Strona 1 z 4
Wykresy z Hamowni
: sob lip 21, 2007 06:49
autor: LUKAS
Hello!!
Poszukuję wykresu S50B30, najlepiej nówki sztuki z jakiegoś czasopisma bądź fabrycznej hamowni.
Chodzi mi o wykres w 100% sprawnego motoru, który byłby wzorcem i punktem odniesienia do uzyskanego wykresu.
Szukałem i mam nadziejęże nie zdublowałem tematu
Pozdrówka!!
Re: Wykresy z Hamowni
: sob lip 21, 2007 12:35
autor: MP
Posiadam pare takich wykresów z tym ze chyba są już po chipie .. przydadzą sie?
Re: Wykresy z Hamowni
: ndz lip 22, 2007 02:04
autor: LUKAS
Zawsze coś...
Poproszę

Re: Wykresy z Hamowni
: ndz lip 22, 2007 21:47
autor: MP
Re: Wykresy z Hamowni
: ndz wrz 25, 2011 13:05
autor: racesupport1
Mój wykres którego się nie wstydze, zapraszam do dyskusji... Jako że temat jest o wykresach

245km i 270nm ?

to jest moc mierzona na silniku czy na kolach ? jak to jest bo nie czaje tego, auto zapięte do hamowni pasami, rozpędzane do odcięcia na 4ce i oczekiwanie do samowolnego zatrzymania się kół, hamowany na setupie: filtr ITG odgrodzony i zrobiony konkretny nadmuch zimnego powietrza (tylko podczas jazdy bo przy hamowaniu nadmuchu nie robili - zabrakło prądu na dmuchawe), trąbki z B30, katalizatory oryginały, końcowego tłumika brak, puszczona prosta rurka (zwężka z 2 rur na 1 i tak do samego zderzaka), most 4.27 100% - i tu moje pytanie następne, czy oni to jakoś muszą brać pod uwagę ? oryginalnie Mka jeździ na 3.15 ? a moje auto w ogóle nie ma nic wspólnego z M3 prócz silnika i hamulców

W planach mam pare hamowań, tłumik mam w domu Supersprinta dedykowany do M3 3.2 E36, chciałbym jeszcze spróbować na innej hamowni niż V-tech. No ale przedewszystim będę robić pomiary na ori puszce filtra, z tłumikiem końcowym (bez niego to tylko rozwiązanie na imprezy żeby było głośno

) i na normalnej szperze. Oto wykres:
Duża rodzielczość:
http://yfrog.com/ml20110925123631j
Re: Wykresy z Hamowni
: ndz wrz 25, 2011 13:19
autor: rypik
Hmm. Gdyby to była moc na kołach - to OK. Ale co z momentem, bo jest go mniej więcej tyle co w zdrowym M52B28.
Re: Wykresy z Hamowni
: ndz wrz 25, 2011 13:21
autor: racesupport1
tak też z Dakić'iem uznaliśmy, ale pisze na wykresie, Power on: Engine...
Edit:
hehehe, odpowiedziałem, na Twój poprzedni post
moment masakra... a ciągnie auto dobrze naprawde... i jeszcze jedno, po wywaleniu końćowego supersprinta i założeniu rurki nie odczułem różnicy... a jakby zjadło choćby z 30km i 30NM to byłoby odczuwalne...
Re: Wykresy z Hamowni
: ndz wrz 25, 2011 13:29
autor: rypik
Pojedź na jakąś lepsiejszą hamownię, typu maha, bo narazie to szkoda myśleć co jest zepsute skoro ten wykres może być zepsuty.
Wyedytoeałem poprz. post bo mnie ten moment zastanowił.
Tył najnmniejszy wpływ na spadek mocy bedzie miał, pewnie dlatego nie zauważyłeś.
Najłatwiej zepsuć katami/średnicą.
Re: Wykresy z Hamowni
: ndz wrz 25, 2011 13:49
autor: racesupport1
No zobaczymy, jak będzie czas i okazja to się zajedzie wyhamować jeszcze w inne miejsce, jeździ dobrze i nie narzekam

No ale jak faktycznie ma taką moc to nie po to płaciłem 10k za swap, żeby mieć troszeczke lepsze 2.8... w osiągach, bo nawet zdrowe 2.8 musiałoby mnie objechać bo jest lżejsze
http://www.youtube.com/watch?v=273n9Woc378
Re: Wykresy z Hamowni
: ndz wrz 25, 2011 16:29
autor: Venom
Poczytaj w moich watkach na temat pomiarów na takiej hamowni,
Moc jest na silniku, nie na kołach.
Re: Wykresy z Hamowni
: ndz wrz 25, 2011 17:05
autor: racesupport1
czyli powinienem szukać przyczyny i BMW straciło ponad 70km... ?
Re: Wykresy z Hamowni
: ndz wrz 25, 2011 17:19
autor: rypik
Gdyby straciło 70km to by od innego M3 odstawało na kilometr. Z kreski z kimś stań?
Re: Wykresy z Hamowni
: ndz wrz 25, 2011 19:57
autor: kons6
z mojej strony 2 komentarze:
- odnośnie typu hamowni: w przypadku mojej m3 e36 3.2 wyniki były dość dokładne: jakieś 296KM i 330Nm, ostatnio zostały pospawane kolektrory wydechowe i na obciążeniowej hamowni wyszło 309KM i 347Nm (więc niedaleko od serii); w Twojej okolicy polecam podjechać do 4turbo w Katowicach, tam się na hamowaniu sportowych aut znają
- odnośnie przeróbek dolotu i wydechu w s50b32: nie widziałem takich, które dały coś ponad seryjny dolot z przepływką i seryjny wydech - to auto ma zarządzanie mieszanką zrobione super, efekt widziałem w jednym aucie po ostrych wałkach, ale po takiej właśnie przeróbce tłok wyszedł bokiem (być może przy przypadkowej redukcji na zbyt wysokie obroty, ale wyszedł)
Re: Wykresy z Hamowni
: ndz wrz 25, 2011 20:04
autor: racesupport1
Tam właśnie chcemy się udać z kolegą, tam będę również podmieniał ori filter z ITG, trąbki z 3.0 do 3.2 i już na Supersprincie pojade, w każdym razie maleckis z turboBMW.pl twierdzi, że pomiar jest zdecydowanie za krótki, nawet na 5ty bieg jest za krótki, u mnie trzeba brać pod uwagę to, że mam naprawde krótkie przełożenie, 200km/h na 5 biegu i mam odcięcie... wy macie seryjne M3
Re: Wykresy z Hamowni
: ndz wrz 25, 2011 21:18
autor: Rekin
4.27/3.23 x 245km = 323 koniki i to jest twój wynik. A wykres najładniejszy jaki widziałem dla s50b32, sliczny przebieg momentu i moc rosnąca prawie do końca, imo wszystko jest OK.