TC. Jest czy nie ma?

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
schu
Posty: 11
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:23
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

TC. Jest czy nie ma?

Post autor: schu » wt sty 08, 2008 21:22

No właśnie.. Obejrzałem sobie stary odcinek Top Gear i koleś coś mówi chyba, że nie da się do końca wyłączyć kontroli trakcji.. Albo coś źle zrozumiałem, bo z angielskim u mnie cienko :wink: Pytam, bo mam zamiar w niedalekiej przyszłości właśnie kupić wiadamo co, i takie rzeczy są dla mnie ważne. A raczej ich brak! :razz: Pomóżcie, bo na pewno wiecie :twisted:

Acha, no i witam wszystkich! :-)


EDIT: Tu jest ten tekst, od 6:30 - http://youtube.com/watch?v=GZOheF-1atc


EDIT2: Chyba jednak się da, zrozumiałem ten tekst o entuzjaźmie :-P ale pewien nie jestem, help. I jak to sie ma do tych"nieEvo", bo raczej takiego sobie zapodam :cool:
Scuderia!!!

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: Maros » wt sty 08, 2008 21:35

W każdym bmw da się wyłączyć "do końca"

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: Marcin_Os » wt sty 08, 2008 21:43

On tam mówi mniej więcej tak: ...M3 ma bardzo dobrze zestrojone zawieszenie, tak dobrze, że nie ma w niej kontroli trakcji... :twisted:
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: Idzik » wt sty 08, 2008 21:43

MaRoS pisze:W każdym bmw da się wyłączyć "do końca"
No właśnie, czy w e46 M3 wystarczy raz nacisnąć żeby całkowicie wyłaczyć ? Bo słyszałem jakies opowieści że trzeba pare sekund przytrzymać.

A m3 e36 to chyba w ogóle nie posiadało ?

schu
Posty: 11
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:23
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: schu » wt sty 08, 2008 21:45

MaRoS pisze:W każdym bmw da się wyłączyć "do końca"

heh, dzięki!
To będzie moje pierwsze BMW i nie ukrywam, że na pojazdach z Bawarii się nie znam. Pytałem, bo w latach '90 nastąpiła straszna moda na wprowadzanie różnego rodzaju kotroli stabilności itp. itd. ale większości producentów nawet na myśl nie przyszło, by systemy te można było wyłączać. Dobrze, że BMW jest inne :twisted:
Scuderia!!!

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: Maros » wt sty 08, 2008 21:49

idzik pisze: No właśnie, czy w e46 M3 wystarczy raz nacisnąć żeby całkowicie wyłaczyć ? Bo słyszałem jakies opowieści że trzeba pare sekund przytrzymać.

A m3 e36 to chyba w ogóle nie posiadało ?
Pare sekund się trzyma w bmw nie///M. W eMce wystarczy raz. Pewnie myslałeś, że jeździłeś z do połowy wyłączonym ESP? :smile:

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: Idzik » wt sty 08, 2008 22:56

Hehe no miałem takie podejrzenie po przeczytaniu artykułu na ten temat. Ale po jednokrotnym wciśnięciu tak mi się jeździło, że bałem się nawet dłużej przytrzymać :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: kostek_ja » śr sty 09, 2008 00:51

MaRoS pisze:
idzik pisze: No właśnie, czy w e46 M3 wystarczy raz nacisnąć żeby całkowicie wyłaczyć ? Bo słyszałem jakies opowieści że trzeba pare sekund przytrzymać.

A m3 e36 to chyba w ogóle nie posiadało ?
Pare sekund się trzyma w bmw nie///M. W eMce wystarczy raz. Pewnie myslałeś, że jeździłeś z do połowy wyłączonym ESP? :smile:
Z tego co wiem mylisz się. W poprzedniej generacji emek (e46, e39, e38 itd.) i starszych które miały DSC (ESP w bmw). Owe DSC miało tylko 2 tryby (włączone i wyłączone (wyjątkiem jest nasze M3 CS które ma 3 tryby, ale i 2 przyciski)) i wystarczyło jedno kliknięcie żeby ten tryb zmienić (niezależnie czy to M czy nie). Natomiast każde BMW nowej generacji ma 3 tryby (włączone, znieczulone i wyłączone) jak się tylko kliknie to wyświetla się żółte DSC i kontrola ingeruje później (tak jak u nas jak się włączy M track mode), a jak się przytrzyma przez 5s to się wyłącza całkowicie i wyświetla się znaczek z trójkątem i strzałką dookoła niego.

beemek

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: beemek » śr sty 09, 2008 01:26

schu pisze: Chyba jednak się da, zrozumiałem ten tekst o entuzjaźmie :-P ale pewien nie jestem, help. I jak to sie ma do tych"nieEvo", bo raczej takiego sobie zapodam :cool:
z tego co sie orientuje to ESP bylo tylko w M3 EVO i to ze skrzynia SMG.
Natomiast facet z TG mowi ze:"M3 ma wiecej niz potrzebuje przyczepnosci po poruszaniu sie po normalnych drogach to jest tak dobre ze nawet nie zamontowali kontroli trakcji.Wiedzieli bowiem ze pierwsza rzecza jaka entuzjastyczni kierowcy zrobiliby to by to wylaczyli"

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: Maros » śr sty 09, 2008 10:11

kostek_ja pisze:Z tego co wiem mylisz się.
Nie jestem pewien co do innych, ale E46 nie ///M z ESP napewno miało wersje 3 zakresową.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: kostek_ja » śr sty 09, 2008 14:11

MaRoS pisze:
kostek_ja pisze:Z tego co wiem mylisz się.
Nie jestem pewien co do innych, ale E46 nie ///M z ESP napewno miało wersje 3 zakresową.
http://rapidshare.com/fil...E46_PL.pdf.html

kontrola trakcji jest w w pełni wyłączona po kliknięciu, ale wówczas na tylnej osi działają hamulce zastępując szperę, natomiast po przytrzymaniu przez 3s wyłącza się wszystko. Ale nie wiem czy nie lepiej zostawić tą pseudo szperę ;).

A wie ktoś może czy w nowym BMW nie M (np. e92) też jest taka pseudo szpera po wyłączeniu DSC??

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: Maros » śr sty 09, 2008 17:56

Czyli z tego wynika, że auta z DSC i bez szpery mają 3 zakresy działania natomiast te ze szperą On/Off...

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: Pawel_M3GT » śr sty 09, 2008 19:06

W zadnej Europejskiej M3 E36 nigdy nie bylo kontroli trakcji! I dzieki Bogu, kontrola trakcji jest dla dziewczyn :mrgreen: !
Wystepowala jedynie w amerykanckiej wersji M3, byla tam jedna elektronicznie sterowana przepustnica.. Ale M3 w wersji USA moim zdaniem NIE JEST EMKA, wiec sie nie nie liczy.
M3 EVO jest to nazewnictwo angielskie, wersji 3.2 litra.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: kostek_ja » czw sty 10, 2008 01:17

MaRoS pisze:Czyli z tego wynika, że auta z DSC i bez szpery mają 3 zakresy działania natomiast te ze szperą On/Off...
Nie dokońca. Moje e38 750iL ma tylko on/of, a szpery nie ma. A w nowych działa to na tej zasadzie co u nas M track mode.

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: TC. Jest czy nie ma?

Post autor: Tomas_M5 » sob sty 12, 2008 15:05

w nowych BMW jest DSC + DTC i jst róznica czy sie nacisnie krótko czy długo. Nawet w serwisie mi nie potrafili powiedziec co to dokładnie to DTC i jak działa. z mojego doswiadczenia wynika ze krótkie nasisniecie włącza DTC i ogranicza DSC, czyli nie mamy kontroli poslizgu przy starcie ale mamy kontrole toru jazdy, do tego mam wrazenie ze to DTC to jakas taka szpera. dłuższe nacisniecie wyłącza wszystko. M3 E36 poza USA nie miały zadnej kontroli, SMG ma tylko taki przycisk na snieg, wtedy rusza z dwójki w trybie automatycznym. SMG ma to do siebie ze troche szarpie nie ma takiego półsprzegła i na sniegu jest lipa. Kolega w nowym M5 strasznie narzeka zima na jazde w głebokim sniegu, dokładnie chodzi o ruszanie. M5 E39 miała tylko DSC on/off. M5 E34 nie miała wcale.

ODPOWIEDZ