Olej na ITB

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Olej na ITB

Post autor: Inur » sob lip 03, 2010 21:41

Chyba znam odpowiedź ale chciałbym się utwierdzić w swoim przekonaniu :P

Dziś zauważyłem, że zbiera się olej na niektórych przepustnicach:

Obrazek

Czy winna będzie tutaj odma?

I dla wyjaśnienia bo nie bardzo wiem gdzie ta odma dokładnie jest w S50 - chodzi o ten taki jakby walec z cieńkim końcem pod 4 i 5 garem?

Obrazek

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej na ITB

Post autor: piotr e38 » ndz lip 04, 2010 00:29

Dokładnie między czwartym a piątym cylindrem, ten jakby lejek to jest właśnie odma tzw. separator oleju.

bakster
Posty: 20
Rejestracja: pn sie 18, 2008 23:00
Lokalizacja: Szczecin

Re: Olej na ITB

Post autor: bakster » ndz lip 04, 2010 12:51

Mi się olej zbierał wymieniłem odme i narazie widze że jest cisza, bardziej mnie tylko martwi że zaczyna mi się olej pokazywać na 6 cylindrze pod głowicą :sad:

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Olej na ITB

Post autor: Inur » ndz lip 04, 2010 13:18

Okej odma to chyba nie jest bo widać przez nią na wylot. Więc co, pierścienie/uszczelka pod głowicą?

pablo2220
Posty: 25
Rejestracja: sob maja 23, 2009 14:20
Lokalizacja: Błonie

Re: Olej na ITB

Post autor: pablo2220 » ndz kwie 20, 2014 19:35

Cześć Inur, udało Ci się rozwikłać zagadkę oleju na przepustnicach, u mnie jest podobnie ale ja osobiście obstawiałem separator jeszcze nie zamówiłem więc wolę dopytać:)

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: Olej na ITB

Post autor: wojtasm5 » pt maja 02, 2014 07:29

Moim zdaniem nie ma co się co przejmować. taka ilość oleju nie jest groźna. Poza tym dlatego odma jest wprowadzona kolektora żeby właśnie spalić nadmiar oparów oleju-przy okazji smarując przepustnice i ich osprzęt. U mnie jak inżynier swapowiec usunął odmę to na pierwszym przejeździe na Wyrazówie to olej wylał się przez stożek oczywiście prze ITB. Powtarzam wylał się olej z silnika. Dal spokojności odkręć odmy i wacik(taki kosmetyczny na pewno masz siostrę, żonę lub kochankę-na pewno ma) na drut z migomatu i popraw drożność układu, miarkę od oleju też. Proste szybkie i skuteczne.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

ODPOWIEDZ