Skutki złego podpięcia sond

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
glmno
Posty: 57
Rejestracja: śr kwie 20, 2011 19:36
Lokalizacja: Polski

Skutki złego podpięcia sond

Post autor: glmno » pt sie 24, 2012 21:02

Wita jak w temacie jakie mogą być tego skutki, komp by pokazał zle podpiete ?? i czy jak wykręcam sondy z wydechu to powinny być okopcone myślę ze tak ale wole się dopytać modrych głów

Pozdro

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: Inur » wt sie 28, 2012 15:34

Jak będą źle podpięte w sensie zamienione miejscami to skład mieszanki będzie niewłaściwy. Da się w ogóle w E36 źle podpiąć sondy? Jedna powinna mieć długi kabel a druga krótki.

glmno
Posty: 57
Rejestracja: śr kwie 20, 2011 19:36
Lokalizacja: Polski

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: glmno » śr sie 29, 2012 16:30

z tymi kabalmi to niby racja ale potem jak ktoś wstawił zamiennik to juz są identycze kable i teraz pytanko która gdzie ma być stojac opod autem w strone tyłu to lewa do pierwszej wtyczki tej blizszej czy tej dalszej

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: Wojtek » czw sie 30, 2012 09:22

z tymi sondami to chyba wlasnuie nikt do konca nie wiem - ori z wiazki sa nr 1 i 2 i na sondach tak samo wiec tego nie idzie podpiac na odwrot. Jedynie mozna sondy wkrecic w niewlasciwy kanal a nie wiem czy ktos wie gdzie idzie 1 a gdzie droga chodz na logike 1 powinna obslugiwac 1-3 cyl a droga 4-6
S50B30 :)

glmno
Posty: 57
Rejestracja: śr kwie 20, 2011 19:36
Lokalizacja: Polski

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: glmno » czw sie 30, 2012 19:54

Wojtek pisze:chodz na logike 1 powinna obslugiwac 1-3 cyl a droga 4-6
oki ale kóra to bedzie wtyczka do 1 sondy ta blizej tyłu czy ta dalsza oto jest pytanie

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: Wojtek » czw sie 30, 2012 22:31

na wtyczkach jak popatrzysz to na kablu sa takie zolte opaski bardzo male powinny byc zaraz przy wtyczce, moga byc zabrudzone i moze nie byc widac, wtedy nalezy troche przeczyscic np bezyna i zobaczyc ktora to ktora ja w tej chwili nie pamietam. Jesli nie bedzie tych zoltych a chcesz byc na pewno pewiem to trzeba by znalesc schemat instalacji silnika zobaczyc jakie kolory od jakiej sondy podniesc auto i patrzec po kablach ktora jest ktora.
S50B30 :)

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: racesupport1 » wt wrz 11, 2012 01:02

ja miałem sondy zamienione miejscami przez mechanika, auto kuleje na obrotach jałowych, dużo pali i nie daje z siebie 100%

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: wania » wt wrz 11, 2012 14:06

racesupport1, z tego co pamietam pierw miales jakis kiepski wykres w granicach 250 koni? ile masz teraz?
jak to w koncu jest, sonda nr 1 idzie do lewego czy prawego kolektora?

glmno
Posty: 57
Rejestracja: śr kwie 20, 2011 19:36
Lokalizacja: Polski

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: glmno » śr wrz 12, 2012 16:54

wania pisze:racesupport1, z tego co pamietam pierw miales jakis kiepski wykres w granicach 250 koni? ile masz teraz?
jak to w koncu jest, sonda nr 1 idzie do lewego czy prawego kolektora?

tez jest za moze ktoś by to sprawdził która do której w tyczki

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: Inur » śr wrz 12, 2012 22:51

Odłączasz jedną sondę, sprawdzasz na kompie błąd której wywala i już. Druga opcja odłączyć jedną, wykręcić po 20km świecę na garze 1 i 4. Obydwie okopcone - wpięta sonda jest w złej wtyczce. Jedna okopcona - podłączona sonda wpięta poprawnie, wpiąć drugą, zrobić kolejne 20km, wykręcić wcześniej okopconą świecę i sprawdzić czy zmieniła kolor na brunatny.

W gwoli ścisłości sondę odpinasz po to żeby silnik porządnie przelewał gary za które jest odpowiedzialna. Wtedy widać czarno na białym po wykręceniu świec które gary przelewa. Jak masz zamienione miejscami to skład mieszanki może być niepoprawny ale niekoniecznie na tyle by można było tą metodą to dostrzec.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: wania » czw wrz 13, 2012 07:14

niestety zadna z Twoich teorii nie odpowie nam na pytanie w ktory kolektor ktora sonda powinna byc wpieta, sondy sa podpisane na kalbach i maja inne wtyczki ktorych nie da sie wpiac odwrotnie wiec wiadomo ktora to nr1 a ktora nr2 ale jak powinny isc?

glmno
Posty: 57
Rejestracja: śr kwie 20, 2011 19:36
Lokalizacja: Polski

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: glmno » sob wrz 15, 2012 08:29

wania pisze: maja inne wtyczki ktorych nie da sie wpiac odwrotnie
a tu sie z kolegą nie zgodze bo wtyczki są identyczne przynajmniej w s50b30 (e36)


po prawiam po poście kolegi poniezej :)
Ostatnio zmieniony sob wrz 15, 2012 17:37 przez glmno, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: wania » sob wrz 15, 2012 09:37

Z3M z silnikiem S50B32 ma kazda inna wtyczke

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: Inur » pn wrz 17, 2012 00:40

wania pisze:niestety zadna z Twoich teorii nie odpowie nam na pytanie w ktory kolektor ktora sonda powinna byc wpieta, sondy sa podpisane na kalbach i maja inne wtyczki ktorych nie da sie wpiac odwrotnie wiec wiadomo ktora to nr1 a ktora nr2 ale jak powinny isc?
Przerabiałem temat u siebie, taką drogą dedukcji doszliśmy do sedna problemu. Prawidłowo podpięta sonda odpowiednio steruje mieszanką, brak sondy sprawia że gary są przelewane. Łatwo określić po stanie świec które cylindry są przelewane, jeśli tak się dzieje na wszystkich trzech to sonda jest źle podpięta.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skutki złego podpięcia sond

Post autor: wania » pn wrz 17, 2012 07:34

to moze inaczej, pamietasz ktora idzie na ktory kolektor?

ODPOWIEDZ