wymiana oleju w M3 e36

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: piotr e38 » sob wrz 12, 2009 12:59

listek pisze:
Pawel_M3GT pisze:Widze, ze niektorzy jezdza sobie z poziomem 3/4 czego zupelnie nie pojmuje
choć ja wole max na bagnecie to czy 3/4 (czyt. miedzy min. a max.) jest złe?
Złe pewnie nie jest jeśli normalnie jeździsz autem, to nic się nie dzieje, ale przy ekstremalnym upalaniu( kręceniu bączków itp.) mając stan MAX lub 1-2mm powyżej, minimalizujesz ryzyko że pompa zassie zamiast oliwy powietrze a co się z tym wiąże to chyba wszyscy na tym forum wiedzą.

Ja osobiście preferuję stan oleju na Maximum lub 1-2 mm powyżej.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
listek
Posty: 391
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: listek » sob wrz 12, 2009 13:48

no i wszystko w temacie
wszczyscy czytali minimum max :-D
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1893
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Pawel_M3GT » pn wrz 14, 2009 01:09

listek pisze:
Pawel_M3GT pisze:Widze, ze niektorzy jezdza sobie z poziomem 3/4 czego zupelnie nie pojmuje
choć ja wole max na bagnecie to czy 3/4 (czyt. miedzy min. a max.) jest złe?
Jak sie jezdzi na grzyby lub na dzialke to nie.
Ale gdy uzywamy emki prawidlowo czyli szybka jazda po zakretach to jest wtedy "zle"

Z reszta nie widze zadnego celu w tym zeby miec 3/4 , a nie max :570:

Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Rekin » pt gru 04, 2009 19:15

Czy moglby ktos opisac procedure wymiany oleju krok po kroku. Tzn kiedy odkrecic srube w misce, w ktorym momencie wlozyc wklad, czy puszke z wkladem trzeba zalac olejem po zmianie wkladu?
Bede to robil pierwszy raz i nie chce popelnic zadengo bledu.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2259
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Bombel » sob gru 05, 2009 11:35

Ja robię to tak:
1. Rozgrzewam silnik
2. Odkręcam dekiel w obudowie filtra oleju, na kluczyk 13.
3. Odkręcam korek wlewu oleju
4. Odkręcam śrubę w misce
5. Olej sobie ścieka, aż ścieknie do końca
6. Przecieram sobie szmatką w międzyczasie obudowę tak gdzie się da, ew. wycieram pozostałości oleju w niej
7. Wkładam filtr oleju, zwilżam olejem uszczelkę, montuję nowe podkładki i skręcam obudowę i śrubę w misce
8. Zalewam olej i odpalam auto
9. Sprawdzam, czy zgasła kontrolka od ciśnienia i poziom oleju

Koniec.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
tel. 510 343 000

M3 E36 LCI Sedan '97, M3 E36 LCI Coupe '97, M3 E46 LCI Coupe '04,
M5 E39 LCI Sedan '02, M5 E39 LCI Kombi '02, M5 E39 LCI Sedan '02

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1893
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Pawel_M3GT » śr gru 09, 2009 12:49

Ja jeszcze dodam ze przy koncu sciekania oleju, podnosze auto pod katem , wtedy scieknie wszystko.

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Foinix » sob maja 09, 2015 14:01

Odkopie trochę tamat...

Moje ///M jest przed wymianą oleju, ale chciałbym też zalać płukankę przed spuszczeniem starego oleju.

Zależy mi żeby pozbyć się starego oleju w możliwie 100% aby tymsamym płukanka nie została w układzie.

Pawał pisał że dobrze przechylić samochód pod koniec żeby spłynęło wszystko... A czy z chłodnicy oleju wszystko samo spłynie czy trzeba ją odkręcić ?

Rutek napisał że można przekręcić rozrusznikiem żaby opróżnić pompę. Jak zrobić to najbezpieczniej ?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

rutek
Posty: 157
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 15:48
Auto: ///M3 E36 Coupe
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: rutek » sob maja 09, 2015 14:21

Nawet jak na chwilę "zakręcisz" śilnikiem to nic się nie stanie, mój Ojciec tak robi jak wymienia u siebie olej.

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: chudini3 » sob maja 09, 2015 15:24

Raczej się odradza używanie płukanek.

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Foinix » sob maja 09, 2015 15:47

chudini3 pisze:Raczej się odradza używanie płukanek.

możesz powiedzieć z jakich powodów ?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 473
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Lassie » sob maja 09, 2015 18:51

Pewnie w polonezach, ew. W124 z milionem km tak...

Temat był wałkowany - nic się nie stanie, a pozbędziesz się trochę syfu, zwłaszcza, jeśli był tam produkt genialnych inżynierów...marketingu (castrol). Bardzo wielu ludzi to robiło, robi w M i nie tylko i nic się nie działo.

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Foinix » sob maja 09, 2015 19:04

jestem tego samego zdania...


i dokładnie tak, był i jeszcze jest Castrol... daltego będzie płukanka, a następnie zostanie wlany Millers.
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: ww296 » śr maja 20, 2015 11:37

Zaraz, zaraz - tak sobie czytam ten temat i dlaczego nikt nie napisał o spuszczaniu oleju również z przedniej części miski? Przecież są dwa korki oleju. Ja zawsze rozgrzewam silnik i spuszczam olej z dwóch korków co najmniej 45 minut - czasem więcej - potem lub w trakcie wlewam około 0,2 - 0,5 l nowego oleju i czekam aż z korków poleci ten nowy czysty, zakręcam, uzupełniam - cześć przez filtr oleju - odpalam bez dotykania gazu - obserwując kontrolkę ciśnienia, po kilku, kilkunastu sekundach utrzymuje około 1000-1500 RPM przez kilkanaście sekund, potem prze gazówka do 3000 RPM, jeszcze chwila pracy na wolnych - gaszę i po chwili sprawdzam stan - w razie potrzeby uzupełniam do niepełnego maxa, potem jeżdżę normalnie i po niedługim czasie sprawdzam czy wszytko ok - najczęściej na drugi dzień po postoju kilkugodzinny na płaskim sprawdzam stan i uzupełniam do maxa w razie potrzeby - zwykle nie potrzeba ponieważ po dłuższym postoju do miski spływa cały olej i jest go trochę więcej niż mierzone na ciepłym silniku zaraz po zgaszeniu.

Ps. Wiem że procedura bez sensu skomplikowana, ale auto traktuje hobbystycznie podobnie jak i wymianę oleju - lubię jak wszystko jest dopieszczone ;) w moich innych użytkowych auta robię to oczywiście normalnie - czyli po rozgrzaniu spuszczanie co najmniej 10 minut, wymiana filtra zalanie i czasem sprawdzam stan na drugi dzień a czasem nawet i to nie bo są elektroniczne wskaźniki poziomu - a i tak to w przypadku kiedy sam wymieniam co zdarza się rzadko :)
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 845
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: M3 E46/F80, M5 E60
Lokalizacja: Katowice

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Oleg » śr maja 20, 2015 13:28

Lassie pisze:Pewnie w polonezach, ew. W124 z milionem km tak...

Temat był wałkowany - nic się nie stanie, a pozbędziesz się trochę syfu, zwłaszcza, jeśli był tam produkt genialnych inżynierów...marketingu (castrol). Bardzo wielu ludzi to robiło, robi w M i nie tylko i nic się nie działo.
Oczywiście, że motor przy zmianie oleju zwłaszcza z Castrola warto przepłukać(jak zlejesz stary olej z płukanką to zobaczysz dlaczego?). Płukałem już kilka S54 i nie tylko i w żadnym nic złego się nie podziało. Płucz, zalej Millers'a i ciesz się jazdą.
ORYGINALNE CZĘŚCI BMW / OLEJE MILLERS
BBS / H&R / Eibach / HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
iparts
Posty: 12
Rejestracja: pt mar 22, 2013 12:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: iparts » czw lip 23, 2015 10:00

Tym bardziej że koszt takiej płukanki Liqui Moly to +/- 40PLN więc nie jest to nie wiadomo jak wygórowana cena - proszę http://www.iparts.pl/czesc/srodek-do-pl ... 62324.html" onclick="window.open(this.href);return false; - a ilość tego nagaru jaki wyleci może czasami człowieka przerazić :shock: Dużo osób odradza ten zabieg, ale w większości są to ludzie którzy nigdy tego nie robili i jedynie powtarzają opinie innych, oczywiście decyzja należy do Ciebie ale ja popieram kolegę @Oleg.

ODPOWIEDZ