[DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju
[DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju
Postanowiłem w końcu zając się wyciekiem oleju spod okrytego złą sławą ogranicznika ciśnienia oleju w bloku. Ma on zastosowanie w 6-cylindrówkach ze znaczkiem ///M, konkretnie s50b30, s50b32, s54b32. Samo urządzenie, w budowie prostsze od cepa, nie jest niczemu winne. Do d*** jest oring na nim zamontowany. Mój po wyjęciu był jak plastik, gdyby mnie ktoś spytał co to jest, to nigdy bym nie powiedział, że oring. Przegrzebałem sporo Internetu i jak się okazuje, jest to bardzo powszechna „awaria”. Większość osób jest zdania, ze ten element podlegać powinien zwyczajnie okresowym wymianom.
Lokalizacja: w połowie wysokości bloku silnika, przy łączeniu ze skrzynią biegów, po stronie pasażera ( w ruchu prawostronnym )
Numer i aplikacja : 11111318185 – s50b30, s50b32, s54b32
Akcja: sama wymiana nie jest skomplikowana, jedynie mocno upierdliwa. W skali PITA (pain in the ass) dałbym jej 7/10. Mało miejsca, dodatkowy problem to gorący wydech. Wymagana cierpliwość - stopień trudności zależy w dużej mierze od warunków. Ja robiłem to z przodem auta na kobyłkach, w kanale czy na podnośniku na pewno byłoby przyjemniej. Wspominałem już o cierpliwości ?
W przypadku e36 należy usunąć plastikową osłonę pod silnikiem (kilkanaście śrub i jeden wkręt pod skrzynią biegów). Następnie można przystąpić do odkręcania zaworka. Jak widać na zdjęciach, zaworek ma „łeb” na duży płaski śrubokręt (totalna głupota! naprawdę nie potrafię pojąc dlaczego nie zrobili normalnego „łba” na sześciokąt, wtedy PITA 2/10). Ja użyłem płaskiej końcówki z adapterem do grzechotki. Po odkręceniu wyleci z otworu kilka ml oleju. Wycieramy i wkręcamy nowy zaworek z nowym ringiem lub zmieniamy sam oring. Ja wybrałem drugą opcję.
PS. Jestem w kontakcie z gościem w USA, który sprzedaje oringi VITON’owe, praktycznie dożywotnie. Planuję zakup jednego dla siebie. Jeśli bylibyście chętni to piszcie w tym temacie. Wtedy można by obniżyć koszty wysyłki. Orientacyjny koszt za sztukę to ok. 15zł z dostawą do domu, max 20zł. Nowy zaworek 117zł. Oringu nie można dokupić w BMW oddzielnie. Ja dobrałem swój w sklepie motoryzacyjnym.
Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju
z nowym zaworkiem jest oring? bo piszesz ze dobrales sobie w sklepie motoryzacyjnym...
Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju
tak, z nowym zaworkiem jest oring w komplecie, jedno zdjęcie zostało zapozyczone z zagranicznego forum dla porównania.
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju
ja też dzisiaj to robiłem pisałem już wcześniej w opisywanym przeze mnie problemie wycieku, oring można wrzucić standartowy, najzwyklejszy za grosze 14mm x 1.5 ew 1.78 tylko przy wkręcaniu trzeba uważać, żeby nie uszkodzić oringa, nie ściąć, zaleca kupić 2-3szt. Robota banalnie prosta, używałem zestawiku do odkręcania jak kolega wyżej z tym że miałem łamaną grzechotkę i na podnośniku, jak się popuści to coś to już w palcach potem idzie odkręcać, z nowym już jest gorzej bo jest ciasno. No i mój taki sam, plastikowy chciałem ściągnąć w całości to się połamał heh
Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju
taki o-ring mozna kupic osobno w ASO. Powiedza ze nie sprzedaja tego bez zaworu ale wtedy nalezy poprosic o czesc numer 17222245358. Jest to o-ring do chlodnicy oleju ale to jest to samo co ten na zaworku cisnienia.
Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju
a ja kiedys slyszalem o jakims restryktorze oleju w glowicy ktos cos wiecej wie ??
S50B30
Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju
Witam ,odswieze temat bo nie moge sobie poradzic z odkreceniem tego zaworka,chory pomysl z tym lbem na srubokret,probowalem wszystkiego ale bez rezultatu nawet tworzylem wlasne narzedzia,nie ma miejsca zeby docisnac grzechotke.
Moze ktos z was ma inny sposob na to cholerstwo
Moze ktos z was ma inny sposob na to cholerstwo
cristek
Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju
Jak spojrzysz z kanału po przekątnej to jest takie miejsce gdzie widać termostat, zastoswałem kilka przedłużek i też poszło.
Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju
Narazie sie poddalem,nie dalem rady ,zaworek jest tak dokrecony ze ani nie drgnie,chyba bede probowal z podnosnika bo na lewarku za malo miejsca.
cristek
Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju
ja też ostatnio wymieniałem oring. łatwiej dobrać się do tego ustrojstwa odkręcając xbrace, robiłem to z kanału. sam zaworek poluzowałem najpierw (ledwo się dostając) małą grzechotką z końcówką, a później już w palcach poszedł za pomocą MONETY 50gr PRL wielkość jak 1 zł. tak samo dokręciłem z nowym oringiem (tylko na końcu znów grzechotka żeby dokręcić). polecam 50gr bo dużo łatwiej niż grzechotką na którą nie ma miejsca.
E36 Compact S50
Re: [DIY] Wymiana zaworka regulacji ciśnienia oleju
i po wymianie troche gimnastyki ale jakoś poszzło faktycznie taki łebek to nie porozumienie no chyba ze akurat robimy ze skrzynią to w tedy dojście bajka