Pompa powietrza

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1893
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Pompa powietrza

Post autor: Pawel_M3GT » ndz paź 18, 2009 16:03

Camil pisze:Mam 2 kolegow ktorzy wywalili klime i zakladaja ja spowrotem bo to nic nie dalo a stracili jakis tam komfort. Poco z niego rezygnowac jesli sie nic specjalnego w zamian nie otrzyma?

Tak jak juz powiedzialem, traktuje auto czysto hobbistycznie- ma byc jak najlzejsze , jak najszybsze. Jezeli policzymy wszystkie kilogramy jakie zamierzam zbic wyjdzie naprawde ladna liczba ( alu dzwi, tlumik lekki, manualne fotele, brak szyberdachu, brak klimy i pompy powietrza, lekkie kola, brak podlokietnika, tempomatu za ktory tez musze sie wziac :-D itd. )
Jedynym jej zadaniem jest zapie... Jak bede chcial jechac w gory, wybiore siodemke. Nie przesadzajmy, do niedawna niewiele aut mialo klimatyzacje i jakos ludzie zyli. Polska to nie jest kraj tropikalny.
W poprzedniej M3 nie mialem klimatyzacji , wisco sie wlaczalo bardzo bardzo rzadko ( oczywisie bylo sprawne , temperatura pion )Byla wyraznie szybsza od innych trzylitrowek, a z 3.2 jechala leb w leb a nawet lepiej.
PS. miala 295 koni :wink:
kostek_ja pisze:Osobiście uważam że taka przejażdżka, nawet po górskich serpentynach w temperaturze ponad 30 stopni bez klimy nie będzie zbyt przyjemna.
Co ma wiec powiedziec kierowca CSl-a ? albo GT-3 RS ? :wink:

kostek_ja pisze: Ale jeżeli uważasz że to cię ucieszy, to czemu nie ;)
Bede sie cieszyl :mrgreen: a najbardziej jak dostane jeszcze manualne fotele. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompa powietrza

Post autor: Inur » ndz paź 18, 2009 16:23

Każdy kilogram wyrzucony do kosza to duży plus dla zachowania auta. Jeśli to ma być samochód do zabawy to nie jest potrzebna klimatyzacja, pompa powietrza, tylne fotele, wygłuszenia, wykładziny czy 90% szajsu który producenci ładują po to, żeby nie odstraszać potencjalnych klientów spartańskimi warunkami.

Wątpie żeby dla kogokolwiek z nas emka była jedynym autem w garażu, po co więc luksusy kiedy mamy to wszystko w aucie do jazdy na codzień?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa powietrza

Post autor: kostek_ja » ndz paź 18, 2009 16:31

Pawel_M3GT pisze:kostek_ja napisał/a:
Osobiście uważam że taka przejażdżka, nawet po górskich serpentynach w temperaturze ponad 30 stopni bez klimy nie będzie zbyt przyjemna.


Co ma wiec powiedziec kierowca CSl-a ? albo GT-3 RS ? :wink:
Nowsze CSLe miały klimę, a nowe GT3 RS ma już w standardzie ;)

PS.
Nie lepiej zamiast manualnych foteli wstawić jakieś streetowe kubły?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1893
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Pompa powietrza

Post autor: Pawel_M3GT » ndz paź 18, 2009 16:32

Inur pisze:Każdy kilogram wyrzucony do kosza to duży plus dla zachowania auta. Jeśli to ma być samochód do zabawy to nie jest potrzebna klimatyzacja, pompa powietrza, tylne fotele, wygłuszenia, wykładziny czy 90% szajsu który producenci ładują po to, żeby nie odstraszać potencjalnych klientów spartańskimi warunkami.

Wątpie żeby dla kogokolwiek z nas emka była jedynym autem w garażu, po co więc luksusy kiedy mamy to wszystko w aucie do jazdy na codzień?
Dokladnie zgadzam sie z Kolega.
Dodam tylko ze moja emka ma sluzyc do szybkiej jazdy glownie trasa , dla przyjemnosci.
Nie do zadnych dyscyplin sportowych ale chce zeby jak najlepiej sie prowadzila hamowala itd. Taka mam juz filozofie :wink: jak jade M3 i mam swiadomosc ze jest w niej tempomat klima i podlokietnik to niedobrze mi sie robi :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1893
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Pompa powietrza

Post autor: Pawel_M3GT » ndz paź 18, 2009 17:46

kostek_ja pisze:
Nowsze CSLe miały klimę, a nowe GT3 RS ma już w standardzie ;)
Chodzilo mi o te ktore nie mialy..

kostek_ja pisze: PS.
Nie lepiej zamiast manualnych foteli wstawić jakieś streetowe kubły?
Jak dla mnie nie. To by bylo juz za duzo. Z reszta oryginalne fotele strasznie mi sie podobaja i chce miec w srodku oryginal.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa powietrza

Post autor: kostek_ja » ndz paź 18, 2009 18:08

Pawel_M3GT, szczerze to nie rozumiem twojej filozofii. Ale to twój samochód i to tobie ma się nim fajnie jeździć.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1893
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Pompa powietrza

Post autor: Pawel_M3GT » ndz paź 18, 2009 21:34

dzieki wszystkim za wypowiedzi! Wychodzi chyba na to ze mozna spokojnie ja wywalic i wszystko bedzie ok.

Awatar użytkownika
listek
Posty: 391
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: Pompa powietrza

Post autor: listek » pt paź 29, 2010 22:29

odnowie temat
jestem w trakcie wywalania tej pompy (motor na zewnątrz) ale ja chce mieć klime, czy może ktoś taką opcje robił
jest opcja zamontować łapę z napinzczem od 325 bo wszystko pasi łącznie z paskiem ale mam wątpliwości czy będą pasić przewody od klimy bo wygląda na to że kompresor będzie trochę pod innym kontem
może ktoś ma jakiś pomysł
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

glmno
Posty: 57
Rejestracja: śr kwie 20, 2011 19:36
Lokalizacja: Polski

Re: Pompa powietrza

Post autor: glmno » wt lis 06, 2012 22:34

tak troche odkopie :)

a gdzie ta pompa tłoczy powietrze w dolot czy w wydech i czy moze być powodem nieszczelności dolotu, a poza tym strasznie mnie denerwuje jak sie załaczy bo bo hałasuje??

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Pompa powietrza

Post autor: Venom » wt lis 06, 2012 22:36

oczywiście w wydech :) i na pewno może być powodem nieszczelności.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa powietrza

Post autor: rypik » śr lis 07, 2012 13:23

Jak w wydech ? :) W głowicę w dwóch miejscach. Po co miałaby pompować w wydech ?

glmno
Posty: 57
Rejestracja: śr kwie 20, 2011 19:36
Lokalizacja: Polski

Re: Pompa powietrza

Post autor: glmno » śr lis 07, 2012 21:09

ej no chłopaki zdecydujcie sie bo nie wiem gdzie teraz szukać bo niby mam nieszczelnosć w dolocie ale patrze wszedzie i nic nie widze

jedno wejscie widze a drugie gdzie leci do puszki z filtrem oile sie nie myle

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ir_pump-2/

wiec czy moze to mieć coś wspulnego z nieszczelnościa dolotu ??

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa powietrza

Post autor: rypik » śr lis 07, 2012 21:21

no może mieć może. od strony kolektora wydechowego główne doprowadzenie w głowice masz + słomeczka rureczka która sobie leci pomiędzy chyba 2 a 3 cylinder oidp tuż pod przepustnicami.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Pompa powietrza

Post autor: Venom » śr lis 07, 2012 22:41

Pompuje do spalin (w uproszczeniu w wydech) w celu napowietrzenia katalizatora przed jego light off-em, aby utlenić min. węglowodory :D

frykas
Posty: 79
Rejestracja: sob kwie 26, 2014 08:06
Auto: e36 is e39 2,8

Re: Pompa powietrza

Post autor: frykas » ndz cze 12, 2016 11:21

odświeże temat moja pompa powietrza chodzi cały czas co moze byc spowodowane że sie nie odłacza??

ODPOWIEDZ