Wykresy z Hamowni

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
LUKAS
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 07, 2007 09:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Wykresy z Hamowni

Post autor: LUKAS » sob lip 21, 2007 06:49

Hello!!

Poszukuję wykresu S50B30, najlepiej nówki sztuki z jakiegoś czasopisma bądź fabrycznej hamowni.
Chodzi mi o wykres w 100% sprawnego motoru, który byłby wzorcem i punktem odniesienia do uzyskanego wykresu.

Szukałem i mam nadziejęże nie zdublowałem tematu ;)


Pozdrówka!!
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
MP
Posty: 168
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:44
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: MP » sob lip 21, 2007 12:35

Posiadam pare takich wykresów z tym ze chyba są już po chipie .. przydadzą sie?
Ostatnio zmieniony ndz lip 22, 2007 08:33 przez MP, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LUKAS
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 07, 2007 09:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: LUKAS » ndz lip 22, 2007 02:04

Zawsze coś...
Poproszę ;)
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
MP
Posty: 168
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:44
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: MP » ndz lip 22, 2007 21:47

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: racesupport1 » ndz wrz 25, 2011 13:05

Mój wykres którego się nie wstydze, zapraszam do dyskusji... Jako że temat jest o wykresach ;) 245km i 270nm ? :/ to jest moc mierzona na silniku czy na kolach ? jak to jest bo nie czaje tego, auto zapięte do hamowni pasami, rozpędzane do odcięcia na 4ce i oczekiwanie do samowolnego zatrzymania się kół, hamowany na setupie: filtr ITG odgrodzony i zrobiony konkretny nadmuch zimnego powietrza (tylko podczas jazdy bo przy hamowaniu nadmuchu nie robili - zabrakło prądu na dmuchawe), trąbki z B30, katalizatory oryginały, końcowego tłumika brak, puszczona prosta rurka (zwężka z 2 rur na 1 i tak do samego zderzaka), most 4.27 100% - i tu moje pytanie następne, czy oni to jakoś muszą brać pod uwagę ? oryginalnie Mka jeździ na 3.15 ? a moje auto w ogóle nie ma nic wspólnego z M3 prócz silnika i hamulców :) W planach mam pare hamowań, tłumik mam w domu Supersprinta dedykowany do M3 3.2 E36, chciałbym jeszcze spróbować na innej hamowni niż V-tech. No ale przedewszystim będę robić pomiary na ori puszce filtra, z tłumikiem końcowym (bez niego to tylko rozwiązanie na imprezy żeby było głośno :) ) i na normalnej szperze. Oto wykres:

Obrazek

Duża rodzielczość: http://yfrog.com/ml20110925123631j

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: rypik » ndz wrz 25, 2011 13:19

Hmm. Gdyby to była moc na kołach - to OK. Ale co z momentem, bo jest go mniej więcej tyle co w zdrowym M52B28.

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: racesupport1 » ndz wrz 25, 2011 13:21

tak też z Dakić'iem uznaliśmy, ale pisze na wykresie, Power on: Engine...

Edit:

hehehe, odpowiedziałem, na Twój poprzedni post ;)

moment masakra... a ciągnie auto dobrze naprawde... i jeszcze jedno, po wywaleniu końćowego supersprinta i założeniu rurki nie odczułem różnicy... a jakby zjadło choćby z 30km i 30NM to byłoby odczuwalne...

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: rypik » ndz wrz 25, 2011 13:29

Pojedź na jakąś lepsiejszą hamownię, typu maha, bo narazie to szkoda myśleć co jest zepsute skoro ten wykres może być zepsuty.

Wyedytoeałem poprz. post bo mnie ten moment zastanowił.

Tył najnmniejszy wpływ na spadek mocy bedzie miał, pewnie dlatego nie zauważyłeś.
Najłatwiej zepsuć katami/średnicą.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 25, 2011 13:30 przez rypik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: racesupport1 » ndz wrz 25, 2011 13:49

No zobaczymy, jak będzie czas i okazja to się zajedzie wyhamować jeszcze w inne miejsce, jeździ dobrze i nie narzekam :) No ale jak faktycznie ma taką moc to nie po to płaciłem 10k za swap, żeby mieć troszeczke lepsze 2.8... w osiągach, bo nawet zdrowe 2.8 musiałoby mnie objechać bo jest lżejsze :D

http://www.youtube.com/watch?v=273n9Woc378

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: Venom » ndz wrz 25, 2011 16:29

Poczytaj w moich watkach na temat pomiarów na takiej hamowni,

Moc jest na silniku, nie na kołach.

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: racesupport1 » ndz wrz 25, 2011 17:05

czyli powinienem szukać przyczyny i BMW straciło ponad 70km... ?

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: rypik » ndz wrz 25, 2011 17:19

Gdyby straciło 70km to by od innego M3 odstawało na kilometr. Z kreski z kimś stań?

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: kons6 » ndz wrz 25, 2011 19:57

z mojej strony 2 komentarze:
- odnośnie typu hamowni: w przypadku mojej m3 e36 3.2 wyniki były dość dokładne: jakieś 296KM i 330Nm, ostatnio zostały pospawane kolektrory wydechowe i na obciążeniowej hamowni wyszło 309KM i 347Nm (więc niedaleko od serii); w Twojej okolicy polecam podjechać do 4turbo w Katowicach, tam się na hamowaniu sportowych aut znają

- odnośnie przeróbek dolotu i wydechu w s50b32: nie widziałem takich, które dały coś ponad seryjny dolot z przepływką i seryjny wydech - to auto ma zarządzanie mieszanką zrobione super, efekt widziałem w jednym aucie po ostrych wałkach, ale po takiej właśnie przeróbce tłok wyszedł bokiem (być może przy przypadkowej redukcji na zbyt wysokie obroty, ale wyszedł)

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: racesupport1 » ndz wrz 25, 2011 20:04

Tam właśnie chcemy się udać z kolegą, tam będę również podmieniał ori filter z ITG, trąbki z 3.0 do 3.2 i już na Supersprincie pojade, w każdym razie maleckis z turboBMW.pl twierdzi, że pomiar jest zdecydowanie za krótki, nawet na 5ty bieg jest za krótki, u mnie trzeba brać pod uwagę to, że mam naprawde krótkie przełożenie, 200km/h na 5 biegu i mam odcięcie... wy macie seryjne M3

Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: Wykresy z Hamowni

Post autor: Rekin » ndz wrz 25, 2011 21:18

4.27/3.23 x 245km = 323 koniki i to jest twój wynik. A wykres najładniejszy jaki widziałem dla s50b32, sliczny przebieg momentu i moc rosnąca prawie do końca, imo wszystko jest OK.

ODPOWIEDZ