
Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
dzisiaj bedzie montowana jak wszystko dobrze pojdzie 

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Wiec moze warto rozwazyc wskazowke kolegi?Killme pisze:To są korekcje na dany cylinder. Jeżeli podmieniałeś wtrysk z innym cylindrem i nic się nie zmieniło to przyczyny mogą być dwie:
-słaba iskra – czyli cewka i świeca do sprawdzenia
-słabsza kompresja względem pozostałych na tym cylindrze
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Ktora wskazowke?? tam sa dwie 

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Zastanow sie po co kawalek cytowanego tekstu jest pogrubiony
zdaje sobie sprawe, ze jakby cos bylo zlego w ukladzie zaplonowym to by to wyszlo na kompie, ale przeciez sprawdzenie tego niewiele kosztuje... 


Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
na kompie wychodzi ze wtrysk 3 podaje za duzo paliwa na cylinder.
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
jeśli faktycznie po zmianie wtrysku nie ma efektu to bym szukał przy cewkach, których najprawdopodobniej nie pokaże komp jeśli ich błąd nie jest odpowiedni, tzn. jeśli oporność cewki nieznacznie odbiega od prawidłowej wartości.
Odnośnie falowania - zdejmij klemy na aku na noc. Później jeździj wykorzystując cały zakres obrotów nie koniecznie z pełnym gazem. Auto musi się zaadaptować na nową przepływkę i zrobi to szybciej na czystej pamięci niż na matrycy zjechanej przez poprzedni, wadliwy egzemplarz.
Odnośnie falowania - zdejmij klemy na aku na noc. Później jeździj wykorzystując cały zakres obrotów nie koniecznie z pełnym gazem. Auto musi się zaadaptować na nową przepływkę i zrobi to szybciej na czystej pamięci niż na matrycy zjechanej przez poprzedni, wadliwy egzemplarz.
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia 

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
No i o tym koledze napomknalem, ale chyba kolega nie do konca zrozumial:)
Pozdrawiam i zycze powodzenia
Pozdrawiam i zycze powodzenia

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Jezdzilem i nic nie dalo. Mysle ze przyczyn moze byc wiecej niz jedna. Oczywiscie wtrysk lub cewka i moze tez krokowiec cos szwankuje. Z zimnego silnika auto zapala idealnie. Tylko jak sie rozgrzeje to zaczynaja sie problemy.
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Aha panowie, zauwazylem jeszcze wczoraj w nocy ze gdy auto stoi na luzie z zamknietymi szybami i nacisne przycisk zamykania szyby to wtedy wszystkie swiatla (deska rozdzielcza, tylnie i przednie swiatla) mi sie przygaszaja lekko na moment tak jakby przez ten moment gdy naciskam przycisk wszystko inne dostawalo za malo pradu. Czy to moze miec jakis zwiazek z moim problemem z zapalaniem na cieplym??
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
sprawdź napięcie na aku pod obciążeniem (tam gdzie sprzedają aku powinni mieć taki fajny pistolecik) i uruchom test ładowania na OBC aby sprawdzić czy alternator daje radę.
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia 

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Sprawdze ale mam przeczucie ze cos nie daje rady bo gdy wciskam zamykanie szyby przy zamknietych drzwiach to swiatla przyciemnia, gdy otwieram drzwi pasazera to obroty ida w dol, gdy zapalam to sa te wahania obrotow przez pierwsze kilka sekund, gdy cofam i wcisne sprzeglo to obroty zatrzymuja sie na ok 600. Wszystkie te objawy znikaja jak tylko dodam lekko gazu czyli jak alternator kreci sie szybciej.
A jakie powinny byc normalne wskazania ladowania na OBC?
A jakie powinny byc normalne wskazania ladowania na OBC?
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Komputer podaje więcej paliwa na ten cylinder, bo wykonuje on mniejszą pracę niż pozostałe – wie to po czujniku położenia wału. Słaba iskra/kompresja jest rekompensowana poprzez podlanie paliwa i wtedy silnik chodzi równo. Bez tej korekcji silnik chodziłby nie za dobrze na jałowych.
Faluje chwilke po odpaleniu, bo ecu dobiera wtedy korekcje – zawsze na bieżąco w czasie rzeczywistym.
Faluje chwilke po odpaleniu, bo ecu dobiera wtedy korekcje – zawsze na bieżąco w czasie rzeczywistym.
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Ok ale czy slaba kompresja nie powodowala by innych problemow poza tym ktory mam?? nie wiem. ubywanie oleju, plynu chlodzacego, kopcenie z wydechu?
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Ewentualny ubytek kompresji jest na tyle mały że komputer go spokojnie skoryguje, nie ma co płakać, sprawdź świece/cewke, ew. zmierz manometrem kompresje i jeździj dalej.mrbeem pisze:Ok ale czy slaba kompresja nie powodowala by innych problemow poza tym ktory mam?? nie wiem. ubywanie oleju, plynu chlodzacego, kopcenie z wydechu?
Przychodzi mi do głowy że jeszcze możesz mieć rozregulowaną przepustnice na tym garze, w sensie że puszcza za dużo powietrza na jałowym.
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
No wlasnie jakos ciezko mi uwierzyc ze to moze byc kompresja. Mam najechane 146000km jedynie, poza tym olej zmieniany regularnie, nigdy nie jezdze powyzej 3000 zanim olej nie osiagnie 80 stopni, poza tym na zimnym silniku jest ok a te problemy z zapalaniem nie zawsze sa obecne. Dodatkowo jak mi zresetowali adaptacje to przez pierwsze 50km auto zapalalo normalnie i wszystko bylo normalnie procz tego ze powoli schodzil z obrotow jak wcisnalem sprzeglo. po 50km wszystko ok i znow wahania obrotow przy zapalaniu. Dokladnie tak jak na TYM filmie tylko wahania obrotow o polowe mniejsze