hamulce z M3 E46

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: hamulce z M3 E46

Post autor: Foinix » czw maja 12, 2016 21:47

Pawel_M3GT pisze:nie ma, az takiej konieczności wymiany tylu , ponieważ jest on wystarczający. Duza ilosc wyścigowych M3 często ma tylko z przodu zmnienione hamulce, a tyl seryjny.
Zrobie jutro zdjecie moich hamulcow zobaczysz jak to wygląda.
tylko że wyścigowe M3 są wybebeszone i dużo lżejsze jak seryjne auto, więc pewnie dlatego tył wystarcza...

chętnie zobacze fotki :)
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: hamulce z M3 E46

Post autor: ww296 » śr maja 18, 2016 11:41

Foinix pisze:
Pawel_M3GT pisze:nie ma, az takiej konieczności wymiany tylu , ponieważ jest on wystarczający. Duza ilosc wyścigowych M3 często ma tylko z przodu zmnienione hamulce, a tyl seryjny.
Zrobie jutro zdjecie moich hamulcow zobaczysz jak to wygląda.
tylko że wyścigowe M3 są wybebeszone i dużo lżejsze jak seryjne auto, więc pewnie dlatego tył wystarcza...

chętnie zobacze fotki :)
i dodatkowo maja inne zmiany w układzie hamulcowym.

A to że większość kierowców "rajdowych"* (*czytaj osiedlowych Januszów) wrzuca duże tarcze na przód i dokłada jakiś metal między piastę a zacisk lub coś tam sobie szlifuje aby koła się w ogóle obracały a tyłu nie rusza, to nie znaczy, że to dobrze działa.

PS. Przy okazji wymiany klocków warto dokładnie sobie odświeżyć zacisk i prowadnice zacisku. Czyli rozebrać wszystko - jesli ściągniemy gumkę z tłoka i jest pod nią idealny tłoczek to uważam że nie ma co nawet rozszczelnić układu - ale prowadnice zacisku i okolice klocka dokładnie wyczyścić i nasmarować w razie czego wymienić uszczelniacze lub same prowadnice. Dotyczy to szczególnie tyłu - ale i z przodu pomoże.

UWAGA - trzeba stosować inny smar do prowadnic zacisku a inny do tłoczka pod uszczelniacz!!! No i pamiętać o bardzo dokładnym ale delikatnym oczyszczeniu piast i przylegających do nich powierzchni tarcz. Duża część problemow z biciem i zbyt szybkim zużyciem wynika z niedopilnowania tych wydawałoby się niekoniecznych czynności.
ciągle szybciej...

ODPOWIEDZ