[DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

[DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju

Post autor: Rekin » śr lip 06, 2011 16:27

Obrazek

Postanowiłem w końcu zając się wyciekiem oleju spod okrytego złą sławą ogranicznika ciśnienia oleju w bloku. Ma on zastosowanie w 6-cylindrówkach ze znaczkiem ///M, konkretnie s50b30, s50b32, s54b32. Samo urządzenie, w budowie prostsze od cepa, nie jest niczemu winne. Do d*** jest oring na nim zamontowany. Mój po wyjęciu był jak plastik, gdyby mnie ktoś spytał co to jest, to nigdy bym nie powiedział, że oring. Przegrzebałem sporo Internetu i jak się okazuje, jest to bardzo powszechna „awaria”. Większość osób jest zdania, ze ten element podlegać powinien zwyczajnie okresowym wymianom.

Lokalizacja: w połowie wysokości bloku silnika, przy łączeniu ze skrzynią biegów, po stronie pasażera ( w ruchu prawostronnym ;) )

Obrazek

Numer i aplikacja : 11111318185 – s50b30, s50b32, s54b32

Obrazek

Akcja: sama wymiana nie jest skomplikowana, jedynie mocno upierdliwa. W skali PITA (pain in the ass) dałbym jej 7/10. Mało miejsca, dodatkowy problem to gorący wydech. Wymagana cierpliwość - stopień trudności zależy w dużej mierze od warunków. Ja robiłem to z przodem auta na kobyłkach, w kanale czy na podnośniku na pewno byłoby przyjemniej. Wspominałem już o cierpliwości ?
W przypadku e36 należy usunąć plastikową osłonę pod silnikiem (kilkanaście śrub i jeden wkręt pod skrzynią biegów). Następnie można przystąpić do odkręcania zaworka. Jak widać na zdjęciach, zaworek ma „łeb” na duży płaski śrubokręt (totalna głupota! naprawdę nie potrafię pojąc dlaczego nie zrobili normalnego „łba” na sześciokąt, wtedy PITA 2/10). Ja użyłem płaskiej końcówki z adapterem do grzechotki. Po odkręceniu wyleci z otworu kilka ml oleju. Wycieramy i wkręcamy nowy zaworek z nowym ringiem lub zmieniamy sam oring. Ja wybrałem drugą opcję.


Obrazek
Obrazek
Obrazek


PS. Jestem w kontakcie z gościem w USA, który sprzedaje oringi VITON’owe, praktycznie dożywotnie. Planuję zakup jednego dla siebie. Jeśli bylibyście chętni to piszcie w tym temacie. Wtedy można by obniżyć koszty wysyłki. Orientacyjny koszt za sztukę to ok. 15zł z dostawą do domu, max 20zł. Nowy zaworek 117zł. Oringu nie można dokupić w BMW oddzielnie. Ja dobrałem swój w sklepie motoryzacyjnym.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju

Post autor: wania » śr lip 06, 2011 17:18

z nowym zaworkiem jest oring? bo piszesz ze dobrales sobie w sklepie motoryzacyjnym...

Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju

Post autor: Rekin » śr lip 06, 2011 17:21

tak, z nowym zaworkiem jest oring w komplecie, jedno zdjęcie zostało zapozyczone z zagranicznego forum dla porównania.

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju

Post autor: racesupport1 » śr lip 06, 2011 17:28

ja też dzisiaj to robiłem :) pisałem już wcześniej w opisywanym przeze mnie problemie wycieku, oring można wrzucić standartowy, najzwyklejszy za grosze 14mm x 1.5 ew 1.78 tylko przy wkręcaniu trzeba uważać, żeby nie uszkodzić oringa, nie ściąć, zaleca kupić 2-3szt. Robota banalnie prosta, używałem zestawiku do odkręcania jak kolega wyżej z tym że miałem łamaną grzechotkę i na podnośniku, jak się popuści to coś to już w palcach potem idzie odkręcać, z nowym już jest gorzej bo jest ciasno. No i mój taki sam, plastikowy :) chciałem ściągnąć w całości to się połamał heh :)

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju

Post autor: mrbeem » sob lip 09, 2011 00:46

taki o-ring mozna kupic osobno w ASO. Powiedza ze nie sprzedaja tego bez zaworu ale wtedy nalezy poprosic o czesc numer 17222245358. Jest to o-ring do chlodnicy oleju ale to jest to samo co ten na zaworku cisnienia.

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju

Post autor: Wojtek » wt wrz 20, 2011 09:56

a ja kiedys slyszalem o jakims restryktorze oleju w glowicy ktos cos wiecej wie ??
S50B30 :)

Awatar użytkownika
cristek99
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 11, 2011 19:45
Auto: M3 e92
Lokalizacja: Glogow/uk

Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju

Post autor: cristek99 » śr sie 14, 2013 20:32

Witam ,odswieze temat bo nie moge sobie poradzic z odkreceniem tego zaworka,chory pomysl z tym lbem na srubokret,probowalem wszystkiego ale bez rezultatu nawet tworzylem wlasne narzedzia,nie ma miejsca zeby docisnac grzechotke.
Moze ktos z was ma inny sposob na to cholerstwo
cristek

padre
Posty: 92
Rejestracja: wt lut 16, 2010 11:37
Lokalizacja: Chojnice

Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju

Post autor: padre » czw sie 15, 2013 10:17

Jak spojrzysz z kanału po przekątnej to jest takie miejsce gdzie widać termostat, zastoswałem kilka przedłużek i też poszło.

Awatar użytkownika
cristek99
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 11, 2011 19:45
Auto: M3 e92
Lokalizacja: Glogow/uk

Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju

Post autor: cristek99 » śr sie 21, 2013 13:48

Narazie sie poddalem,nie dalem rady :evil: ,zaworek jest tak dokrecony ze ani nie drgnie,chyba bede probowal z podnosnika bo na lewarku za malo miejsca.
cristek

kelix
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2012 08:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju

Post autor: kelix » śr wrz 04, 2013 22:06

ja też ostatnio wymieniałem oring. łatwiej dobrać się do tego ustrojstwa odkręcając xbrace, robiłem to z kanału. sam zaworek poluzowałem najpierw (ledwo się dostając) małą grzechotką z końcówką, a później już w palcach poszedł za pomocą MONETY 50gr PRL ;) wielkość jak 1 zł. tak samo dokręciłem z nowym oringiem (tylko na końcu znów grzechotka żeby dokręcić). polecam 50gr bo dużo łatwiej niż grzechotką na którą nie ma miejsca.
E36 Compact S50

glmno
Posty: 57
Rejestracja: śr kwie 20, 2011 19:36
Lokalizacja: Polski

Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju

Post autor: glmno » sob lis 09, 2013 14:18

i po wymianie troche gimnastyki ale jakoś poszzło faktycznie taki łebek to nie porozumienie no chyba ze akurat robimy ze skrzynią to w tedy dojście bajka

ODPOWIEDZ