Strona 6 z 10
Re: vanos
: pn maja 02, 2011 23:07
autor: mrbeem
Ja dzis wpadlem na nowy slad odnosnie mojej M i na 99% mam padniety lub padajacy przeplywomierz. Zapalilem dzis auto po nocnym postoju, obroty wskoczyli na 1400 i auto sie trzeslo jakby lapalo lewe powietrze. Odpialem przeplywomierz, dalej to samo. Podpialem go spowrotem i nagle wszystko ustalo i obroty stabilne jak stol debowy wiec na 99% przeplywke mam do wymiany. U mnie wystepuja tylko lekkie wibracje niezaleznie od temp. oleju lub silnika. Lekkie pokaszlanie z wydechu mysle ze jest spowodowane przeplywka bo auto mi absolutnie nie chodzi jakby nie palilo na wszystkie gary wiec na pewno nie vanos. Poza tym mialem vanosa odrestaurowanego 7 miesiecy temu. Tak czy tak jestem umowiony na diagnostyke w BMW hereford na czwartek na 10 rano. Jak jakis blad wyskoczy to bede wiedzial co i jak
Re: vanos
: pt maja 06, 2011 19:01
autor: Lato
kolejny vanos zrobiony + ustawienie całego rozrządu bo przyjechał z zablokowanym vanosem i przestawionym rozrządem
Re: vanos
: pt maja 06, 2011 19:47
autor: mrbeem
No to pieknie. Widze znasz sie na mechanice. Powiedz mi... na diagnostyce mi pokazalo ze komputer podaje za duzo paliwa na cylinder 3. Pisalo Additive CO compensation: 343ns. Auto jedzie normalnie, nie bierze grama oleju, nie bierze grama plynu chlodzacego, nie dymi, nie traci mocy tylko na luzie robi lekkie pop z wydechu przez sytuacje na cylindrze 3. Co moze to powodowac? Problem z wtryskiem lub cewka czy cos powaznego typu slaba kompresja albo zjechane pierscienie na tym garze??
Re: vanos
: sob sie 27, 2011 13:52
autor: Endru
Potwierdzam, że jeśli chodzi o vanosa i ustawienie rozrządu w M3 3.2, to możecie się spokojnie zgłaszac do kolegi Lato. Temat wygląda na ogarnięty w 100%.
Piotrek, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
Re: vanos
: sob wrz 03, 2011 22:18
autor: wania
czy wymiana samego tego "czola" vanosu wiarze sie z jego ponowym strojeniem?
bo zebatki (nr 7 i nr 3) wg tego rysunku sa jak by pod pokrywa zaworow:
Re: vanos
: ndz wrz 04, 2011 09:08
autor: Dakic
moim zdaniem odbudowa vanosa bez wymiany uszczelnien na tlokach poza zlikwidowaniem terkotania nic niepomaga bo to przeciez tloki vanosa pracuja i to one musza dobrze dzialac dlatego ja juz wsumie w 3 vanosie co robilem owe uszczelki wymienilem
http://img13.imageshack.us/img13/5729/p5162264.jpg
Re: vanos
: ndz wrz 04, 2011 09:17
autor: racesupport1
wg. mnie nie ma co oszczędzać na tym, Dakić zrobił u mnie vanosa książkowo, wszystkie możliwe uszczelniacze wymienione na nowe z ASO, działa pięknie i cicho
mało tego u mnie był przestawiony rozrząd, na vanosie ciśnienie nie wyregulowane... masakra
teraz to dopiero jedzie
Re: vanos
: ndz wrz 04, 2011 14:23
autor: Camil
Czyzby odpowiedz na braki mocy w S50?
Re: vanos
: ndz wrz 04, 2011 15:01
autor: rypik
To chyba w B32. Kolejne B30 wyhamowałem kilka dni temu:
Re: vanos
: ndz wrz 04, 2011 16:11
autor: Rekin
Nniezły wynik, ale coś mogło być robione przy tym silniku bo b30 chyba się nie kręci w serii powyzej 7krpm? I przebieg momentu ładny tylko trochę mało Nm? Chyba że ktoś źle wpisał przełożenia?
Re: vanos
: ndz wrz 04, 2011 17:21
autor: rypik
Nie no kręci się. Zobacz w wykresach moje drugie B30 ma jeszcze fajniejszy wynik ;-)
Ale B32 to inna historia.
Re: vanos
: ndz wrz 04, 2011 17:27
autor: Dakic
Camil pisze:Czyzby odpowiedz na braki mocy w S50?
mysle ze tak ale nietylko nasze eSki czesto jezdza przylane z przeroznych powodow glownie "palowania" i robi sie mnostwo nagaru na zaworach wydechowych kanalach wydechowych i calym ukladzie wydechowym co zaobserwowalem u siebie (bylem przerazony jak zobaczylem ile tego nagaru bylo) nieczyszczone wtryski a pozatym cala masa problemow natury elektronicznej...
Re: vanos
: pn wrz 05, 2011 21:50
autor: piotr e38
Dakic pisze:moim zdaniem odbudowa vanosa bez wymiany uszczelnien na tlokach poza zlikwidowaniem terkotania nic niepomaga bo to przeciez tloki vanosa pracuja i to one musza dobrze dzialac dlatego ja juz wsumie w 3 vanosie co robilem owe uszczelki wymienilem
http://img13.imageshack.us/img13/5729/p5162264.jpg
Gdzie dorabiałeś, te uszczelnienia tłoków, bo w ASO chyba ich nie sprzedają, dzisiaj właśnie rozebrałem swojego Vanosa i zamówiłem owe uszczelnienia w firmie dorabiającej uszczelnienia techniczne, mówili że to jakieś teflonowe z dodatkiem brązu, odporne na wysokie temperatury. Kolejne pytanie, to który element powoduje owe terkotanie w Vanosie.
I jeszcze jedno, kolega
racesupport1 pisał, że regulowałeś mu ciśnienie w Vanosie, możesz coś zdradzić, bo nie bardzo kumam, a nie chciałbym wyciągać Vanosa drugi raz. Jest w obudowie zawór regulujący ciśnienie, ale z tego co pamiętam jest fabrycznie ustawiony i zaplombowany, a przy pompie olejowej Vanosa nie widziałem żadnych nastawów.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedź.
Re: vanos
: pn wrz 05, 2011 21:55
autor: wania
z tego co ja sie orientowalem to cisnienie reguluje sie ta sruba imbusowa w zaworze cisnienia:
Re: vanos
: pn wrz 05, 2011 22:45
autor: piotr e38
OK zgadza się, to jest zawór przelewowy i kręcąc tym imbusem ściskasz lub luzujesz napięcie sprężyny a tym samym ustawisz ciśnienie przy jakim zawór ma się otworzyć i upuścić na przelew, ale gdzie się podpiąć z manometrem żeby odczytać jakie mamy ustawione ciśnienie i jakie ono w ogóle powinno być, nigdzie w dokumentacji nie znalazłem takiego pomiaru ani zakresu prawidłowego ciśnienia.