BBS RK vs. Apex Arc8

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Juras
Posty: 422
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

BBS RK vs. Apex Arc8

Post autor: Juras » ndz gru 15, 2019 20:11

Zastanawiam się jaką felgę docelowo wybrać do e36. Założenia:

1) Lekkie, poniżej 10kg
2) 18"
3) Szerokość tył min. 9 max 10, et bez przycierek czy wypychania nadkoli (juz zrolowane za to)
4) Normalna cena, jakieś nowe Rays czy inne wynalazki za kilkanaście tyś. PLN odpadają

Wg mojej wiedzy w grę wchodzą BBS RK (8,5 i 10) lub Apex, np. Arc8 (9 i 9,5)

1) BBS będzie trochę cięższy z tyłu bo jest 10" i chyba w ogóle Apexy są trochę lżejsze nawet w tym samym rozmiarze
2) BBS jest dostępny tylko w używce, z kolei Apexów nie widziałem używanych ani nigdzie w PL ani na żadnym europejskim ebayu. To powoduje, że koszt BBSów będzie ok. dwukrotnie niższy.
3) BBSy były produkowane w Niemczech. Apex, nawet jeśli cieszy się świetną opinią to jednak Chiny (w których produkcja też się zmienia, obecnie nie można już upraszczać tak jak kiedyś, ale BBS made in Germany ciężko pobić)
4) Wizualnie jedne i drugie są więcej niż ok
5) Oba modele są chyba magnezowe? Tak czy inaczej BBS jest raczej odlewany (chyba RK II były kute ale sporo cięższe), Apex jest flow formed (wprowadzili ostatnio kute warianty ale cena jest odpowiednio wyższa a felga wcale nie jest lżejsza)
6) Ktoś coś jeszcze doda?

Jakieś inne propozycje? Tylko na poważnie, te pierwsze 4 pkt powyżej są nie do ruszenia. Np. RC 300/301 odpada przez zbyt niskie et z tyłu.
Doradźcie coś bo nie potrafię się zdecydować.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1954
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: BBS RK vs. Apex Arc8

Post autor: Pawel_M3GT » pn gru 16, 2019 18:49

Do czego ma sluzyc samochod??
Myslalem, ze do szybkiej jazdy :?:
Apexy bym odpuscil, bo ich dostepnosc jest praktycznie zerowa , oraz sa drogie , to ze cos w USA cieczy sie dobra opinia, nie musi znaczyc wcale, ze jest dobre..
BBS to BBS.
Chcesz zalozyc felge 10 cali ET 25 czy 28 z tylu bez poszerzania nadkoli :?: na samym zrolowanym rancie?? No chyba, ze z opona 215 :lol:
Nie no daj spokoj. Na feldze 10j najnizsza normalna opona jaka powinna siedziec to wlasciwie 265 i tak bedzie lekko naciagnieta.
Generalnie jesli chcesz 18 z niskim Et to wedlug mnie jesli nie chcesz robic jakichs smiesznch naciagow w stylu opona 205 przod i 215 tyl :lol: , nic ci sie w nadkola nie zmiesci.
Wszystkie 10j maja niskie ET , jedne z nielicznych felg o szerokosci 9j i ET odpowiednim do E36 ( np. ET40 ) produkuje OZ, z lekkich BBS nic takiego w rozmiarze 18 nie znajdziesz.
8.5 calowy przod z ET13 tez nie wejdzie z normalna opona w przednia wneke.. No chyba ze bys lekko podrolowal przednie blotniki i zrobil kąty w stylu -2.5 to moze jest szansa, ze nie bedzie ocierac choc watpie.

Kup normalne lekkie 18 z ET-34-35-38 itp. o szerokosci 8.5 cala wszystkie i poprawne opony jak na szybkie E36 przystalo 225/40 i 255/35
A tak wogole to do obnizonego E36 nawet przy wlasciwym ET 35 i oponie 255/35 moze zaistniec potrzeba delikatnego zrolowania tylnego rantu ( jest to takze zalezne od budowy opony , kazda marka ma delikatnie inny ksztalt przy tym samym rozmiarze , np. Federale sa bardziej "kwadratowe" )

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 422
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: BBS RK vs. Apex Arc8

Post autor: Juras » pn gru 16, 2019 20:09

Wiadomo, ze zalezy to od modelu opony ale nie tragizujmy z tym naciagiem, w tym wypadku bedzie 225/40/18 czyli dokladnie tak samo jak na 10" w mojej eks e90 330i:

Obrazek
Okreslilbym go jako umiarkowany

Samochod ma byc przede wszystkim na ulice ale od czasu do czasu tor tez zaliczy. Nie ukrywam, ze ma tez wygladac. W obecnym setupie, ktory osiagnie maks 230KM nie ma co przesadzac z szerokoscia opony, zwlaszcza, ze to bardziej driftowoz niz narzedzie torowe do TA. 330i e90 spokojnie ogarniala 225 na tyle, Raczej nie wyczuwalem by uslizgiwala bardziej niz na seryjnych 255, a jesli nawet w niewielkim stopniu by sie tak dzialo to wada dla mnie na pewno nie bylo ;-) E36 ma przynajmniej 20 kilka KM mniej wiec tym bardziej nie widze problemu. Na teraz.

Jak kiedys wjedzie turbo to pomyslimy wlasnie o jakims 265, moze nawet wiecej. Do tego i tak nie wykluczylbym poszerzenia. Nie mowie, ze stylistycznie akurat te poszerzenia to ideał ale projekt na pewno z głową:

https://trends.com.pl/bmw-e36-z-japonskim-sercem/

To jest dokladnie ta felga w tym setupie. Kapec z tylu 275/35. Przy tej szerokosci raczej i tak nie unikniesz poszerzenia.
Obrazek

ODPOWIEDZ