Już Ci kolego tłumacze, a więc koszt tarcz DBA 4000 T3 to 880zł szt. katalogowo , ja ze względu na wcześniejsze zakupy w tym sklepie dostałem rabacik tak że tarcze wyszły mnie w b.dobrej cenie. Sklep to :
http://www.brakes.pl
Powiem tak, zanim zdecydowałem sie na zakup nastepnych tarcz obdzwoniłem kilka sklepów i to był jedyny sklep w którym mogłem spokojnie dobrać to czego chciałem, fachowa porada i nie traktują Cie jak głąba z kapusty.
Jeśli chodzi o to jakie wybrac czy pływajace czy nie, to sprawa wygląda tak, wszystko zależy od jakości materiałów użytych do wytworzenia części ciernej tarczy. Tarcze pływające są dużo bardziej skomplikowane do zrobienia niż jednolite, gdyż składają sie z dwóch części : części mocującej tarczę oraz osadzonej na kołkach części ciernej. Naprawde niewiele firm ma taką technologie. Miałem zakładac Zimmermana Formuła Z tylko że tarcze zimmermana to sa tarcze oryginalnie montowane w M3 jako tarcze na pierwszy montaz , wiec mimo że jest logo MPower to jest to zimmerman, a wiec to co juz miałem.
Tarcze pływające są albo tez powinny byc dużo bardziej odporne na fading niz tarcze jednoczęściowe, Sprawa rozchodzi sie o ciepło które wytwarza sie pomiedzy klockiem a tarczą i tu jest najważniejsza sprawa aby to ciepło jak najszybciej odprowadzic z powierzchni styku. Dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów jako komponentów przy produkcji tarcz możemy otrzymac materiał który bardzo dobrze i szybko odprowadza ciepło a przy tym charakteryzuje sie małą rozszerzalnościa temperaturową co w połaczeniu z systemem wentylacji daje nam zamierzony efekt. Niestety sama tarcza to za mało , druga część problemu to klocek a właściwie parametry termiczne niewspominając juz o odpowiednim współczynniku tarcia. Klocek bardzo mocno wpływa na jakość systemu hamulcowego gdyż jesli założymy dobrą tarczę i jakiś tam klocek ( ATE lub cos z tej samej półki w wersji standart )to prędzej czy później tarcza sie skrzywi a klocek sie spali przez to że ma za słabe parametry odprowadzenia ciepła. Reasumując jesli jeździsz spokojenie to oryginał daje rade ,leczy czy M3 jest do spokojnej jazdy ??? to juz każdy sam sobie odpowie .... natomiast czy tarcze pływające czy jednoczęściowe to uważam że jeśli pływające to juz z górnej półki czyli tarcza kosztuje ok 2500-3000 ale po co przepłacac lepiej coś sprawdzonego i z b.dobrych materiałów jednoczęściowe, sam napewno nie kupiłbym jakichś tak standardowych zamienników .
Widziałem załozone tarcze EBC turbo groove plus klocki textar w M 3 i podobno sprawuja sie super , ja juz nie chciałem tego sprawdzać.....