Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1891
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Pawel_M3GT » wt paź 11, 2011 13:33

Czym rozni sie sam wahacz ( chodzi mi o sama metalowa czesc ) z m3 3.0 od zwyklej E36 np 320i ?
Czy rozni sie czyms poza tym ze ma inny sworzen krotki ( taki jak w E30 ) oraz inna tuleje.
Dokladnie chodzi mi o to czy jak wezme zwykly wahacz z e36 zmienie w nim krotki sworzen na ten z E30 i tuleje pelna z M3 czy bede mial to samo jak bym kupil oryginalny wahacz z m3 3.0 ?

Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Rekin » wt paź 11, 2011 23:54

miałem oba w ręce i różnicy w "metalu" nie widziałem, tylko sworznie

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1891
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Pawel_M3GT » śr paź 12, 2011 09:41

Rekin pisze:miałem oba w ręce i różnicy w "metalu" nie widziałem, tylko sworznie
Tez mialem dwa w rece i optycznie niby nie widac roznicy, ale to nie swiadczy o tym ze jej nie ma. Prawdopodobnie jesli jest , to bardzo delikatna i ciezka do wychwycenia okiem.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1891
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Pawel_M3GT » czw paź 13, 2011 00:57

Nikt nie wie???

Awatar użytkownika
Żołnierz
Posty: 58
Rejestracja: ndz wrz 11, 2011 11:25
Lokalizacja: Śląsk

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Żołnierz » czw paź 13, 2011 08:47

Z tego co ja się orientuje to różnica jest dopiero w wersji z 3.2. W e36 w wersjach M jest zmieniony kwsz.
W 3.0 zmienia się przez przesunięcie mocowania tego wahacza w zwrotnicy do tyłu, a w 3.2 zmienia się budową wahacza przez wysunięcie sworznia delikatnie do przodu samochodu.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1891
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Pawel_M3GT » czw paź 13, 2011 14:06

sprawdzilem nr wahacza z 318 class II ( limitowana wersja ktora fabrycnie miala tuleje z m3 ) i wg ETK wahacz ma inny numer niz ten w 3.0 , ale to tez o niczym nie swiadczy..

Zwykly wahacz mozna kupic za 30zl koszt sworzni i tulejki to ok 130zl
Wychodzi 160zl za praktycznie nowy wahacz , za uzywke z 3.0 w nie wiadomo jakim stanie chca 300zl :570:
Ostatnio zmieniony czw paź 13, 2011 14:10 przez Pawel_M3GT, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Żołnierz
Posty: 58
Rejestracja: ndz wrz 11, 2011 11:25
Lokalizacja: Śląsk

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Żołnierz » czw paź 13, 2011 14:10

Z tymi wahaczami jest o tyle dobrze, że nie ma problemu z ich przeróbkami. Robiłem na ich bazie zawieszenie do e30tki przeznaczonej do driftu i zero negatywnych opinii, wręcz przeciwnie :)

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1891
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Pawel_M3GT » czw paź 13, 2011 14:49

Ja akurat nie zamierzam nic przerabiac. Ma byc oryginal.

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Wojtek » czw paź 13, 2011 15:15

tez mnie to zastanawia ! a o ktorym sworzniu mowa ? o tym przy zwrotnicy rozumiem nie tym przy kolysce ??
S50B30 :)

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2259
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Bombel » czw paź 13, 2011 19:48

Paweł. Jak chcesz to Ci sprzedam dwa wahacze ze 300zł ;)

Konrad95x
Posty: 564
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Konrad95x » pt paź 14, 2011 08:10

Zmierz pochylenie osi mocowania sworznia do zwrotnicy, czy jest taki sam kąt. Jeśli to coś pomoże to w E46 o ile dobrze pamiętam wahacz nie od M, tylko Mtechnik różni się od zwykłego właśnie delikatnie innym kątem lub kilkoma minutami usadowieniem sworznia zewnętrznego do zwrotnicy, gołym okiem ciężkie do wychwycenia. Może w E36 sprawa jest podobna?
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Wojtek » śr paź 19, 2011 12:52

Nie wiem czy sie roznia zwykle od tej z m3 nastawami, ale nr z katalogu sie roznia, pewnie dlatego ze zwykla ma mocowanie stabi do wachacza i otwor aby zamocowac lacznik a w wachaczu od 3.0 pewnie juz nie ma tego.
S50B30 :)

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: rypik » śr paź 19, 2011 17:13

Konrad masz rację. Wahacz od M3 różni się ustawieniem sworzni, i nie da się prawidłwo/książkowo ustawić kpk z przodu.

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: Wojtek » śr paź 19, 2011 18:58

a to dziwne co piszesz - w prawdzie nie probowalem ustawic seri ale mam wachacze zwykle i celowo zrobiony spory negatyw i z tym akurat nie ma problemu :)
S50B30 :)

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice

Post autor: rypik » śr paź 19, 2011 19:12

ano na poduszkach od 3.0, zwyklym wahaczu, wychodzi -1,3 z przodu, a na wahaczu m3 -2

ODPOWIEDZ