e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Skrzeku
Posty: 314
Rejestracja: pt sty 24, 2014 19:57
Auto: E36 M3 3.0

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: Skrzeku » wt lip 01, 2014 22:56

Tylko wez znajdz zdrowe b32 :D

frykas
Posty: 87
Rejestracja: sob kwie 26, 2014 08:06
Auto: e36 is e39 2,8

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: frykas » czw lip 03, 2014 19:44

no właśnie z tego co czytałem to 9 na 10 szt 3.2 nie trzyma mocy a 3.0 9szt na 10 niby trzyma moc

Skrzeku
Posty: 314
Rejestracja: pt sty 24, 2014 19:57
Auto: E36 M3 3.0

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: Skrzeku » pt lip 04, 2014 00:04

A niektore nawet pluja ponad serie

frykas
Posty: 87
Rejestracja: sob kwie 26, 2014 08:06
Auto: e36 is e39 2,8

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: frykas » śr lip 09, 2014 16:58

też tak niby słyszałem ale co z tego jak ciężko kupić juz pół roku ponad szukam m3 e36 na swap i lipa

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: Camil » śr lip 09, 2014 19:19

Bo to stary silnik i ciezko o sensowny stan(najmlodsze s50 bedzie mialo prawie 17 lat=min 10 lat katowania). Znajdz s38 lub s14 w jakimkolwiek stanie na sprzedaz. Tak za chwile bedzie z s50. Teraz lepiej zeswapowac s54, zdrowszy, mniejszy przebieg, wiec i szansa na zdrowy egzemplarz.

Dree_30
Posty: 2
Rejestracja: wt lip 08, 2014 16:43
Auto: M52B28

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: Dree_30 » pt lip 11, 2014 19:12

Ja tez sie dolocze do rozmowy poniewaz sam szukam Mki a wiadomo znalezc teraz dobry egzemplarz to graniczy z cudem... Slyszalem ze S50B30 sa lepsze od S50B32..

spider103
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 16:04
Auto: BMW E36 s50b32
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: spider103 » śr lip 23, 2014 18:11

W czym niby b30 jest lepsze od b32? Jest starsze, słabsze, posiada gorszy układ smarowania. Wiadomo każdy ma swoje plusiki i minusiki ale ważne żeby silnik był zdrowy czy to b30 czy b32 :)

frykas
Posty: 87
Rejestracja: sob kwie 26, 2014 08:06
Auto: e36 is e39 2,8

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: frykas » czw lip 24, 2014 07:02

Obrazek

ile tu wyszło ciśnienie po 9 czy czytać do końca bo dostałem taki wykres od sprzedającego
proszę o odp pilne

Endru
Posty: 104
Rejestracja: śr cze 22, 2011 13:20
Auto: e36 M3 3.2
Lokalizacja: Warszawa

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: Endru » czw lip 24, 2014 08:05

Jednostka na skali to kG/cm^2 co jest mniej wiecej tyle samo co bar. Ja bym to odczytal jako:
1cyl = 13,5 bar
2cyl = 13,5 bar
3cyl = 13 bar
4cyl = 13 bar
5cyl = 11,5 bar
6cyl = 13 bar

Moim zdaniem byloby niezle gdyby nie piaty cylinder, ktory wyraznie slabiej spreza.

frykas
Posty: 87
Rejestracja: sob kwie 26, 2014 08:06
Auto: e36 is e39 2,8

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: frykas » czw lip 24, 2014 08:14

własnie sie zastanawiałem czy po 9 czy do końca odczytywać no jeden troche słabszy co moze byc przyczyna

tony_rider
Posty: 193
Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
Auto: BMW

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: tony_rider » czw lip 24, 2014 08:17

Spadek na piątym nie jest chyba zbyt duży :) Może to być choćby spowodowane niedobrym ustawieniem luzów zaworowych na piątym garze. Tak np twierdzi mój mechanik który wykonywał pomiar.

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: ciah » czw lip 24, 2014 10:44

tony_rider pisze:Spadek na piątym nie jest chyba zbyt duży :) Może to być choćby spowodowane niedobrym ustawieniem luzów zaworowych na piątym garze. Tak np twierdzi mój mechanik który wykonywał pomiar.
Rozbieżności między cylindrami do ok. 0,5-1 bara są przysłowiowo ,,w normie'', większa różnica oznacza,że może być problem z napełnianiem cylindra, bądź jego szczelnością( pierścienie, gniazda zaworowe - nieszczelność tych pierwszych powinna pokazać tzw. próba olejowa - ciśnienie wzrośnie, jeśli brak wzrostu - nieszczelność może być po stronie przylgni gniazd zaworowych). Ważny też jest rodzaj pomiaru - ze swojego doświadczenia wiem, że mogą wyniknąć duże różnice w pomiarze ze względu na rodzaj zastosowanych końcówek manometru (błąd pomiaru) : przy gumowej mogą wystąpić nieszczelności z racji odpowiedniego dociśnięcia/stanu końcówki do gniazda świecy,najbardziej miarodajnym sposobem jest zastosowanie wkręcanej końcówki . Jeśli chodzi o wykres, to wartości 13-13,5 bara jak dla mnie są super w tak ( nie oszukujmy się ) leciwym motorze, zastanawia tylko wartość 5-go cylindra, aczkolwiek te 11,5 w porównaniu do reszty i tak nie wypada najgorzej.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Endru
Posty: 104
Rejestracja: śr cze 22, 2011 13:20
Auto: e36 M3 3.2
Lokalizacja: Warszawa

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: Endru » czw lip 24, 2014 11:00

te 11,5 w porównaniu do reszty i tak nie wypada najgorzej
11,5 w porownaniu do reszty wlasnie wypada najgorzej. Moim zdaniem roznica jest juz wyrazna i bedzie odczuwalna w pracy i osiagach silnika. Podejzewalbym zapieczone pierscienie lub generalnie problem ze szczelnoscia miedzy tlokiem a cylindrem. Faktycznie, proba olejowa powinna to potwierdzic. Ale silnik jest stary, nie wiadomo po jakim przebiegu i nie wiadomo jak serwisowany (jaki olej, jak czeste zmiany itp..), wiec ten wynik mnie nie dziwi. Jezdzic to bedzie, moze nawet nienajgorzej ale nie ma co po nim oczekiwac serii.

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: ciah » czw lip 24, 2014 11:57

Endru pisze:
te 11,5 w porównaniu do reszty i tak nie wypada najgorzej
11,5 w porownaniu do reszty wlasnie wypada najgorzej. Moim zdaniem roznica jest juz wyrazna i bedzie odczuwalna w pracy i osiagach silnika. Podejzewalbym zapieczone pierscienie lub generalnie problem ze szczelnoscia miedzy tlokiem a cylindrem. Faktycznie, proba olejowa powinna to potwierdzic. Ale silnik jest stary, nie wiadomo po jakim przebiegu i nie wiadomo jak serwisowany (jaki olej, jak czeste zmiany itp..), wiec ten wynik mnie nie dziwi. Jezdzic to bedzie, moze nawet nienajgorzej ale nie ma co po nim oczekiwac serii.
Owszem,istnieje opcja zapieczonych pierścieni/przegrzania/pobierania oliwy/niewłaściwej eksploatacji etc, ale - jak pisałem wcześniej - niestety takie są realia używanych silników i kupując trzeba się z tym liczyć . Sama różnica wartości jest duża i daje pogląd na stan tego cylindra, ale ogólnie wypada nie najgorzej przy zmierzonych wartościach pozostałych cylindrów (choć by dlatego , że nie wypadło poniżej 10-11 bar). Swojego czasu byłem świadkiem hamowania aut z podobnymi przypadkami ( często po 1-2 bary różnicy), silniki pracowały normalnie i wypluwały serię ,bądź blisko,jedynie delikatnie ,,kulały'' na wolnych obrotach/podbierały nieco oliwy.Oczywiście nie jest to zdrowa i normalna rzecz, ale śmiem twierdzić , że przy takich wartościach -poza wcześniej wymienionymi - nie będzie wielkiej różnicy w pracy i osiągach .
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

tony_rider
Posty: 193
Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
Auto: BMW

Re: e36 m3 s50b30 opinie o silniku i vanosie

Post autor: tony_rider » czw lip 24, 2014 12:15

Też tak sądze, aczkolwiek niektóry wypowiadający się tutaj oczekują po 20 letnim silniku żeby miał kompresje na wszystkich garach po 14 barów i pluł 20 koni więcej ponad serię. Różne przypadki też już widziałem i słyszałem, i sądzę że znalezienie lepszego silnika niż ten będzie praktycznie niemożliwe :)

ODPOWIEDZ