S50B30 - VANOS

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
wujekkuki
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:12
Lokalizacja: KONSTANCIN

Re: S50B30 - VANOS

Post autor: wujekkuki » czw kwie 15, 2010 11:39

czy ktos wie może jak vanos zasilany jest w olej zeby mógł spokojnie pracowac

wujekkuki
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:12
Lokalizacja: KONSTANCIN

Re: S50B30 - VANOS

Post autor: wujekkuki » czw kwie 22, 2010 12:56

witam ponownie. Sprawdziłem vanos i okazało sie ze jest zablokowany przez jakiegoś inteligetnego mechanika trzema nakredkami tak że wałek zębaty od vanosa był wciśniety do samego końca w wałek ssący. Po ustawieniu w GMP walek ssący wałek wydechowy i wał korbowy były ustawione na znaki ale nie zgadzał sie tzw. sensor pin na kole zebatym wałka ssącego zdemontowałem vanos i te nakretki z niego. wsunołem vanos tak aby wałki sie zgadzały na znaki wszystko ustawiłem tak jak powinno byc. a teraz pytanie czy silnik s50b30 na pierwszym biegu po dodaniu gazu w podłoge powinien zerwac gwautownie przyczepnosć?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: S50B30 - VANOS

Post autor: kostek_ja » czw kwie 22, 2010 21:24

wujekkuki pisze:a teraz pytanie czy silnik s50b30 na pierwszym biegu po dodaniu gazu w podłoge powinien zerwac gwautownie przyczepnosć?
To zależy od opon i nawierzchni.

rutek
Posty: 163
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 15:48
Auto: ///M3 E36 Coupe
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: S50B30 - VANOS

Post autor: rutek » śr kwie 28, 2010 12:10

kostek_ja pisze:
wujekkuki pisze:a teraz pytanie czy silnik s50b30 na pierwszym biegu po dodaniu gazu w podłoge powinien zerwac gwautownie przyczepnosć?
To zależy od opon i nawierzchni.
Tak. U mnie od razu opony straciły przyczepność po puszczeniu sprzęgła. Opony Kumho Ecsta Supra 235/40/17, a asfalt był suchy i równy :-)

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: S50B30 - VANOS

Post autor: Marcin_Os » śr kwie 28, 2010 23:11

To i na drugim biegu powinien zerwać przy normalnych oponach.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

wujekkuki
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:12
Lokalizacja: KONSTANCIN

Re: S50B30 - VANOS

Post autor: wujekkuki » czw kwie 29, 2010 13:56

tak tylko czy przy pusczonym sprzegle i toczącym sie aucie po dodaniu gwautownie kazu jadąc na wprost nie chodzi mi o strzał ze sprzegła bo tak to i na trzecim biegu potrafi zdrowo zapiszczeć

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: S50B30 - VANOS

Post autor: kostek_ja » czw kwie 29, 2010 14:58

Ja mam akurat M3 e46, ale w zależności od modelu opony potrafiłem zerwać przyczepność samym gazem zarówno na 1 jak i na 2, a na innych oponach nawet na 1 nie zrywał.

wujekkuki
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:12
Lokalizacja: KONSTANCIN

Re: S50B30 - VANOS

Post autor: wujekkuki » czw kwie 29, 2010 16:28

aha czyli wszystko jasne e46 M3 ma około 60km wiecej niz e36 M3 s50b30 czyli przy 286km nie zrywa z samego gazu dziekuje i pozdrawiam

rutek
Posty: 163
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 15:48
Auto: ///M3 E36 Coupe
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: S50B30 - VANOS

Post autor: rutek » pt kwie 30, 2010 13:38

W weekend spróbuje sprawdzić i napisze jak to wygląda u mnie :wink:

rutek
Posty: 163
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 15:48
Auto: ///M3 E36 Coupe
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: S50B30 - VANOS

Post autor: rutek » sob maja 01, 2010 13:51

wujekkuki pisze:tylko czy przy pusczonym sprzegle i toczącym sie aucie po dodaniu gwautownie kazu jadąc na wprost
Sprawdziłem według Twojej instrukcji i opony nie straciły przyczepności.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ