Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
- Pawel_M3GT
- Posty: 2064
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
Czym rozni sie sam wahacz ( chodzi mi o sama metalowa czesc ) z m3 3.0 od zwyklej E36 np 320i ?
Czy rozni sie czyms poza tym ze ma inny sworzen krotki ( taki jak w E30 ) oraz inna tuleje.
Dokladnie chodzi mi o to czy jak wezme zwykly wahacz z e36 zmienie w nim krotki sworzen na ten z E30 i tuleje pelna z M3 czy bede mial to samo jak bym kupil oryginalny wahacz z m3 3.0 ?
Czy rozni sie czyms poza tym ze ma inny sworzen krotki ( taki jak w E30 ) oraz inna tuleje.
Dokladnie chodzi mi o to czy jak wezme zwykly wahacz z e36 zmienie w nim krotki sworzen na ten z E30 i tuleje pelna z M3 czy bede mial to samo jak bym kupil oryginalny wahacz z m3 3.0 ?
Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
miałem oba w ręce i różnicy w "metalu" nie widziałem, tylko sworznie
- Pawel_M3GT
- Posty: 2064
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
Tez mialem dwa w rece i optycznie niby nie widac roznicy, ale to nie swiadczy o tym ze jej nie ma. Prawdopodobnie jesli jest , to bardzo delikatna i ciezka do wychwycenia okiem.Rekin pisze:miałem oba w ręce i różnicy w "metalu" nie widziałem, tylko sworznie
- Pawel_M3GT
- Posty: 2064
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
Nikt nie wie???
Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
Z tego co ja się orientuje to różnica jest dopiero w wersji z 3.2. W e36 w wersjach M jest zmieniony kwsz.
W 3.0 zmienia się przez przesunięcie mocowania tego wahacza w zwrotnicy do tyłu, a w 3.2 zmienia się budową wahacza przez wysunięcie sworznia delikatnie do przodu samochodu.
W 3.0 zmienia się przez przesunięcie mocowania tego wahacza w zwrotnicy do tyłu, a w 3.2 zmienia się budową wahacza przez wysunięcie sworznia delikatnie do przodu samochodu.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2064
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
sprawdzilem nr wahacza z 318 class II ( limitowana wersja ktora fabrycnie miala tuleje z m3 ) i wg ETK wahacz ma inny numer niz ten w 3.0 , ale to tez o niczym nie swiadczy..
Zwykly wahacz mozna kupic za 30zl koszt sworzni i tulejki to ok 130zl
Wychodzi 160zl za praktycznie nowy wahacz , za uzywke z 3.0 w nie wiadomo jakim stanie chca 300zl
Zwykly wahacz mozna kupic za 30zl koszt sworzni i tulejki to ok 130zl
Wychodzi 160zl za praktycznie nowy wahacz , za uzywke z 3.0 w nie wiadomo jakim stanie chca 300zl

Ostatnio zmieniony czw paź 13, 2011 14:10 przez Pawel_M3GT, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
Z tymi wahaczami jest o tyle dobrze, że nie ma problemu z ich przeróbkami. Robiłem na ich bazie zawieszenie do e30tki przeznaczonej do driftu i zero negatywnych opinii, wręcz przeciwnie 

- Pawel_M3GT
- Posty: 2064
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
Ja akurat nie zamierzam nic przerabiac. Ma byc oryginal.
Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
tez mnie to zastanawia ! a o ktorym sworzniu mowa ? o tym przy zwrotnicy rozumiem nie tym przy kolysce ??
S50B30 

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
Paweł. Jak chcesz to Ci sprzedam dwa wahacze ze 300zł 

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
Zmierz pochylenie osi mocowania sworznia do zwrotnicy, czy jest taki sam kąt. Jeśli to coś pomoże to w E46 o ile dobrze pamiętam wahacz nie od M, tylko Mtechnik różni się od zwykłego właśnie delikatnie innym kątem lub kilkoma minutami usadowieniem sworznia zewnętrznego do zwrotnicy, gołym okiem ciężkie do wychwycenia. Może w E36 sprawa jest podobna?
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
Nie wiem czy sie roznia zwykle od tej z m3 nastawami, ale nr z katalogu sie roznia, pewnie dlatego ze zwykla ma mocowanie stabi do wachacza i otwor aby zamocowac lacznik a w wachaczu od 3.0 pewnie juz nie ma tego.
S50B30 

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
Konrad masz rację. Wahacz od M3 różni się ustawieniem sworzni, i nie da się prawidłwo/książkowo ustawić kpk z przodu.
Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
a to dziwne co piszesz - w prawdzie nie probowalem ustawic seri ale mam wachacze zwykle i celowo zrobiony spory negatyw i z tym akurat nie ma problemu 

S50B30 

Re: Wahacz M3 3.0 i zwykla E36 roznice
ano na poduszkach od 3.0, zwyklym wahaczu, wychodzi -1,3 z przodu, a na wahaczu m3 -2