Strona 1 z 1
Efektywność hamowania
: czw lis 25, 2021 09:40
autor: Tomaszrogoz
Hej,
mam pytanie odnośnie efektywności hamowania w S50B32. Pewnie jest to dość subiektywna sprawa, ale mam wrażenie, że hamulce są zbyt słabe. Może to złudne, ponieważ na co dzień jeżdże nowymi autami, gdzie po nawet delikatnym wciśnięciu hamulca auto staje "dęba". Pytanie jak to jest w przypadku M3, hamulce są od m5 e34 więc spore, dodam, że w moim przypadku mam świeże tarcze i klocki. Żeby auto zahamowało z piskiem opon trzeba dość mocno nacisnąć na pedał. Przy normalnej jeździe nie ma różnicy. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Re: Efektywność hamowania
: czw lis 25, 2021 09:50
autor: Juras
Nowe tarcze i klocki to jedno. Ale jest też jeszcze reszta układu. Serwo, pompa, przewody, zaciski. Wraz ze starzeniem tracą skuteczność i trzeba użyć coraz większej siły na pedale hamulca by osiągnąć ten sam efekt. Mam podobnie w e38. Nie jest źle ale wolałbym żeby to bardziej miękko pracowało. Dlatego mam w planach wymianę wszystkich tych elementów. Tarcze i klocki są nowe.
Re: Efektywność hamowania
: czw lis 25, 2021 10:04
autor: Tomaszrogoz
Masz rację, sprawdzę pozostałe elementy. Bardziej chodzi mi o samą zasadę, wsiadam do starszych aut i hamulce chodzą bardzie opornie, wsiądę do jakiegoś nowego małego bzyka nacisnę i koła w miejscu. Czy to to już wygląda z nowymi układami (chociaż zasada działania się nie zmienia), czy to wynika właśnie ze starzenia się pewnych elementów? Dodam, że na przeglądzie wszystkie hamulce ok.
Re: Efektywność hamowania
: czw lis 25, 2021 12:38
autor: Juras
Mix. Technologia idzie do przodu ale i nowe to nowe. Dobre/nowe tarcze czy klocki bardziej wpływają na skuteczność hamowania wielokrotnego, oddawanie ciepła itp. Przecież prawie na każdych gównianych/małych tarczach, zwłaszcza jeśli będą nowe, gdyby nie abs to zablokujesz koła. Dopiero to ile razy pod rząd i z jakiej prędkości zrobią to skutecznie decyduje o jakości tarcz/klocków. Mają często niewiele do "czucia" pedału hamulca. Nie żeby całkiem nie miały na to wpływu. Ale w większości za to raczej odpowiada cała reszta.
Re: Efektywność hamowania
: czw lis 25, 2021 14:45
autor: Tomaszrogoz
Cała reszta czyli serwo i pompa. Serwo wiem jak sprawdzić,a pompę?
Re: Efektywność hamowania
: czw lis 25, 2021 15:02
autor: Juras
Serwo, pompa, przewody i zaciski (tłoczki). Nie wiem czy da się jakoś to sprawdzić. Zaciski tak, zobaczyć w jakim stanie są tłoczki i odświeżyć. Ale resztę nie wiem - ja zamierzam po prostu je wymienić na nowe.
Re: Efektywność hamowania
: czw lis 25, 2021 18:17
autor: saron22
Aby poprawić skuteczność fabrycznego układu to musisz zrobić tak jak Juras pisze czyli przejrzeć, wymienić, wyremontować cały układ od początku do końca. Pompę powinieneś założyć nową. Czy serwo się zużywa i może tracić skuteczność działania tego prawdę mówiąc nie wiem ale montaż nowego na pewno nie zaszkodzi. Idąc dalej masz gumowe przewody, które niestety ulegają naturalnemu zużyciu więc je też trzeba wymienić na nowe. Następnie zaciski: rozebranie ich, wymiana wszystkich gumek, wyczyszczenie tłoczka, poskładanie wszystkiego na nowo tak aby wszystko lekko chodziło. Do tego prowadnice zacisków dokładnie wyczyszczone i nasmarowane. Tarcze i klocki powinieneś założyć nowe dobrego producenta. Jak dobrze pamiętam to w M3 są już tarcze pływające wiec zostaje chyba tylko OEM. No i na koniec płyn hamulcowy. Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy w tym aucie?
Re: Efektywność hamowania
: czw lis 25, 2021 19:10
autor: Tomaszrogoz
Tarcze i klocki są nowe oryginalne, zaciski też wyglądają na świeże, ale roznie bywa. Auto.ma 100k przebiegu. Mige wymienić pompę i serwo tylko po co jak są sprawne.
Re: Efektywność hamowania
: czw lis 25, 2021 19:15
autor: Tomaszrogoz
A co do plynu, nie wiem. Od niego zacznę
Re: Efektywność hamowania
: czw lis 25, 2021 20:08
autor: Juras
Mogą być sprawne a mogą być właśnie przyczyną problemu. Oczywiście, płyn hamulcowy jest bardzo ważny. Ma właściwości higroskopijne, czyli chłonie wodę, która przeszkadza w prawidłowej pracy całego układu. Jasne jest też to, że trzeba całość solidnie odpowietrzyć. Podobno są warsztaty, które mają specjalistyczny sprzęt do tego i taki sposób daje najlepsze efekty - sam nie testowałem tego jeszcze, kilka dni temu wpadł mi jakiś artykuł o tym.
Wymień płyn, odpowietrz solidnie, ewentualnie rozbierz i sprawdź zaciski. Kto wie, może pomoże. Jak nie, to wiesz co dalej. Będę to wszystko robił w przyszłym roku, właśnie w tej kolejności. Jako mały offtop dodam, że zaciski i tak pójdą w proszek i mam smaka na srebro z kroplą czerwieni

Re: Efektywność hamowania
: czw lis 25, 2021 20:26
autor: Tomaszrogoz
Piekne, ale ja zostaje przy oryginale. Tak jak wszystkie inne czesci. Co do płynu, auto przejechało od 2013 roku jakieś 6k km, więc wątpię że coś było wymieniane. Zobaczymy. Wymieniam w serwisie, tam wymiana realizowana jest maszynowo.
Re: Efektywność hamowania
: czw lis 25, 2021 21:55
autor: listek
Jak sam twierdzisz jeździsz nowymi autami, a e36 to już nie te lata. Technologia poszła do przodu. Weź jednak pod uwagę jeszcze jedno: jak będzie się zachowywał hamulec w nowym wózku (oprócz tych sportowych) po kilkunastu ostrych hamowań np. na torze a jak będzie zachowywało się m3 e36?
Re: Efektywność hamowania
: ndz lis 28, 2021 14:34
autor: Tomaszrogoz
Cos w tym jest
Re: Efektywność hamowania
: pn gru 13, 2021 15:43
autor: Tomaszrogoz
Po wymianie płynu jest żyleta.