oleju nawet jak jest otwarty. Wyrzucenie termostatu i zastąpienie takim czymś poprawia chłodzenie oleju. Z drugiej strony przez brat termostatu silnik będzie się dłużej nagrzewał, a jak wiemy silnik na zimnym oleju szybciej się zużywa.

Pytanie brzmi jak użytkujesz samochód. Jak tylko w lato i raczej do ostrej jazdy to można tą opcję rozważyć. Jak jeździsz też w zimę to ja bym się bał o silnik.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Termostat Oleju

Post autor: Pawel_M3GT » pt mar 08, 2013 20:17

Ma to sens tylko do auta wyscigowego. Przy normalnej jezdzie olej bedzie niedogrzany.
W cywilnym samochodzie stanowczo odradzam.

pablo2220
Posty: 25
Rejestracja: sob maja 23, 2009 14:20
Lokalizacja: Błonie

Re: Termostat Oleju

Post autor: pablo2220 » śr mar 13, 2013 20:47

A mi się wydaję, że pozbywając się termostatu i zostawiając dziurę w miejscu gdzie on jest spowodujemy, że nie będzie wymuszonego obiegu przez chłodnice w momencie gdy się on otwiera. Dlatego zamiast termostatu można zakupić takie coś co jest na ebay'u co daje efekt otwartego termostatu. Kiedyś przerabiałem ten temat i jak chciałem założyć chłodnicę oleju do m52b28, zakupiłem podstawe z m50 gdzie podstawa jest identyczna jak w s50b30/b32 tylko bez termostatu i seryjnie są tam zaślepione otwory na przewody olejowe, zamysł był taki, że wywiercę otwory i będzie ok, ale po głębszym zastanowieniu się, zakupiłem jednak podstawę z M3 :)

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Termostat Oleju

Post autor: wania » ndz kwie 14, 2013 14:17

orientuje sie ktos czy otwart termostat oleju ma wplyw na cisnienie oleju w silniku? bo obiekt jest wiekszy :roll:

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Termostat Oleju

Post autor: rypik » śr kwie 17, 2013 12:54

wania imolka turbo śmiga z zaslepką, cisnienie oleju się nie zmieniło mierzalnie. pojemność chłodniczki i przewodów to pewnie z 0,3l nie więcej.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Termostat Oleju

Post autor: Maros » śr kwie 17, 2013 13:06

I trzeba przyznać, że temperatura oleju powyżej 100 raczej nie wchodzi nawet przy pałowaniu na poznaniu.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Termostat Oleju

Post autor: wania » śr kwie 17, 2013 13:17

rypik, kupiles zaslepke z tej aukcji czy dales tokarzowi do zrobienia?

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Termostat Oleju

Post autor: rypik » śr kwie 17, 2013 16:35

OIDP z amazona amerykańskiego była.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Termostat Oleju

Post autor: wania » śr kwie 17, 2013 19:40

jutro jade do tokarza :mrgreen: ktos chce sztuke? :-P

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Termostat Oleju

Post autor: wania » pt kwie 19, 2013 16:52

wczoraj odebralem:
Obrazek
Obrazek


jeden juz poszedl, zostal mi jeszcze jeden jak ktos chce to pw ;)

ODPOWIEDZ