pomoc w doborze tarcz hamulcowych m3 e36

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
frykas
Posty: 87
Rejestracja: sob kwie 26, 2014 08:06
Auto: e36 is e39 2,8

pomoc w doborze tarcz hamulcowych m3 e36

Post autor: frykas » pt kwie 14, 2017 08:31

Witam moje tarcze hamulcowe są po toczeniu , grubość praktycznie jak nowe zrobiłem 300km i zaczęły bić do tego pare mocniejszych hamowań i słabną toczyłem ponieważ wcześniej auto było bardzo długo nieużytkowane troche biły i przyrdzewiały tarcze są nawiercane i nacinane przymierzam sie jednak do zakupu nowych przy renowacji wszystko było wymienione na nowe klocki regeneracja zacisków łozyska wszystko wszystko jest nowe od spodu na najwyższych gratach jedynie tarcze przetoczyłem no i teraz sie to msci

czy takie tarcze będą ok co myślicie? chyba ze macie jakieś namiary na dobrą jakość pływających w dobrej kasie co wybrać ??
http://allegro.pl/zimmermann-sport-tarc ... 25158.html" onclick="window.open(this.href);return false;
chyba ze zakładać cos 4 tłoczkowego ale wolał bym zostać przy średnicy 315 bo felga 17 3tlg da rade coś dopasować 4tłoczkowego pod 315mm w dobrej kasie

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: pomoc w doborze tarcz hamulcowych m3 e36

Post autor: wojtasm5 » ndz kwie 16, 2017 18:32

Moim zdaniem pierwsze co należy zrobić to sprawdzenie piast. Czy nie są krzywe lub odkształcone.
Minimalne odkształcenia spowodują natychmiastowe skrzywienie tarcz.
Wiadomo że najlepsze Oem. Każde tarcze posłużą jeśli użyjemy miękkiego klocka np ATE. Klocki wiadomo takie pylą ale nie grzeją się tak jak klocki BOSCH TRW.
To na pewno zmniejszy prawdopodobieństwo przegrzania tarcz i ich odkształcenia na w skutek naprężeń.
Pomijając nawet tarcze oem można pokrzywić przy hamowaniach z 250 do 0.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

frykas
Posty: 87
Rejestracja: sob kwie 26, 2014 08:06
Auto: e36 is e39 2,8

Re: pomoc w doborze tarcz hamulcowych m3 e36

Post autor: frykas » pt kwie 28, 2017 22:48

piasty są ok wszystko w zawieszeniu jest nowe lemfolder itp odbudowane od zera
to co najlepiej wsadzic co ten zestaw zimermann bedzie ok? plus klocki ate

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: pomoc w doborze tarcz hamulcowych m3 e36

Post autor: Inur » wt maja 30, 2017 23:28

Z zamienników Textar bardzo dobry, przetestowany w ciężkich warunkach. Pod kątem praktycznym nie odstaje od oryginalnych tarcz, nawet bym powiedział że chyba wolniej się zużywały.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: pomoc w doborze tarcz hamulcowych m3 e36

Post autor: Pawel_M3GT » pn cze 26, 2017 20:13

Inur pisze:Z zamienników Textar bardzo dobry, przetestowany w ciężkich warunkach. Pod kątem praktycznym nie odstaje od oryginalnych tarcz, nawet bym powiedział że chyba wolniej się zużywały.
rowniez polecam , stosunek ceny do jakosci rewelacja.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: pomoc w doborze tarcz hamulcowych m3 e36

Post autor: ww296 » pt lip 07, 2017 23:15

Textar nie robi tarcz na wzór oem do E36 M3 S50b32. Ale to dobry producent - zawsze je stosuje - w moich dieslach - dupo-wozach bo dużo tańsze niż oryginalne a niewiele gorsze ;)
W M3 S50b32 to tarcze pływające składające się z dwóch części - oczywiście nic nie jest nacinane ani perforowane. Tarcze pływające są stosowane kiedy zależy nam na tym aby tarcze wytrzymały więcej niż kilka hamowań z 200 km/h bez trwałej deformacji. Dlatego były stosowane seryjnie w M3 po modernizacji. Dlatego tez nic co wsadzimy tuningowego (i zawsze tańszego), jednoczęściowego nie będzie lepsze. w M3 eksploatowanym z wykorzystaniem możliwości, nawet sporadycznym to jedyne rozwiązanie aby hamulce działy bez wibracji i innych atrakcji dłużej niż do drugiego hamowania ;)
ciągle szybciej...

ODPOWIEDZ