S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
Witam wszystkich,
Dwa tygodnie temu odebrałem swoje auto po przekładce silnika z m52b28 na s50b32. Zajarany że auto bardzo dobrze jeździ pojechałem na hamownie i okazało się, że od 6tys obr auto traci moc a powinna ciągnąć do końca:( przypadek jak u kolego zakładającego ten wątek. Zanim silnik wylądował w moim aucie został sprawdzany na hamowni i wykres mocy szedł do góry aż do odcięcia. Co może być przyczyną? W aucie została pompa paliwa z 328i i w pierwszej kolejności zamierzam ją wymienić na dedykowaną do M3 natomiast u kolegi jak widać wymiana pompy nie pomogła...
z góry dziękuję za odpowiedź:)
Dwa tygodnie temu odebrałem swoje auto po przekładce silnika z m52b28 na s50b32. Zajarany że auto bardzo dobrze jeździ pojechałem na hamownie i okazało się, że od 6tys obr auto traci moc a powinna ciągnąć do końca:( przypadek jak u kolego zakładającego ten wątek. Zanim silnik wylądował w moim aucie został sprawdzany na hamowni i wykres mocy szedł do góry aż do odcięcia. Co może być przyczyną? W aucie została pompa paliwa z 328i i w pierwszej kolejności zamierzam ją wymienić na dedykowaną do M3 natomiast u kolegi jak widać wymiana pompy nie pomogła...
z góry dziękuję za odpowiedź:)
Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
pompa paliwa musi byc od M3 (5barowa) ta co masz jest za slaba!
Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
i to by tlumaczylo ze im wyzsze obroty tym moc mniejsza poniewaz im wyzsze obroty tym wieksze zapotrzebowanie na paliwo
Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
no niby tak ale mógłby trzymać moc do końca a jest duży spadek mocy. Jaką pompę paliwa polecacie? cos po za oryginałem wchodzi w gre np coś takiego:
http://www.tomson.com.pl/product-pol-85 ... zowym.html
http://www.tomson.com.pl/product-pol-85 ... zowym.html
Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
tak to alternatywa ale jest mały haczyk - w BMW jest mały problem z przelewaniem się paliwa w zbiorniku i na szybkich długich prawych zakrętach często zdarza się, że pompa zassie trochę powietrza - o ile oryginalnej pompie nie szkodzi to mocno to w przypadku walbro - często nawet chwila pracy bez paliwa powoduje jej uszkodzenie - może się w tym przypadku okazac że co tanie to drogie bo kupowane kilka razy.
ciągle szybciej...
Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
Witam,
Dziś wymieniłem pompę paliwa (Walbro daje ciśnienie 6,5bara) i nic się nie zmieniło
Mam skrzynie 5bigową i krótkie przełożenie 3:73 na 5 biegu przy 200km/h 6 tys obr i ledwo dociąga do 7tys 220km/h. Do 6tys jedzie bardzo dobrze na hamowni wyszło 285KM. Przed przekładką silnika do mojego auta silnik trzymał moc do końca aż do odcięcia... czyżby jakiś błąd przy przekładaniu, coś źle podłączone? Nowy filtr paliwa założony od M3, nowe świece NGK PKR 7 A, wyczyszczony filtr K&N. Zauważyłem jeszcze, że na wolnych obr raz na jakiś czas szarpnie silnikiem... Jakieś pomysły i sugestie?
Dziś wymieniłem pompę paliwa (Walbro daje ciśnienie 6,5bara) i nic się nie zmieniło

Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
sprawdz czy niewypiely Ci sie wtyczki od elektorzaworow vanosa... one to wprost uwielbiaja doprowadzajac czlowieka do bialej goraczki...
Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
A do ilu Ci się kręci silnik na biegach?? I sprawdz wtyczki o których mówi Dakic bo pod tym czarnym plastikiem nie widać że się wypieły
Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
A ja mysle ze juz ktoras osoba ma ten problem w b32 i jest to chyba zawsze w autach po swapie wiec szukal bym czegos w wiazce co bylo podpiete w tamtym aucie a w tym nie jest... Albo pakuj cala elektryke z tamtego auta i raczej tez problem zniknie, a moze ktos juz doszedl do tego co trzeba podpiac aby bylo ok. Jesli motor tam jezdzil dobrze a tu sie dzieje tak jak piszesz a zmieniles wydech i wszystko to szukal bym babola w wiazce... nie ze cos zle podpioles tylko po prostu czyms musi sie roznic twoja wiazka od tamtej w poprzednim aucie
S50B30 

Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
Jeżeli zauważyłeś, że szarpie silnikiem na wolnych obrotach, to tak jak napisał Dakic, sprawdź połączenia elektrozaworów vanosa. Zweryfikuj prawidłowe podłączenie wtyczek a jeżeli to jest w porządku, to odkręc pokrywy elektrozaworów i sprawdź czy nie odlutował się przewód przy cewkach.
Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
nie ma po co tak sie bawic jesli wczesniej bylo wszystko ok nalezy szukac roznic w wiazce.
S50B30 

Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
Jeśli robiłeś swapa to pewnie pytanie czy dobrze dałeś pin na sygnał prędkośći zegary -wiązka jest "niepotrzebne"??
Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
chodzi ci pewnie o vichicle speed sensor - w b30 to czrny kabel z bialym paskiem idzie od zegarow przez modol komfortu do wtyku x20 gdzie laczy sie z ecu
S50B30 

Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
Witam,
Elektrozawory vanosa są ok, "luty" na zaworach vanosa również ok, co do wkręcania się na obroty to na każdym biegu bez problemów ciągnie do odcięcia natomiast im wyższy bieg tym od 6 tys idzie słabiej co jest oczywiste bo przy 7tys obr według hamowni auto ma już 220KM(więc spadek jest znaczny). Wiązka silnika jest od M3 a co do sygnału prędkości to nie wiem czy zostało dobrze podłączone ale sądzę, że ok ponieważ prędkościomierz działa. Zapomniałem jeszcze powiedzieć, że zostały mi stare zegary od 328i ale to chyba nie powinno mieć znaczenia? Jeśli ktoś wie jaki to przewód od zegarów do DME proszę o info to sprawdzę...
Elektrozawory vanosa są ok, "luty" na zaworach vanosa również ok, co do wkręcania się na obroty to na każdym biegu bez problemów ciągnie do odcięcia natomiast im wyższy bieg tym od 6 tys idzie słabiej co jest oczywiste bo przy 7tys obr według hamowni auto ma już 220KM(więc spadek jest znaczny). Wiązka silnika jest od M3 a co do sygnału prędkości to nie wiem czy zostało dobrze podłączone ale sądzę, że ok ponieważ prędkościomierz działa. Zapomniałem jeszcze powiedzieć, że zostały mi stare zegary od 328i ale to chyba nie powinno mieć znaczenia? Jeśli ktoś wie jaki to przewód od zegarów do DME proszę o info to sprawdzę...
Re: S50B32 moc rosnie tylko do 6000 obrotow
Dla b30 nie ma znaczenia czy masz normalne zegray czy z M. Nie wiem jak w przypadku b32. Zegary beda pokazywac predkosc bo biora ja z dyfra a wiazka silnika nie obejmuje tego, ten kabel tak jak pisalem idzie od dyfra pod deske tam rozchodzi sie na zegary/modul komfortu/wtyke ktora laczy wiazke kabinowa z silnikowa.
Problem moze byc np taki ze twoja wtyczka z b32 ma po prostu w innym miejscu pin niz wtyczka z auta i sygnal nie dociera.
Np dociera do modulu komfortu (wycieraczki sa wlaczone a zatrzymasz auto to chodza ale juz raz na kilka sek) i do zegarow bo tam nie bylo zadnej ingerencji, wiec tez dzialaja. Musisz zapytac kogos czy w b32 tez czarny kabel z bialym paskiem odpowiada za ten sygnal jesli tak to bedzie juz prosciej.
Zobacz sobie w swojej orginalnej wtyczne (tej kabinowej z auta) gdzie masz czarny kabel z bialym pakiem pod ktorym pinem bo ja juz nie pamietam ktory to nr. Pozniej porownaj kolory z wtyka od silnika i bedziesz co nieco wiedzial.
Problem moze byc np taki ze twoja wtyczka z b32 ma po prostu w innym miejscu pin niz wtyczka z auta i sygnal nie dociera.
Np dociera do modulu komfortu (wycieraczki sa wlaczone a zatrzymasz auto to chodza ale juz raz na kilka sek) i do zegarow bo tam nie bylo zadnej ingerencji, wiec tez dzialaja. Musisz zapytac kogos czy w b32 tez czarny kabel z bialym paskiem odpowiada za ten sygnal jesli tak to bedzie juz prosciej.
Zobacz sobie w swojej orginalnej wtyczne (tej kabinowej z auta) gdzie masz czarny kabel z bialym pakiem pod ktorym pinem bo ja juz nie pamietam ktory to nr. Pozniej porownaj kolory z wtyka od silnika i bedziesz co nieco wiedzial.
S50B30 
