S50B32 spadek mocy powyzej 6000

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: saron22 » wt kwie 23, 2013 21:47

Witam

Posiadam Z3 po swapie na B32 i mam problem ze spadkiem mocy na wysokich obrotach.
Na hamowni wyszlo to tak:

Obrazek


Po zdemontowaniu obudowy filtra powietrza, zamontowaniu customowego dolotu

Obrazek

i ponownym shamowniu wyszlo tak:

Obrazek


Shamowalismy jeszcze raz auto po odpieciu przeplywomierza:

Obrazek

Jak widac na wykresach problemy zaczynaja sie powyzej 6200 obrotow. W kompie oczywiscie brak bledow. Wiadomo, ze w tej chwili dolot jest do poprawki bo silnikowi brakuje powietrza wiec 20 brakujacych koni mamy. Szukam jeszcze pozostalych przynajmniej 20. Any idea's??


Edit:

Wykres z i bez dolotu nalozone na siebie:

Obrazek

pablo2220
Posty: 25
Rejestracja: sob maja 23, 2009 14:20
Lokalizacja: Błonie

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: pablo2220 » czw kwie 25, 2013 14:42

Moim zdaniem brak informacji z sterownika silnika do zegarów o prędkości. Też miałem ten sam problem po swapie. Jak coś podaj mi swój adres email wyślę Ci schematy.

pozdrawiam
Paweł

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: saron22 » czw kwie 25, 2013 15:22

No wlasnie jak to jest z tym sygnalem predkosci - on ma isc z zegarow do ECU czy w druga strone?? Idzie to sprawdzic za pomoca INPA?? Chodzi o parametr vehicule speed ??

moj @ to wojteklysy@poczta.fm

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: Wojtek » czw kwie 25, 2013 18:06

Blad w wiazce - brak jakiegos sygnalu bardzo mozliwe ze predkosci, bardzo duzo osob co swapowalo b32 ma wlasnie problem z brakiem mocy na gorze.
S50B30 :)

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: saron22 » czw kwie 25, 2013 22:05

Kto wie moze masz racje. Wydaje mi sie ze caly wykres idzie bardzo ladnie. Musze przejrzeć schematy ECU i posprawdzac kable. Jest szansa ze na DISie cos wyjdzie??

Endru
Posty: 104
Rejestracja: śr cze 22, 2011 13:20
Auto: e36 M3 3.2
Lokalizacja: Warszawa

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: Endru » pt kwie 26, 2013 12:34

Wykres ładny. Gdyby nie to załamanie powyżej 6000rpm, to byłaby szansa na serię. Zdaje się, że zdrowe S50B32 :-)

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: Inur » pt kwie 26, 2013 21:56

Jaki silnik był wcześniej? Kiedyś swapowałem sobie S50B30 do auta które miało wcześniej M52B28. Po podpięciu kabla prędkości silnik odżył. Seryjnie w wiązce tego kabla nie ma. Jak się dobrze orientuję to niewiele E36 nie-emkowych ma ten sygnał o ile w ogóle jakieś mają. Na 90% to jest właśnie to.

Poza tym kablem (czarno-biały) prześledź jeszcze kable w X20 (okrągła wtyczka łącząca silnik z wiązką samochodu). Jakby co to mam pinout dla swapu S50B30 w miejsce M52B28.

Sygnał prędkości idzie z dyfra do zegarów następnie jest konwertowany na potrzeby modułów w aucie w tym ECU. Brak tego sygnału wychodzi na kompie.

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: Wojtek » pt kwie 26, 2013 23:01

Dokladnie jak inur pisze, szukaj tego co mowimy nie ma sensu sie z tym pierdolic ze tak powiem i szukac dziury w calym jak wiadomo ocb.
S50B30 :)

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: saron22 » pt kwie 26, 2013 23:43

Dziekuje Panowie za porady - sprawdze ta wiazke zaraz po majowce bo na majowke planuje wyjazd i nie bede teraz auta rozbieral.

Podpowiedzcie jeszcze gdzie mam dokladnie tego czarno bialego kabla szukac?? W ECU, w zegarach??

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: saron22 » ndz kwie 28, 2013 19:57

Witam ponownie,
Wyjalem dzisiaj zegary i zerknąlem w kostki. Przesledzilem tez schemat od E36M3 i stwierdzilem, ze w zegarach w kostce X16 (bialej) nie ma w ogole kabla w pinie 21. Na kolory kabli nie patrzalem ponieważ te w schemacie nie pokrywaja sie z tymi ktore sa u mnie we wiazce. Mam nadzieje, ze to bedzie przyczyna moich problemow z moca i po podlaczeniu tego tak jak na schemacie wszystko zabangla jak trzeba.
Tak z innej beczki - ma ktos pod reka oryginalne nr pinow w koski w zegarach oraz te do kostki X20 (okrąglej pod maska) ??

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: maleckis » pt maja 03, 2013 11:50

Sygnał prędkości to #14 pin na wtyczce X20 i #2 pin na wtyczce X17 zegarów (26-pinowa). Jeszcze się nie spotkałem, aby ten przewód miał inny kolor niż czarno-biały. Chyba, że ktoś go bierze bezpośrednio z dyferencjału wówczas ma kolor brązowo-czerwony. Też obstawiam go jako przyczynę spadku mocy. Pozdr.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: Pawel_M3GT » wt maja 07, 2013 09:10

Czy ktos sie orietuje czy jakakolwiek wersja e36 nie M3 ma ten sygnal ?

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: saron22 » czw maja 16, 2013 00:18

Witam ponownie!

Dzisiaj mialem troche czasu aby pobawic sie przy mrowce Zeeeet. Pierwsza sprawa to zmierzylem cisnienie paliwa:
wyniki pomiaru są dostepne tutaj: http://youtu.be/qvp4QEMZ41I

Sprawa z cisnieniem paliwa generalnie wyglada tak, ze na wolnych obrotach cisnienie paliwa wynosi rowne 4,5 bar. Po dodaniu gazu na N oraz w czasie jazdy z wcisnietym pedlalem gazu cisnienie podchodzi rowno na 5 bar i tak trzyma az do odciecia (sprawdzalem na 2 i 3 biegu). Wg mnie generalnie nie ma sie do czego przyczepic. Czy moglby ktos na 100% potwierdzic ze wszystko jest na pewno ok?? Chodzi mi o porownanie z innym autem z S50 on board.

Skoro pomiar cisnienia paliwa nic nie wykazal postanowilem jeszcze raz zajrzec do instalacji. Pierwsze co to podpiąlem Inpe, wrzucilem auto na koziolki 3 bieg i jazda. I tutaj pierwsza niespodzianka:
Obrazek
W parametrze Speed [km/h] caly czas pokazuje 0 pomimo ze na liczniku juz jest np 90 km/h.
Wygrzebalem wiec wtyczke przy sterowniku oraz 25 pinowa kostke X20 pod maska i sprawdzilem przejscie pomiedzy ECU a kostka X20 pin14. Jako, ze wiązka silnikowa pochodzi od S50 to przejscie oczywiscie jest. Wyjąlem wiec zegary by dostac sie do niebieskiej kostki X17 by sprawdzic czy jest przejscie pomiedzy kostka X20 pin 14 a zegarami kostka X17 pin 2. W X17 (niebieskiej) idacej do zegarow w miescu pinu 2 jest bialo czarny kabel ale nie ma on przejscia pomiedzy X20 pin 14. Po rozmontowaniu dolu deski stwierdzilem ze w/w czarno bialy przewod nie idzie w strone sciany grodziowej i dalej pod maske ale idzie pod deska na prawa strone. Pogrzebalem dzisiaj tez w schematach od Z3 i okazuje sie ze pin 2 niebieskiej kostki X17 w zegarach to jest sygnal predkosci pojazdu i idzie on do roznych komponentow takich jak np: wycieraczki, tempomat, HI-FI, OBC itp ale nie idzie on do wiązki silnikowej do kostki X20 14 pin. Schemat Z3 wklejam poniżej

Obrazek

Po podciągnieciu kabla z zegarow z niebieskiej kostki X17 pin 2 do ECU na pin 42 w czasie proby na koziolkach w parametrze Speed pojawia sie predkosc pojazdu wiec mam nadzieje ze to moze byc przyczyna moich problemow ze spadkiem mocy powyzej 6 tys obr.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: S50B32 spadek mocy powyzej 6000

Post autor: Pawel_M3GT » czw maja 16, 2013 23:30

Z czym dokladnie jest ten sygnal predkosci zwiazany ? czemu wystepuje spadek mocy ? ? jakis tryb awaryjny sie robi ? czy jest to zwiazane z EWS ?? moze z przeplywomierzem?
Czy sygnal ten jest potrzebny gdy mam program alpha-N ( pracujacy bez przeplywomierza ) oraz wywalony EWS i V max ?

ODPOWIEDZ