Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1954
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: Pawel_M3GT » sob lut 18, 2012 00:13

Zamierzam wymienic tuleje tylnego wozka w M3 , 4 sztuki w serwisie koszuja ponad 1000zl - cena troche powalajaca zwlaszcza ze reszte rzeczy tez chce wymienic na nowe.
Pytanie brzmi : czy warto zalozyc tuleje POWERFLEX ktore sa ponad o polowe tansze ( chodzi o oryginaly tej firmy , nie zaden olkusz czy tym podobne )
Auto sluzy do okazjonalnej jazdy po ulicach w cieple dni.
Chodzi mi o to czy pouliretany szybko sie nie "uklepia" i czy z czasem nie zrobia sie luzy ( guma jest sprezysta i powraca , pouliretan nie )
Moze macie inne doswidczenia z powerflexami? pekanie itp
Zaznaczam ze chodzi mi wylacznie o tylny wozek.
Chce jak najlepiej chronic podloge w miejscu mocownia wozka, a zuzyte tuleje ( luz ) sa przyczyna jej wyrywania.
Co sadzicie? co wybrac?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: kostek_ja » sob lut 18, 2012 14:35

Pawel_M3GT pisze:Chodzi mi o to czy pouliretany szybko sie nie "uklepia" i czy z czasem nie zrobia sie luzy ( guma jest sprezysta i powraca , pouliretan nie )
Nie przesadzaj. Politurian to nie aluminium, a powerflexy do wózka są dosyć miękkie. Kupiłem je jakiś czas temu i zaskoczyło mnie to że są takie miękkie. W lato pewnie je zamontuje.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1954
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: Pawel_M3GT » sob lut 18, 2012 14:42

kostek_ja pisze:
Pawel_M3GT pisze:Chodzi mi o to czy pouliretany szybko sie nie "uklepia" i czy z czasem nie zrobia sie luzy ( guma jest sprezysta i powraca , pouliretan nie )
Nie przesadzaj. Politurian to nie aluminium, a powerflexy do wózka są dosyć miękkie. Kupiłem je jakiś czas temu i zaskoczyło mnie to że są takie miękkie. W lato pewnie je zamontuje.
Tak , miekkie to one sa , ale nie sa sprezyste jak guma.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: kostek_ja » sob lut 18, 2012 15:45

Wychodząc z założenia że naprężenia nie przekroczą granicy sprężystości ani tu ani tu to rzekłbym iż powerflex będzie lepszym rozwiązaniem, gdyż wolniej się starzeje, a do tego tylne zawieszenie będzie pod lepszą kontrolą właśnie ze względu na niższą sprężystość. Chociaż wątpię żeby to drugie było zauważalne.

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: kons6 » sob lut 18, 2012 19:33

po zerwaniu śrub mocujących wózek przy naprawie założyłem nowe oryginały, poza ceną nie mają wad

w ogóle na podstawie własnych doświadczeń uważam, że oryginalne tueleje gumowo-metalowe są lepsze niż poliuretany (natomiast na pewno szybciej się zużywają), może przy zawieszeniu stricte na tor jest inaczej, ale na zróżnicowane nawierzchnie warto zostawić tuleje guma-metal

brus_ik
Posty: 94
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 14:33
Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna

Post autor: brus_ik » sob lut 18, 2012 20:57

Pawel_M3GT pisze: ...Pytanie brzmi : czy warto zalozyc tuleje POWERFLEX ktore sa ponad o polowe tansze ( chodzi o oryginaly tej firmy , nie zaden olkusz czy tym podobne )
Auto sluzy do okazjonalnej jazdy po ulicach w cieple dni. ...
Odpowiedź brzmi: załóż tuleje metalowo gumowe. Nie chcesz wydać 1000zł w aso kup MeyleHD nie będziesz zawiedziony ani trwałością ani jakością wykonania.

W przypadku powerflexów - o ile z przenoszeniem obciążeń poprzecznych nie ma problemów to z obciążeniami działąjącymi wzdłuż osi śruby (gwałtowne zmiany kierunku działania siły napędowej przy hamowaniu silnikiem i przyspieszaniu czy przy startach) jest już znacznie gorzej.

Wystarczy skręcić wszystko poupalać jeden dzień i wejść pod samochód - powyginana stalowa podkładka którą dodają dobrze uwidacznia jakie ruchy wykonuje cały wózek. Tak samo było we wszystkich trzech e36 z którymi miałem styczność.

Zastosowanie sztywniejszej prawie eliminuje problem ale po jakimś czasie i tak dochodzi jeszcze skrzypienie przy przesuwaniu sie wózka po tulei poliuretanowej.

mrbeem
Posty: 212
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: mrbeem » sob lut 25, 2012 22:24

Nie baw sie w polituretany. Tylko OEM!!!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: kostek_ja » sob lut 25, 2012 22:53

brus_ik, ale miałeś styczność z tymi nowszymi Powerflexami? Fakt, starsze miały kiepską opinie, ale te nowsze wyglądają lepiej.

Chociaż ja też się zastanawiam na ile ma to sens. Różnicy raczej nie zauważymy, a zawsze mamy więcej potencjalnych problemów.

brus_ik
Posty: 94
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 14:33
Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: brus_ik » sob lut 25, 2012 23:35

kostek_ja pisze:brus_ik, ale miałeś styczność z tymi nowszymi Powerflexami? Fakt, starsze miały kiepską opinie, ale te nowsze wyglądają lepiej.

Chociaż ja też się zastanawiam na ile ma to sens. Różnicy raczej nie zauważymy, a zawsze mamy więcej potencjalnych problemów.
Nie wiem od kiedy są "te nowsze" :) Ostatnie kupowałem jakieś 2 lata temu.

Osobiście z perspektywy czasu do samochodów które użytkuję na co dzień + okazyjne wypady na tor i dojazdy na te imprezy na kołach - oryginalne nowe elementy metalowo gumowe lub dobre nowe zamienniki.

Jak samochód ma być tylko na tor (asfalt) unibale + dużo sztywnych elementów np aluminiowych w zawieszeniu i układzie przeniesienia napedu zamiast oryginalnych tulei metalowo gumowych.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: kostek_ja » ndz lut 26, 2012 00:00

Ja z perspektywy czasu też uważam że nie ma co przesadzać z utorowianiem auta, ale np. Powerflexy na przednie wahacze od dłuższego czasu sprawują się bardzo dobrze, a przypominam że wcześniej dokładnie takie same rozpadły mi się niedługo po montażu podobnie jak tobie ;)

Jeszcze potestuje, ale uważam że dobrze zrobiona tuleja z politurianu to fajna sprawa ze względu na trwałość, tylko często jest problem z tym dobrym wykonaniem czy zaprojektowaniem ;) No i trzeba się trochę szczypać przy montażu :)

2 lata temu do wózka były chyba jeszcze stare (wtedy część polieturianowa była jednoczęściowa, a teraz jest dwu). Gdzieś na zagranicznym forum czytałem iż gdzieś był luz, coś nie pasowało i się rozpadały, a ktoś założył te nowe i mówi że pasują jak ulał. Nie mają wad tych poprzednich. W ogóle Powerflex jakiś czas temu zrobił lifting tulei do e46. RTAB mają teraz inny kolor (twardsze?).

ANDREW E36
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 20, 2011 17:59
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: ANDREW E36 » czw mar 01, 2012 21:31

Ja mam poliuretan w tylnej belce wsadzony w E36 i bardzo sobie chwale... do codziennej jazdy bym ich nie wsadził mimo wszystko...

ale jak ktoś jeździ w weekendy, wylecieć wieczorem na miasto i pobutować lub tor itp. to rewelacja

wsadziłem Qdre-flex z Deuteru
andrew performance

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: Lato » pt mar 02, 2012 09:28

ja mam całość na poliuretanie i gwincie koniego. Autem jeżdzę po drogach i na tor i uważam że jest bdb. POliuretan jest z deuteru-olkusz ale w najmiększej wersji i w sumie to minusów nie widzę. Same plusy. W połączenie standard zawias i poliuretan to w ogóle wręcz ideał na drogę. Na tor gwint robi przepaść.
Odczucia u różnych ludzi są różne bo wiele zależy od budy. Jeździłem kumpla m3 niby seria z B8 i zwykłymi gumami (auto stoi dziwnie nisko jak na oryginał więc pewnie ma inne springi) i w stosunku do mojego standardowego zawiasu i polibuszów to był koszmar, Przy gwincie jest podobnie bo jeżdzę na najmiększym ustawieniu. Oczywiście na korzyść mojego zestawienia. Z resztą każdy mówi, że jak na m3 to bardzo komfortowe autko mam hehe. A na tor robisz klik klik i jakieś BMW Track Days mogą być TWÓJ :twisted:
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1954
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: Pawel_M3GT » wt mar 06, 2012 00:44

ANDREW E36 pisze:Ja mam poliuretan w tylnej belce , do codziennej jazdy bym ich nie wsadził mimo wszystko...
czemu ??

ANDREW E36
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 20, 2011 17:59
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: ANDREW E36 » sob mar 10, 2012 21:53

Ponieważ dużo bardziej czuć na dupie i słychać luzy na półosiach i dyfrze przy parkowaniu, manewrowaniu, guma jednak dużo wyłapuje, dość irytujące
i poprzeczne uskoki na drodze nie należą do przyjemnych, zdecydowanie gwałtowniej się zachowuje niż na gumach

poprostu odbiera jakąś część komfortu dlatego napisałem że do auta codziennego nie koniecznie pasuje...
andrew performance

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tuleje tylnego wózka POWERFLEX VS SERIA ( jazda uliczna )

Post autor: rypik » sob mar 10, 2012 22:16

+1 do dupowozu absolutnie nie, bezsensu. użytkuje takie jedno E36 i na codzień wk.wia, trzeszczy bezsensu.

ODPOWIEDZ