Geometria BMW E36 cabrio m3 3,2

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
spider231
Posty: 119
Rejestracja: sob mar 30, 2013 20:40
Auto: M3 3.2 Cabrio
Lokalizacja: Kępno

Geometria BMW E36 cabrio m3 3,2

Post autor: spider231 » wt mar 08, 2022 13:38

Witam,

Jestem świeżo po zmontowaniu wózka ( był czyszczony malowany proszkowo ) jak i przednie zawieszenie , złożone na nowych oponach 225/45 245/40R17 z przodu dystans 10 mm . Tak prezentuje się geometria , kąt pochylenia koła tylnego prawego jest już w maksymalnym położeniu śruby .
Tak myślę wymienić wahacz nr 7 może cos z nim jest nie tak .

Z przodu z katem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nic już się nie da zrobić prawda ?

Ogólnie jest bardzo żle ?
Załączniki
wahacz.JPG
tył.JPG
przod.JPG

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Geometria BMW E36 cabrio m3 3,2

Post autor: Juras » wt mar 08, 2022 13:49

Ogolnie nie jest idealnie ale nie ma jakiegos wielkiego dramatu. Mozesz kupic camber plates 3D (czyli z regulacja kwsw, nie wszyatkie to maja) na przod i regulowane wahacze na tyl. W ten sposob nie tylko wyeliminujesz np. uszkodzony wahacz ale masz mozliwosc skorygowania, gdyby odchylenie powstawalo jednak gdzie indziej.

Jak nie chcesz sie w to bawic i nie czujesz, zeby przez to samochod sie dziwnie zachowywal, to olej te roznice z przodu bo odchylenie od normy niby jest ale nie sadze by mialo znaczenie. A z tylu, skoro nie mozesz pochylic prawego kola bardziej, to zmniejsz minimalnie ten kat na lewym. Dalej bedzie poza zakresami ale mniej. Faktycznie dziwne, bo powinienes na serii uzyskac jakies 2.0-2.5.

To co jeszcze mozesz zrobic to pojechac gdzie indziej na geometrie. Mi tez kiedys w M4 nie chcial przod wskoczyc ale czulem, ze srednio ogarniaja temat. Pojechalem gdzie indziej i wskoczylo wszystko w norme.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Geometria BMW E36 cabrio m3 3,2

Post autor: Pawel_M3GT » pt mar 11, 2022 03:11

Juras pisze:
wt mar 08, 2022 13:49


Jak nie chcesz sie w to Faktycznie dziwne, bo powinienes na serii uzyskac jakies 2.0-2.5.

Według mnie -2.5 nie ma możliwości przy seryjnym wahaczu z tylu , nawet -2 się chyba nie da, mowa tu oczywiście o w miare obniżonym aucie.
spider231 pisze:
wt mar 08, 2022 13:38
Witam,



Z przodu z katem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nic już się nie da zrobić prawda ?


Jeśli chcesz zwiększyć kszw to zamontuj w wahaczach tuleje z 3.0

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Geometria BMW E36 cabrio m3 3,2

Post autor: Juras » pt mar 11, 2022 07:49

Pawel_M3GT pisze:
pt mar 11, 2022 03:11
Według mnie -2.5 nie ma możliwości przy seryjnym wahaczu z tylu , nawet -2 się chyba nie da, mowa tu oczywiście o w miare obniżonym aucie.
Na bank ustawialem kiedys w e36 na seryjnym zawiasie -2 z tylu. Wiadomo, ze jak schodzisz w dol to automatycznie sie poglebia. Na forach jest niejedna opinia, ktora to potwierdza. Przyklad:

"I use the stock arms in the rear and I can get about 2.5 degrees of negative camber with just the ride height and the bolt adjustment"

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... er-and-toe

ODPOWIEDZ