Wykresy z Hamowni
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Wykresy z Hamowni
po takim przeliczeniu moment też by się zgadzał...
Re: Wykresy z Hamowni
Einstein? A od kiedy moc silnika się zmienia w zależności od dyfra ? 

Re: Wykresy z Hamowni
a był tam jakiś wiatrak tak w ogóle ?
Re: Wykresy z Hamowni
Czyli jak mi wyszło załóżmy 280km to mam przemnożyć razy 1,147 i mam zdrowe 321km ?racesupport1 pisze:po takim przeliczeniu moment też by się zgadzał...
Dyfer nie ma znaczenia.
Re: Wykresy z Hamowni
Kupie se dyferek 4,92 i z 300 bede mial 400 

- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Wykresy z Hamowni
Wg mnie dyfer czy tam przełożenie na hamowni jakie oni ustawiają ma znaczenie, jak hamowałem swoje 328i to wypluło 150km ale mówi że chwileczke bo nie zmienił jeszcze przełożenia, kursorem na klawiaturze klikał i wykres ładnie się podnosił w góre, moc jak i NM... tak czy siak pojadę zhamować auto do 4turbo, tam ponoć ogarniają chłopaki super.
Steff - nie było żadnego wiatraka
Steff - nie było żadnego wiatraka
Re: Wykresy z Hamowni
Przełożenie nie ma wpływu na moc. Jednak ma wpływ na moment obrotowy na kołach. Jeżeli hamownia mierzy moment obrotowy (w którymś wątku ktoś pisał że tak właśnie jest) i na jego podstawie wylicza moc to wówczas to jaki mamy założony dyfer jest bardzo istotne.
Re: Wykresy z Hamowni
no ale jeżeli nie było żadnego wiatraka a masz zrobiony dolot to wynik będzie z dupy
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Wykresy z Hamowni
no tak kostek, bo wiadomo że jeżeli mam krótsze przełożenie bardziej czuć moment na plecach, coś w tym musi być... jestem zaciekawiony i chętnie przejechałbym się na dniach zhamować auto na innej hamowni...
Re: Wykresy z Hamowni
Sam sobie zaprzeczyłeś w powyższej konstrukcji.kostek_ja pisze:Przełożenie nie ma wpływu na moc. Jednak ma wpływ na moment obrotowy na kołach. Jeżeli hamownia mierzy moment obrotowy (w którymś wątku ktoś pisał że tak właśnie jest) i na jego podstawie wylicza moc to wówczas to jaki mamy założony dyfer jest bardzo istotne.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 14:33
- Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Re: Wykresy z Hamowni
Każda hamownia czy to silnikowa czy podwoziowa (poza drogową) mierzy wartość momentu obrotowego a nie moc. Moc jest wyliczana.
W przypadku hamowni silnikowych mierzony jest moment obrotowy bezpośrednio na wale korbowym silnika.
We wszystkich hamowniach podwoziowych czy to inercyjnych czy obciążeniowych mierzony jest moment obrotowy na kołach - moc silnika jest wtedy wyliczana i wartość przyjętych w obliczeniach przełożeń ma wpływ na wynik mocy obliczonej na wale korbowym.
Racesupport1 i kolega który zasugerował mu to wcześniej - dobrze kombinują. Racesupport1 słusznie zauważył, że jak obsługujący hamownię zmieniał przełożenia to zmieniał się wynik mocy "na silniku". W tym wypadku obsługujący hamownię pewnie przyjął wartości przełożeń standardowe dla M3 e36.
Niestety Panowie ale reszta w swoich wypowiedziach mniej lub bardziej mija się z prawdą.
Pozdrawiam.
W przypadku hamowni silnikowych mierzony jest moment obrotowy bezpośrednio na wale korbowym silnika.
We wszystkich hamowniach podwoziowych czy to inercyjnych czy obciążeniowych mierzony jest moment obrotowy na kołach - moc silnika jest wtedy wyliczana i wartość przyjętych w obliczeniach przełożeń ma wpływ na wynik mocy obliczonej na wale korbowym.
Racesupport1 i kolega który zasugerował mu to wcześniej - dobrze kombinują. Racesupport1 słusznie zauważył, że jak obsługujący hamownię zmieniał przełożenia to zmieniał się wynik mocy "na silniku". W tym wypadku obsługujący hamownię pewnie przyjął wartości przełożeń standardowe dla M3 e36.
Niestety Panowie ale reszta w swoich wypowiedziach mniej lub bardziej mija się z prawdą.
Pozdrawiam.
Re: Wykresy z Hamowni
Czy mógłbyś to rozwinąć?rypik pisze:Sam sobie zaprzeczyłeś w powyższej konstrukcji.
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Wykresy z Hamowni
chyba o to mu chodziło...Przełożenie nie ma wpływu na moc."
"wówczas to jaki mamy założony dyfer jest bardzo istotne."
brus_ik - oby tak było jak gadasz

Re: Wykresy z Hamowni
Te wyrażenia są sprzeczne tylko jako wyrwane z konteksturacesupport1 pisze:chyba o to mu chodziło...

A mógłbyś mnie uświadomić w którym miejscu minąłem się z prawdą, żebym na przyszłość był mądrzejszybrus_ik pisze:Niestety Panowie ale reszta w swoich wypowiedziach mniej lub bardziej mija się z prawdą.

Re: Wykresy z Hamowni
tutaj można by jeszcze zrobić następujące rzeczy z pożytkiem dla wszystkich (bo każdy się może z tego wątku czegoś nauczyć, lepsze dowiedzenie się jak jest naprawdę niż potwierdzenie, że się miało rację):racesupport1 pisze: brus_ik - oby tak było jak gadaszmi nie pozostaje nic innego jak pojechanie poprostu na inną hamownie - sprawdzoną gdzie są chłopaki ogarnięte w tych sprawach...
- skontaktować się z firmą, która hamowała auto i dowiedzieć się czy w oprogramowaniu wprowadzają przełożenia końcowe (dyfra) i biegu, na którym auto jest hamowane i jeśli to robią, to zapytać co wprowadzili dla Twojej m-ki (czy katalog czy coś innego)
- o te same rzeczy dopytywać się w miejscu, gdzie auto będzie hamowane następnym razem, wskazując na przeróbki w układzie przeniesienia napędu (jest opcja, że hamownia się sama "uczy" przełożeń porównując obroty rolek z obrotami silnika, ale co szkodzi się zapytać)
przy okazji, przełożenie 4,2X jest bardzo duże i auto powinno na nim bardzo dobrze przyspieszać, chyba musiał być do niego użyty inny dyfer niż do m3 3.2, bo na dużej głowie nie ma raczej trybów z tak dużymi przełożeniami (o ile pamiętam nawet w katalogu bmw motorsport z częściami za góry $$$ jest 4,1X do e36 m3)