Strona 1 z 2

Skutki złego podpięcia sond

: pt sie 24, 2012 21:02
autor: glmno
Wita jak w temacie jakie mogą być tego skutki, komp by pokazał zle podpiete ?? i czy jak wykręcam sondy z wydechu to powinny być okopcone myślę ze tak ale wole się dopytać modrych głów

Pozdro

Re: Skutki złego podpięcia sond

: wt sie 28, 2012 15:34
autor: Inur
Jak będą źle podpięte w sensie zamienione miejscami to skład mieszanki będzie niewłaściwy. Da się w ogóle w E36 źle podpiąć sondy? Jedna powinna mieć długi kabel a druga krótki.

Re: Skutki złego podpięcia sond

: śr sie 29, 2012 16:30
autor: glmno
z tymi kabalmi to niby racja ale potem jak ktoś wstawił zamiennik to juz są identycze kable i teraz pytanko która gdzie ma być stojac opod autem w strone tyłu to lewa do pierwszej wtyczki tej blizszej czy tej dalszej

Re: Skutki złego podpięcia sond

: czw sie 30, 2012 09:22
autor: Wojtek
z tymi sondami to chyba wlasnuie nikt do konca nie wiem - ori z wiazki sa nr 1 i 2 i na sondach tak samo wiec tego nie idzie podpiac na odwrot. Jedynie mozna sondy wkrecic w niewlasciwy kanal a nie wiem czy ktos wie gdzie idzie 1 a gdzie droga chodz na logike 1 powinna obslugiwac 1-3 cyl a droga 4-6

Re: Skutki złego podpięcia sond

: czw sie 30, 2012 19:54
autor: glmno
Wojtek pisze:chodz na logike 1 powinna obslugiwac 1-3 cyl a droga 4-6
oki ale kóra to bedzie wtyczka do 1 sondy ta blizej tyłu czy ta dalsza oto jest pytanie

Re: Skutki złego podpięcia sond

: czw sie 30, 2012 22:31
autor: Wojtek
na wtyczkach jak popatrzysz to na kablu sa takie zolte opaski bardzo male powinny byc zaraz przy wtyczce, moga byc zabrudzone i moze nie byc widac, wtedy nalezy troche przeczyscic np bezyna i zobaczyc ktora to ktora ja w tej chwili nie pamietam. Jesli nie bedzie tych zoltych a chcesz byc na pewno pewiem to trzeba by znalesc schemat instalacji silnika zobaczyc jakie kolory od jakiej sondy podniesc auto i patrzec po kablach ktora jest ktora.

Re: Skutki złego podpięcia sond

: wt wrz 11, 2012 01:02
autor: racesupport1
ja miałem sondy zamienione miejscami przez mechanika, auto kuleje na obrotach jałowych, dużo pali i nie daje z siebie 100%

Re: Skutki złego podpięcia sond

: wt wrz 11, 2012 14:06
autor: wania
racesupport1, z tego co pamietam pierw miales jakis kiepski wykres w granicach 250 koni? ile masz teraz?
jak to w koncu jest, sonda nr 1 idzie do lewego czy prawego kolektora?

Re: Skutki złego podpięcia sond

: śr wrz 12, 2012 16:54
autor: glmno
wania pisze:racesupport1, z tego co pamietam pierw miales jakis kiepski wykres w granicach 250 koni? ile masz teraz?
jak to w koncu jest, sonda nr 1 idzie do lewego czy prawego kolektora?

tez jest za moze ktoś by to sprawdził która do której w tyczki

Re: Skutki złego podpięcia sond

: śr wrz 12, 2012 22:51
autor: Inur
Odłączasz jedną sondę, sprawdzasz na kompie błąd której wywala i już. Druga opcja odłączyć jedną, wykręcić po 20km świecę na garze 1 i 4. Obydwie okopcone - wpięta sonda jest w złej wtyczce. Jedna okopcona - podłączona sonda wpięta poprawnie, wpiąć drugą, zrobić kolejne 20km, wykręcić wcześniej okopconą świecę i sprawdzić czy zmieniła kolor na brunatny.

W gwoli ścisłości sondę odpinasz po to żeby silnik porządnie przelewał gary za które jest odpowiedzialna. Wtedy widać czarno na białym po wykręceniu świec które gary przelewa. Jak masz zamienione miejscami to skład mieszanki może być niepoprawny ale niekoniecznie na tyle by można było tą metodą to dostrzec.

Re: Skutki złego podpięcia sond

: czw wrz 13, 2012 07:14
autor: wania
niestety zadna z Twoich teorii nie odpowie nam na pytanie w ktory kolektor ktora sonda powinna byc wpieta, sondy sa podpisane na kalbach i maja inne wtyczki ktorych nie da sie wpiac odwrotnie wiec wiadomo ktora to nr1 a ktora nr2 ale jak powinny isc?

Re: Skutki złego podpięcia sond

: sob wrz 15, 2012 08:29
autor: glmno
wania pisze: maja inne wtyczki ktorych nie da sie wpiac odwrotnie
a tu sie z kolegą nie zgodze bo wtyczki są identyczne przynajmniej w s50b30 (e36)


po prawiam po poście kolegi poniezej :)

Re: Skutki złego podpięcia sond

: sob wrz 15, 2012 09:37
autor: wania
Z3M z silnikiem S50B32 ma kazda inna wtyczke

Re: Skutki złego podpięcia sond

: pn wrz 17, 2012 00:40
autor: Inur
wania pisze:niestety zadna z Twoich teorii nie odpowie nam na pytanie w ktory kolektor ktora sonda powinna byc wpieta, sondy sa podpisane na kalbach i maja inne wtyczki ktorych nie da sie wpiac odwrotnie wiec wiadomo ktora to nr1 a ktora nr2 ale jak powinny isc?
Przerabiałem temat u siebie, taką drogą dedukcji doszliśmy do sedna problemu. Prawidłowo podpięta sonda odpowiednio steruje mieszanką, brak sondy sprawia że gary są przelewane. Łatwo określić po stanie świec które cylindry są przelewane, jeśli tak się dzieje na wszystkich trzech to sonda jest źle podpięta.

Re: Skutki złego podpięcia sond

: pn wrz 17, 2012 07:34
autor: wania
to moze inaczej, pamietasz ktora idzie na ktory kolektor?