Jakie M3 i Na co patrzec.
Jakie M3 i Na co patrzec.
Witam moze sie najpierw przedstawie WIec nazywam sie Michal i jak widac jestesm tu nowy mieszkam obecnie(jak coraz wieksza populacja naszej narodowosci) w Anglii Konkretnie w Bedford. wiec w Polsce jezdzilem Bmw e36 316i kupiona wbrew wszystkim ktorzy mieli mi doradzic:) obecnie jest wystawina na sprzedaz po mlych zmianach (zawieszenie wydech szczegoly na gg dla zainteresowanych) ale nie o tym chcialem. drodzy koledzy posiadacze Mtrojek e 36 rzecz jasna przymierzam sie do kupna m3 e36 ale nie wiem od czego zaczac a chcialbym sie najpiew zorjentowac jakie sa wersje silnikowe wszystkie i ktora jest godna polecenia czy 3.2L albo3.0L na co nalezy zwracac uwage przy kupnie i co nalezy zaraz po kupnie wymienic. mam tez pytanie odnosnie tego czy ten samochod nalezy do wadliwych i czy i jak mozna temu zapobiec pozdrawiam wszystkich i czekam na odp.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
jako posiadacz "nie-Mki" nie wiele moge powiedzieć, ale postaram sie troche pomóc.
miałem okazje pare razy jechać Mką e36 i raz e46 i powiem Ci, że lepszego obiektu do zakupu nie mogłeś wybrać
mamy wersje
- coupe
- sedan
- cabrio
z silnikami 3,0L (286KM i 5b skrzynią) oraz 3,2L (321KM i 6b skrzynia lub SMG). ponoć problemem w 3,2 jest skrzynia, która potrafi sie wysrać, jest nienaprawialna i cholernie droga. poza tym gorzej trzymają moc, niż 3,0. Co wiadome, nie wolno pałować auta dopóki nie zagrzeje się olej, ponoć 3,0 jest na to szczególnie wrażliwa. co ważne, nie wolno oszczędzać przy zakupie - kup auto doinwestowane, bo kupienie taniego kibla i doprowadzenie go do normalnego stanu wyniesie Cie zawsze drożej niż kupno igły. ze spalaniem nie jest ponoć najgorzej - niezakatowane egzemplarze podczas normalnej eksploatacji palą tyle ile zarżnięte 2,0, a z tegp co kojarze Filip zrobił kiedyś swoim M3 wynik ponad 7l/100km przy muskaniu gazu, więc jest git z tego, co Filip mi mówił, warto też Mke kupować z kimś, kto takie auto już miał, samemu można się zgrzać a jak na chłodno spojrzysz, to będzie rozpacz. jak mi się jeszcze coś przypomni, to dopisze
p.s. chcesz kupowac auto w UK czy PL?
edit: a więcej informacji powinno być niedługo, jak będe miał troche więcej czasu, to skończe artykuł o historii M3 e36 i wrzuce na mpwr. miałem to zrobić dawno a jakoś idzie mi to jak krew z nosa
miałem okazje pare razy jechać Mką e36 i raz e46 i powiem Ci, że lepszego obiektu do zakupu nie mogłeś wybrać
mamy wersje
- coupe
- sedan
- cabrio
z silnikami 3,0L (286KM i 5b skrzynią) oraz 3,2L (321KM i 6b skrzynia lub SMG). ponoć problemem w 3,2 jest skrzynia, która potrafi sie wysrać, jest nienaprawialna i cholernie droga. poza tym gorzej trzymają moc, niż 3,0. Co wiadome, nie wolno pałować auta dopóki nie zagrzeje się olej, ponoć 3,0 jest na to szczególnie wrażliwa. co ważne, nie wolno oszczędzać przy zakupie - kup auto doinwestowane, bo kupienie taniego kibla i doprowadzenie go do normalnego stanu wyniesie Cie zawsze drożej niż kupno igły. ze spalaniem nie jest ponoć najgorzej - niezakatowane egzemplarze podczas normalnej eksploatacji palą tyle ile zarżnięte 2,0, a z tegp co kojarze Filip zrobił kiedyś swoim M3 wynik ponad 7l/100km przy muskaniu gazu, więc jest git z tego, co Filip mi mówił, warto też Mke kupować z kimś, kto takie auto już miał, samemu można się zgrzać a jak na chłodno spojrzysz, to będzie rozpacz. jak mi się jeszcze coś przypomni, to dopisze
p.s. chcesz kupowac auto w UK czy PL?
edit: a więcej informacji powinno być niedługo, jak będe miał troche więcej czasu, to skończe artykuł o historii M3 e36 i wrzuce na mpwr. miałem to zrobić dawno a jakoś idzie mi to jak krew z nosa
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
witam,takze jak ty mieszkam w UK,posiadam M3 E36 3,0 i musze ci powiedziec ze twoj wybor jest bardzo dobry,poslalem ci moj nr na pw ,jak masz jakies pytania to dzwon.pozdrawiam
Jakie M3 i na co patrzec?
Dzieki wielkie chlopaki za wiadomosci bardzo sie przydadza mam nadzieje ze jeszcze bedziemy w kontakcie jak tylko w jakis sposob moge pomoc to prosze pisac pozdrawiam fanow i posiadaczy wszystkich Bmek. pozdro.
[ Dodano: Sob Maj 26, 2007 18:07 ]
adams, dzieki za info z pewnoscia sie przydadza. A jezeli chodzi o kupno autka to mysle nad wyjazdem do niemiec i kupic cos z tamtad zarejestrowac w niemczech i tutaj przyjechac bo kierownica po drogiej stronie nie za bardzo mi odpowiada szczeze mowiac . jeszcze jedno male pytanko jak ma sie zawieszenie w Emkach??? bo slyszalem ze jest piekielnie drogie i ze niby tylko pasuje M-technik??? czy to prawda?? pozdrawiam
[ Dodano: Sob Maj 26, 2007 18:07 ]
adams, dzieki za info z pewnoscia sie przydadza. A jezeli chodzi o kupno autka to mysle nad wyjazdem do niemiec i kupic cos z tamtad zarejestrowac w niemczech i tutaj przyjechac bo kierownica po drogiej stronie nie za bardzo mi odpowiada szczeze mowiac . jeszcze jedno male pytanko jak ma sie zawieszenie w Emkach??? bo slyszalem ze jest piekielnie drogie i ze niby tylko pasuje M-technik??? czy to prawda?? pozdrawiam
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
Wydaje mi sie ze to mit. Tzn pierwszy argument, dwa ostatnie oczywiscie prawdaadams pisze:ponoć problemem w 3,2 jest skrzynia, która potrafi sie wysrać, jest nienaprawialna i cholernie droga
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
dlatego napisałem "ponoć" - jeśli sie myle, to mnie poprawcie
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
Skąd taka opinia? Ja znam dokładnie przeciwnąadams pisze: poza tym gorzej trzymają moc, niż 3,0.
Z kilku M3, które pamiętam, hamowanych w VTG i w Diagtroniku, to 3.2 zawsze wychodziły jakoś blisko serii (310-320), a 3.0 tak 250-260KM...
Inną sprawą (często podnoszoną przez Filipa, i słusznie) jest kwestia doładowania dynamicznego i hamowania ssaków na hamowni stacjonarnej.
Np. niedobory (teoretyczne) mocy na hamowni w M'kach to nic w porównaniu z tym co wyszło przy pomiarze nowego RS4...
Jedyna i święta prawda warta podkreślenia. W M'kach można zaobserwować o ile wolniej rogrzewa się olej od cieczy chłodzącej, której temp. w normalnych autach często jest wskaźnikiem "czy już można".adams pisze:Co wiadome, nie wolno pałować auta dopóki nie zagrzeje się olej
ET 10.2s; 1.406s 60ft - streetlegal M3Turbo
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
ok no to teraz to juz wiem znow cosik wiecej na temat oleju i urzytkowania autka. dzieki chlopaki za pomoc. pozdrawiam!!!
[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 18:32 ]
[quote="PMN kwestia doładowania dynamicznego i hamowania ssaków na hamowni stacjonarnej.
Co to znaczy i z czym to sie je??? Bo szczeze mowiac pierwszy raz slysze takie terminy i nie wiem co to jes??? a i czy ktos mi tak na chlopski rozom potrafi wytlumaczyc na jakiej zasadzie dziala chamownia tzn na jakiej podstawie robia pomiar mocy i co biora pod uwage i dlaczego??? z gory dzieki i pozdrawiam.
[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 18:32 ]
[quote="PMN kwestia doładowania dynamicznego i hamowania ssaków na hamowni stacjonarnej.
Co to znaczy i z czym to sie je??? Bo szczeze mowiac pierwszy raz slysze takie terminy i nie wiem co to jes??? a i czy ktos mi tak na chlopski rozom potrafi wytlumaczyc na jakiej zasadzie dziala chamownia tzn na jakiej podstawie robia pomiar mocy i co biora pod uwage i dlaczego??? z gory dzieki i pozdrawiam.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
Tak w skrócie: wraz z przyspieszaniem samochodu silnik dostaje więcej powietrza, co przekłada się na efektywność przy większych prędkościach.Dino444 pisze:Co to znaczy i z czym to sie je??? Bo szczeze mowiac pierwszy raz slysze takie terminy i nie wiem co to jes???PMN pisze: kwestia doładowania dynamicznego i hamowania ssaków na hamowni stacjonarnej.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
...ktorych to warunkow niektore hamownie nie sa w stanie zasymulowac (za slaby nawiew) co powoduje zanizenie wynikow.Os_ pisze:Tak w skrócie: wraz z przyspieszaniem samochodu silnik dostaje więcej powietrza, co przekłada się na efektywność przy większych prędkościach.Dino444 pisze:Co to znaczy i z czym to sie je??? Bo szczeze mowiac pierwszy raz slysze takie terminy i nie wiem co to jes???PMN pisze: kwestia doładowania dynamicznego i hamowania ssaków na hamowni stacjonarnej.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
Skrzynia w 3.2 że potrafi się wysrać to prawda niestety. Nie jest pancerna. Jest droga i brak do niej części zamiennych...
Co do trzymania mocy to ja się nie wypowiadam, bo hamowniom nie ufam
Z resztą rzeczy się zgadzam. Jednostki silnikowe M zasługują na szczególne traktowanie - częsta wymiana oleju, częste sprawdzanie jego poziomu, dbanie pod każdym względem o temperaturę oleju! i częsty nasłuch , bo przy M3 E36 te samochody mają już naprawdę sporo lat i często z pozoru niewinne puknięcie w silniku może oznaczać jego koniec, albo stosunkowo kosztowny remont. Trzeba uważać na panewki, które bardzo lubią się wysrać, osobiście znam 4 M3 3.0 w których ten problem wystąpił i moim zdaniem powinno się je wymienić profilaktycznie po zakupie takiego samochodu. Wtedy koszt nie jest bardzo duży a pewność znacznie większa...
Związane jest to z pompą olejową, która w kolejnych odsłonach różnych eMek była już znacznie bardziej wydajna. Już M3 3.0 GT miało podwójną pompę olejową, a nowe M5/M6 ma 4 pompy olejowe. Jeżdżąc agresywnie, a zwłaszcza bokami przeciążenia powodują, że olej przemieszcza się w misce i na przykład zbyt mały poziom oleju przy 1 pompie daje nie zawsze dobre ciśnienie, dobry natrysk na niezbędne elementy, co z kolei może prowadzić do zatarcia jednostki. W M5/M6 dwie pompy ssają normalnie olej z miski a dwie kolejne wysysają olej z głowic podczas pokonywania ostrych zakrętów, jazdy bokami. Jeżeli finansowo jesteś gotowy to kupuj jak najnowszą M3 E36.
Co do trzymania mocy to ja się nie wypowiadam, bo hamowniom nie ufam
Z resztą rzeczy się zgadzam. Jednostki silnikowe M zasługują na szczególne traktowanie - częsta wymiana oleju, częste sprawdzanie jego poziomu, dbanie pod każdym względem o temperaturę oleju! i częsty nasłuch , bo przy M3 E36 te samochody mają już naprawdę sporo lat i często z pozoru niewinne puknięcie w silniku może oznaczać jego koniec, albo stosunkowo kosztowny remont. Trzeba uważać na panewki, które bardzo lubią się wysrać, osobiście znam 4 M3 3.0 w których ten problem wystąpił i moim zdaniem powinno się je wymienić profilaktycznie po zakupie takiego samochodu. Wtedy koszt nie jest bardzo duży a pewność znacznie większa...
Związane jest to z pompą olejową, która w kolejnych odsłonach różnych eMek była już znacznie bardziej wydajna. Już M3 3.0 GT miało podwójną pompę olejową, a nowe M5/M6 ma 4 pompy olejowe. Jeżdżąc agresywnie, a zwłaszcza bokami przeciążenia powodują, że olej przemieszcza się w misce i na przykład zbyt mały poziom oleju przy 1 pompie daje nie zawsze dobre ciśnienie, dobry natrysk na niezbędne elementy, co z kolei może prowadzić do zatarcia jednostki. W M5/M6 dwie pompy ssają normalnie olej z miski a dwie kolejne wysysają olej z głowic podczas pokonywania ostrych zakrętów, jazdy bokami. Jeżeli finansowo jesteś gotowy to kupuj jak najnowszą M3 E36.
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
Jaki jest koszt wymiany tych panewek?
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
Jeszcze odn. panewek.
Właśnie przyszły moje nowe panewki do S50B30. Zamówione po numerze z ETK.
Co ciekawe, dostałem właśnie tel. z obróbki silników, że te, które miałem (główne), różnią się od tych, które przyszły.
Nowe mają dodatkową "fazkę". W obróbce określili to jako dodatkowe smarowanie.
Być może starsze panewki S50B30 zostały poprawione w ostatnich latach (nie pamiętam dla którego roku zamówiłem, ale '94-95).
Właśnie przyszły moje nowe panewki do S50B30. Zamówione po numerze z ETK.
Co ciekawe, dostałem właśnie tel. z obróbki silników, że te, które miałem (główne), różnią się od tych, które przyszły.
Nowe mają dodatkową "fazkę". W obróbce określili to jako dodatkowe smarowanie.
Być może starsze panewki S50B30 zostały poprawione w ostatnich latach (nie pamiętam dla którego roku zamówiłem, ale '94-95).
ET 10.2s; 1.406s 60ft - streetlegal M3Turbo
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
Panewki to koszt poniżej 500 PLN z tego co pamiętam. Wymiana jest możliwa "od dołu - przez miskę" i koszt w nieautoryzowanej stacji powinien wynieść kilka stów.
Re: Jakie M3 i Na co patrzec.
Pytanie.
Czy można podwójną pompę oleju włożyć z 3.2 do 3.0 bez wiekszych problemów, czy jest to większa operacja?
Czy można podwójną pompę oleju włożyć z 3.2 do 3.0 bez wiekszych problemów, czy jest to większa operacja?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2