Odbudowa M3 3.0 E36
Odbudowa M3 3.0 E36
Jakiś czas temu kupiłem M3 3.0 286 KM, manual. Historia auta choć mało istotna, to nakreślę co nieco. Auto było lekko upalane po czym właściciel stwierdził, że przerobi ją na drift (na szczęście do tego nie doszło) sprzedał wnętrze, założył drzwi aluminiowe, lekką klapę, rozpórki piździurki, wyrzucił trochę klimy, coś tam pomodził i niedługo po tym coś zastukało w silniku, okazało się że coś wpadło na tłok nr 1. Został zakupiony drugi blok, nowe tłoki, zrobiona głowica, wszystkie uszczelki do złożenia tego i... tak to zostawił w garażu na 7 lat. Kupiłem to w takim stanie. W skrócie, silnik już został złożony, teraz biorę się powoli za budę, wolno mi to idzie bo mam też inne auta także zawsze jest co robić.
Chciałbym abyście mnie trochę poprowadzili, ja nigdy wcześniej nie miałem styczności z m3, w tym temacie będę publikował postępy i zadawał sporo pytań, i mam nadzieję, że poratujecie wiedzą i doświadczeniem. Pomagajcie, komentujcie, hejtujcie niech się cos zadzieje w tym dziale
eMka jest szykowana na wersję cywilną o charakterze bardziej sportowym.
Chciałbym abyście mnie trochę poprowadzili, ja nigdy wcześniej nie miałem styczności z m3, w tym temacie będę publikował postępy i zadawał sporo pytań, i mam nadzieję, że poratujecie wiedzą i doświadczeniem. Pomagajcie, komentujcie, hejtujcie niech się cos zadzieje w tym dziale
eMka jest szykowana na wersję cywilną o charakterze bardziej sportowym.
Re: odbudowa m3
W kwestii samego S50 Ci nie pomogę. Reszta pomijając wnętrze, którego prawie nie mam, z kilkoma różnicami jest podobna do mojej e36. Pokaż co tam masz na ten moment i wklejaj postępy. Dorzucę swoje 0,02PLN jak trzeba będzie. Mechanik ze mnie kiepski ale o procesie składania projektów i częściach coś tam minimalnie wiem. W przypadku bardziej złożonych kwestii mechanicznych czy S50 może znajdzie się ktoś inny.
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: odbudowa m3
Załóż temat w dziale Showroom i na bieżąco wklejaj postępy prac, mamy na forum ludzi, którzy te auta znają jak własną kieszeń więc przy jakichś mega rebusach na pewno będą w stanie pomóc.
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: odbudowa m3
Od dzięki panowie, narazie mam problem z dodawaniem zdjęć. Co do wnętrza to Vaderów raczej nie planuje, chyba ze znalazł bym w sensownej cenie cały kpl, ale to jeszcze jest na to czas, wnętrze zostaje na koniec.
Pytanie nr1 czy przednie wahacze się czymś różnią od zwykłej e36 r6?
Pytanie nr1 czy przednie wahacze się czymś różnią od zwykłej e36 r6?
Re: odbudowa m3
Pomoc pomocą ale najpierw dobrze szukaj. Swiezy watek:
http://www.mforum.com.pl/viewtopic.php? ... 03#p119603
http://www.mforum.com.pl/viewtopic.php? ... 03#p119603
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: odbudowa m3
Kao pisze: ↑wt gru 21, 2021 21:49
Chciałbym abyście mnie trochę poprowadzili, ja nigdy wczesniej nie miałem styczności z m3, w tym temacie będę publikował postepy i zadawał sporo pytam i mam nadzieję że poratujecie wiedzą i doświadczeniem. Pomagajcie, komentujcie, hejtujcie niech się cos zadzieje w tym dziale . Mka jest szykowana na wersję cywilną o charakterze bardziej sportowej.
Chetnie pomoge na ile będę mógł , znam e36 dość dobrze.
Super ! Słuszny kierunek , to tak jak moja
Ostatnio zmieniony śr gru 22, 2021 20:23 przez Pawel_M3GT, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: odbudowa m3
Vadery jak dla mnie to tylko ładnie wyglądają, nic poza tym. Trzymanie boczne zero.
Poza tym ich koszt jest jakiś chory, w dodatku będą to i tak smietniki...
Ja na przykład mam Recaro Speed- niebo a ziemia.
Jak chcesz bardziej spartansko to Recaro Pole Position
Re: odbudowa m3
Vadery mają tylko sens w projekcie wiernie odwzorowującym oryginał. Funkcjonalnie/cenowo są nieporozumieniem.
Z tanszych zobacz Mirco XL. Co prawda do renomy Recaro nie mają doskoku oraz jak widać na foto - precyzja szwów kuleje ale Recaro z kolei nie do końca siadły mi wizualnie. Jeśli już to jak dla mnie Recaro CS ale cena jest też już w ogóle inna.
Podczas krótkiego użytkowania nie miałem swoim nic do zarzucenia. Lekkie, super trzymanie boczne i podparcie ud, nawet przy braku regulacji mi akurat siadły też pod kątem komfortu. Możliwość zamówienia różnych opcji, kolorów nici, domówienia poduszek jak i nowego poszycia na używanym fotelu prosto od producenta. Z jednego i drugiego już skorzystałem, w bardzo rozsądnych pieniądzach >> w obecnym wydaniu na całości prawdziwa alcantara:
Z tanszych zobacz Mirco XL. Co prawda do renomy Recaro nie mają doskoku oraz jak widać na foto - precyzja szwów kuleje ale Recaro z kolei nie do końca siadły mi wizualnie. Jeśli już to jak dla mnie Recaro CS ale cena jest też już w ogóle inna.
Podczas krótkiego użytkowania nie miałem swoim nic do zarzucenia. Lekkie, super trzymanie boczne i podparcie ud, nawet przy braku regulacji mi akurat siadły też pod kątem komfortu. Możliwość zamówienia różnych opcji, kolorów nici, domówienia poduszek jak i nowego poszycia na używanym fotelu prosto od producenta. Z jednego i drugiego już skorzystałem, w bardzo rozsądnych pieniądzach >> w obecnym wydaniu na całości prawdziwa alcantara:
Re: odbudowa m3
Szczesze mówiąc patrzełem szukajkę i celowo pominąłem ten temat bo nie dość że tytuł u wahaczu lewym, gdzieś tam się przewinęlo tekstem o wahaczach z e46 do e36 więc mówię ''temat nie dla mnie'' a tu proszę.... teraz już rozumiem, mam jeszcze e36 w cabrio i teraz na spokojnie sobie podejrzałem i widzę różnicę, jedynie nie wiem o co chodzi z tym sworzniem, no oko on taki sam.Juras pisze: ↑śr gru 22, 2021 11:56Pomoc pomocą ale najpierw dobrze szukaj. Swiezy watek:
http://www.mforum.com.pl/viewtopic.php? ... 03#p119603
dzięki i doceniam
masz rację, tzn w pl ceny są chore bo ich poprostu nie ma, jakieś pół roku temu dałem ciała bo były za 1800 euro vadery biało niebieskie z boczkami, dywanem, tunelem i konsolą bodajrzę, tak sobie przeciągałem bo trochę z miejscem na stokowanie była lipa poza tym to było jakieś 300 km odemnie czasau za bardzo nie było a jak już zdecydowałem to zostały sprzedane ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło tak jak mówicie vader dobry do projektów w oryginał a ja mam trochę inne plany.Pawel_M3GT pisze: ↑śr gru 22, 2021 17:54Vadery jak dla mnie to tylko ładnie wyglądają, nic poza tym. Trzymanie boczne zero.
Poza tym ich koszt jest jakiś chory, w dodatku będą to i tak smietniki...
co do tych recaro, były założone wzorem takie same jakieś chińczyki ale jakoś mi one nie podchodzą jak narazie i je sprzedałem. Z tym mi się nie pali i tak koniec projektu pewnie gdzieś za rok wyjdzie.
Re: odbudowa m3
Ceny vaderów są jak najbardziej chore, ale jak dla mnie jeśli E36M3 Coupe to musi mieć vadery i koniec. Obojętnie ile by nie kosztowały. To taki znak rozpoznawczy M3 i właśnie vadery dodają temu autu wyjątkowości, klasy i sportowego sznytu. Czy trzymają czy nie trzymają na boki to już zupełnie inna sprawa.
Wiadomo, że jeśli ktoś szykuje auto na tor, KJS czy drift to oczywiście raczej z nich zrezygnuje i zamieni na coś bardziej wyczynowego natomiast w cywilnym aucie w mojej opinii to jest must have. Tak samo jak lusterka, progi, zderzaki które odróżniały tą wersję od cywilnych egzemplarzy.
Wiadomo, że jeśli ktoś szykuje auto na tor, KJS czy drift to oczywiście raczej z nich zrezygnuje i zamieni na coś bardziej wyczynowego natomiast w cywilnym aucie w mojej opinii to jest must have. Tak samo jak lusterka, progi, zderzaki które odróżniały tą wersję od cywilnych egzemplarzy.
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: odbudowa m3
+1saron22 pisze: ↑czw gru 23, 2021 10:52Ceny vaderów są jak najbardziej chore, ale jak dla mnie jeśli E36 M3 Coupe to musi mieć vadery i koniec. Obojętnie ile by nie kosztowały. To taki znak rozpoznawczy M3 i właśnie vadery dodają temu autu wyjątkowości, klasy i sportowego sznytu. Czy trzymają czy nie trzymają na boki to już zupełnie inna sprawa.
Wiadomo, że jeśli ktoś szykuje auto na tor, KJS czy drift to oczywiście raczej z nich zrezygnuje i zamieni na coś bardziej wyczynowego natomiast w cywilnym aucie w mojej opinii to jest must have. Tak samo jak lusterka, progi, zderzaki które odróżniały tą wersję od cywilnych egzemplarzy.
Zgadzam się w całej rozciągłości. Emka e36 bez vaderów to kastrat chyba, że... jest robiona pod jakiś amatorski sport lub w stylu "track ready street friendly" wtedy faktycznie nie mają kompletnie sensu.
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
- listek
- Posty: 459
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: odbudowa m3
każdy kto otworzy drzwi do M3 E36 to pierwsze co powie, dotyczy vaderów i patrzy na nie z zazdrością
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
Re: odbudowa m3
Też racja, jest też opcja że jakbym dostał zagłówki w sensownych pieniądzach to bym dał sporty do przerobienia na vadery, a ze nie będą originaly to mnie to wali, i tak auto nie ma wartości kolekcjonerskiej. w tej chwili takie wnętrze posiadam i rozkodowując VIN wychodzi ze było zielone.
Jeżeli doszło by do montażu Vaderów to była by to taka konfiguracja lecz u mnie dywan jest zielony a wstępnie auto będzie białe więc nie wiem czy się to wszystko nie pogryzie
Jeżeli doszło by do montażu Vaderów to była by to taka konfiguracja lecz u mnie dywan jest zielony a wstępnie auto będzie białe więc nie wiem czy się to wszystko nie pogryzie
Re: odbudowa m3
Nie widać zdjęć
Re: odbudowa m3
Kao pisze: ↑pt gru 24, 2021 14:03Też racja, jest też opcja że jakbym dostał zagłówki w sensownych pieniądzach to bym dał sporty do przerobienia na vadery, a ze nie będą originaly to mnie to wali, i tak auto nie ma wartości kolekcjonerskiej. w tej chwili takie wnętrze posiadam i rozkodowując VIN wychodzi ze było zielone.
Jeżeli doszło by do montażu Vaderów to była by to taka konfiguracja lecz u mnie dywan jest zielony a wstępnie auto będzie białe więc nie wiem czy się to wszystko nie pogryzie