Dolot M50B30

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Juras
Posty: 342
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Dolot M50B30

Post autor: Juras » pt sty 25, 2019 09:33

Czy jest sens się w to w ogóle bawić czy zostawić serię z 2,5, oczywiście z nowym filtrem? Czytam o wkładkach, simotach i innych wynalazkach, niby przy innych przeróbkach wzrasta sens ale nie wiem czy gra jest warta świeczki? Będą barany i kompletny wydech sportowy ale dla kilku KM jak mam się bawić w jakieś olejki do wkładek to nie wiem czy nie odpuścić. No chyba, że jest jakieś rozwiązanie dolotu, które do 1500 PLN da 10KM przy strokerze, wydechu i strojeniu to słucham.
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 331
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: Dolot M50B30

Post autor: wojtasm5 » pt sty 25, 2019 23:28

Robisz takie mody a już siły do kończyć nie masz siły. Trzeba na siłę konczyć projekt. Myślałeś o przepustnicy z V8?
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 133
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Dolot M50B30

Post autor: seevin » sob sty 26, 2019 00:23

Cold air intake Injen taki jak tu: http://www.modbargains.com/injen-intake ... i-328i.htm byłby pewnie fajną opcją, ale ile mocy to faktycznie da to chyba nikt nie będzie w stanie powiedzieć. Podobny można też zrobić samemu za ułamek tej ceny jak masz czas się pobawić.
Myślałeś o ITB? To by była chyba pierwsza rzecz jaką bym robił z dolotem w takim R6, chociażby dla tej reakcji na gaz i brzmienia.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 342
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Dolot M50B30

Post autor: Juras » sob sty 26, 2019 01:31

Wojtas cos od rzeczy piszesz calkiem. Szukam najlepszego rozwiazania. Nie slyszalem o przepustnicy z V8. Seevin, rozwazalem itb, widzialem adaptery na sprzedaz ale niebardzo wiedzialbym jak sie dalej za to zabrac. Trzeba kupic zestaw przepustnic z s50 bo nie widzialem niczego takiego na sprzedaz nigdzie? Czy mozna to poskladac z pojedynczych, zwyklych przepustnic? Jaki jest calkowity koszt takiej przerobki na itb? Nie wiem czy jest sens jesli np. za rok mialoby wleciec turbo.

Rozwiazanie z tym dolotem z dlugiej rury i filtrem na dole niesie ryzyko zassania wody do silnika z jezdni.
Tu jest ciekawa rzecz o modyfikacji ori puszki: http://www.brazeauracing.com/airbox.htm
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 331
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: Dolot M50B30

Post autor: wojtasm5 » ndz sty 27, 2019 08:23

Przepustnica na linkę z V8 daje radę w takich układach M5xB30, logiczne że kolektor m50b25. Większej przepustowości nie znajdziesz w bmw poza 6-przepustnicami.... . Co do turbo na miejscu masz już kilka warsztatów które mają spore doświadczenie w podnoszenia mocy i uturbianiu. Moce jakie te silniki generują są imponujące.... potem walczymy z napędem co by się nie sypał.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1920
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Dolot M50B30

Post autor: Pawel_M3GT » pn sty 28, 2019 13:26

Jesli auto ma byc wolnossace to wiadomo najlepiej przepustnice z kolektorem z m3, ale to impreza na conajmniej kilka tysiecy zlotych. Musisz mieć do tego jeszcze flansze - porzadna koszt z 600 euro. Do tego caly wydech z baranami m3.
Pamietaj o jednym: z gowna bicza nie ukrecisz. Wydane spore pieniadze, a Mka to to nie bedzie.

Ja osobiscie bym wsadzil tylko kompletny wydech z M3 ,lekkie kolo zamachowe, krotrzy dyfer , kolektor zostawil seryjny z M50 ( jest naprawde dobry ) plus program i wiecej nic nie robil, bo zaraz wyjdzie , ze masz silnik M50 w cenie S50 czy S54..

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 342
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Dolot M50B30

Post autor: Juras » pn sty 28, 2019 22:16

Pawel_M3GT pisze:
pn sty 28, 2019 13:26
Jesli auto ma byc wolnossace to wiadomo najlepiej przepustnice z kolektorem z m3, ale to impreza na conajmniej kilka tysiecy zlotych. Musisz mieć do tego jeszcze flansze - porzadna koszt z 600 euro. Do tego caly wydech z baranami m3.
Pamietaj o jednym: z gowna bicza nie ukrecisz. Wydane spore pieniadze, a Mka to to nie bedzie.
Dokładnie. A za rok być może wleci turbo więc nie wiem czy jest sens.
Pawel_M3GT pisze:
pn sty 28, 2019 13:26
Ja osobiscie bym wsadzil tylko kompletny wydech z M3 ,lekkie kolo zamachowe, krotrzy dyfer , kolektor zostawil seryjny z M50 ( jest naprawde dobry ) plus program i wiecej nic nie robil, bo zaraz wyjdzie , ze masz silnik M50 w cenie S50 czy S54.
Wydechu z M3 nie będzie ale wleci nowy zestaw barany+sportowe katy Schmiedmanna. Opinie różne, ale i tak lepsze niż stare ori, w razie czego rok przeżyję i i tak wleci coś innego pod turbo. Dyfer już jest 3.45, program będzie i przy strokerze powinno być min. 240KM jeśli silnik został dobrze wyremontowany i poskładany. 250 może byłoby realne ale nie ma co się nastawiać. Podobno najmociejszy stroker 3.0 w PL to 260KM na ITB i kilka innych patentów.

O M50 kolektorze tak też słyszałem, nie na darmo montują do M52B28, stąd właśnie nie wiem czy jest sens go ruszać.
Obrazek

ODPOWIEDZ