Olej do M3 3.2
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Olej do M3 3.2
możesz jaśniej camil ? chętnie bym poszukał ale nie wiem teraz czy tutaj czy gdześ w temacie vanosa...
Re: Olej do M3 3.2
95' to normalna temp. pracy i nie ma w tym nic nadzwyczajnego także nie denerwuj się.patryczken16 pisze:Ja sie denerwuje jak olej ma 95 stopni,przy 125 stopniach na zegarze to bym zemdlal
Jak przekroczysz 110' możesz zaczynać się zastanawiać co by tu zrobić żeby schłodzić "motorownie" do optymalnej temp. pracy.
Nie zdarzyło się jeszcze aby stojąc w 40 minutowym korku w upały i przy włączonej klimie temp. oleju przekroczyła ta wartość, a ganiam na Castrol RS ew. na Valvoline VR1.
Auta nie są nowe także jeśli macie problemy z temp. proponuje wymontować najlepiej obie chłodnice i wymyć karcherem od strony silnika usuwając w ten sposób wszystkie nałapane robale i inne zanieczyszczenia zmniejszające przepływ powietrza przez żeberka chłodnicy. Sporo pomaga, przetestowane w mercu. Proponuje także sprawdzić visco.
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Olej do M3 3.2
Camil znalazłem już, po przeczytaniu tego faktycznie TWS'a chyba nie zaleje, motula 15W50 ? 300V czy Chrono ? no k**** nie wiem nie wiem nie wiem... chyba niczego się nie dowiem póki nie spróbuje czegoś zalać poprostu, każdy silnik mniej czy bardziej zarżnięty będzie inaczej reagował, wiem że moje vanosy są ciche i nie chce wlać jakiegoś oleju pomyłki przez który będzie mi się odzywał klekocząc...
Może VR1 Racing 10W60 ? latałem na takim w M52B28 i bardzo sobie chwaliłem
Edit:
Ok, zamówiłem VR1, jutro będę wymieniał, akurat przed rajdem zdąże, jest stosunkowo tani bo 180zł -5l i 2x po 1l - 30zł, TWS chyba drożej wypada.
Może VR1 Racing 10W60 ? latałem na takim w M52B28 i bardzo sobie chwaliłem
Edit:
Ok, zamówiłem VR1, jutro będę wymieniał, akurat przed rajdem zdąże, jest stosunkowo tani bo 180zł -5l i 2x po 1l - 30zł, TWS chyba drożej wypada.
Re: Olej do M3 3.2
auta na ulicę, to co coś innego niż auta do sportuKudłaty pisze: 95' to normalna temp. pracy i nie ma w tym nic nadzwyczajnego także nie denerwuj się.
Jak przekroczysz 110' możesz zaczynać się zastanawiać co by tu zrobić żeby schłodzić "motorownie" do optymalnej temp. pracy.
u mnie wskaźnik temp. pokazuje latem regularnie 140-150st oleju po 3-4km próby,
jest prawdopodobnie zepsuty, ale nie sądzę, że "o 30st"
vanos, vanosem, ale pozostaje jeszcze smarowanie wału i reszty oraz właściwości w wysokich temperaturach
Re: Olej do M3 3.2
Ja leje valvo, ale nie mam s50...
Z kolei olej na wskazniku w s38 na ulicy(nigdy na torze nie probowalem) i nie doszedl za 105 stopni. Dalej, dopiero przy upalach mam pionowo wskaznik od wody, w innych przypadkach jest lekko w lewo. Termostat jest sprawny.
Z kolei olej na wskazniku w s38 na ulicy(nigdy na torze nie probowalem) i nie doszedl za 105 stopni. Dalej, dopiero przy upalach mam pionowo wskaznik od wody, w innych przypadkach jest lekko w lewo. Termostat jest sprawny.
Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2011 21:29 przez Camil, łącznie zmieniany 1 raz.
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Olej do M3 3.2
ja latam na vr1 i nigdy nie narzekałem, u mnie na mieście jest jeszcze kilka ///M i wszystkie na vr1
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
-
- Posty: 202
- Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Olej do M3 3.2
Jakie macie temperatury oleju na VR1 ?
Re: Olej do M3 3.2
vr1 10 W60- do wszystkich BMW z vanosem taki lałem - tremoperatury w M po dokładnym przeglądzie i czyszczeniu układu chłodzenia - normalna jazda trasa - ciutke poniżej 80 stopni - w koru i upalanie na mieście rekord ciutke pow 90 stopni.
ciągle szybciej...
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Olej do M3 3.2
najwyższą temp. na vr1 jaką ja widziałm to 105 stopni podczas latania po lotnisku non stop a w upały po miescie 95 stopni
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Olej do M3 3.2
to chyba w E36 są niższe temperatury bo w E46 normalna temperatura to 75-80 stopni przy mega delikatnej jeździe przy szybkiej wskazówka staje w pionie czyli okolo 100 stopni a jak mocno używamy silnika na małych prędkościach gdzie nie ma chłodzenia to około 110 stopni.
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Olej do M3 3.2
dla mnie niewielka różnica a latasz na tym samym oleju?to chyba w E36 są niższe temperatury bo w E46 normalna temperatura to 75-80 stopni przy mega delikatnej jeździe przy szybkiej wskazówka staje w pionie czyli okolo 100 stopni a jak mocno używamy silnika na małych prędkościach gdzie nie ma chłodzenia to około 110 stopni.
_________________
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
Re: Olej do M3 3.2
a moze mi ktos wytlumaczyc jakim cudem temp oleju moze byc nizsza niz temp wody? i to o tak duza ilosc?
Re: Olej do M3 3.2
A dlaczego woda szybciej osiąga temperaturę roboczą?
Moim zdaniem olej się wolniej nagrzewa i wolniej oddaje ciepło, ponadto wielkość chłodnicy oleju i wody porównaj
Moim zdaniem olej się wolniej nagrzewa i wolniej oddaje ciepło, ponadto wielkość chłodnicy oleju i wody porównaj

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Olej do M3 3.2
W poprzedniej M3 E46 latałem na VR1 to wg moich obserwacji olej szybciej się nagrzewał i łapał wyższe temperatury niż na TWS. Dlatego po 2000KM wlałem z powrotem TWSa.listek pisze:dla mnie niewielka różnica a latasz na tym samym oleju?to chyba w E36 są niższe temperatury bo w E46 normalna temperatura to 75-80 stopni przy mega delikatnej jeździe przy szybkiej wskazówka staje w pionie czyli okolo 100 stopni a jak mocno używamy silnika na małych prędkościach gdzie nie ma chłodzenia to około 110 stopni.
_________________
Od tamtej pory nie kombinuje i do obecnej M3 również tylko TWS zwłaszcza,że jeździ na nim od początku i nigdy nie miała innego oleju. Wymiana co 8-10tyś i jak wlewam max to tyle samo jest przy wymianie aż w szoku jestem nie ubywa ani kropla nie miałem jeszcze chyba takiego auta.