Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: rypik » pn gru 26, 2011 13:57

ww296 pisze:Inur - podczxas max osiągów jeżdzisz tylko z obrotami ~5,5 - 7,5 - i to najbardziej czuć w B32,
Ke ? Jak najbardziej czuć różnice 5.5-7.5 względem 3.0 ?
No chyba tam to różnica jest niewielka, różnice czuć tam gdzie B32 jedzie a B30 nie z uwagi na moment.

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: kons6 » pn gru 26, 2011 21:02

tutaj chyba warto wskazać, że zastosowania sportowe mają różne wymagania;
- w wyścigach z reguły są wysokie prędkości, można też utrzymywać wysokie obroty przez długie okresy (czasem cały wyścig), jedynka bywa używana jedynie przy starcie

- w rajdach, szczególnie amatorskich dużo jest jazdy z niższymi prędkościami, za to liczba zakrętów na km trasy jest nieporównywalnie większa, zakręty są też dużo ciaśniejsze a trasa węższa

co z tego wynika? np. to, że doprowadzając B30 do dobrych parametrów w zakresie obrotów od 5,5tys/min w górę osiągamy prawie to co daje B32 w zastosowaniach wyścigowych, natomiast w rajdowych pozostaje dalej duża różnica (nie zabieram głosu w zakresie definicji przepaści :wink: ); jazdy na obrotach w zakresie 2,5tys - 5,5tys jest na próbach rajdowych dość dużo i krzywa momentu b32 bardzo się wtedy przydaje

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: ww296 » pn gru 26, 2011 22:41

chodzi mi oczywiście o przesunięty limiter obrotów - czyli odciecie na 7500 RPM W B32.
Oczywiście rajdy potrzebuja innej charakterystyki a wyścigi czy to na torze czy na ulicy wykorzystują właśnie ten zakres 5,5- 7500
ciągle szybciej...

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: Wojtek » wt gru 27, 2011 07:38

Jesli obie jednostki sprawne zadna nie odchudzana itp to jada bardzo podobnie na yt jest masa filmow...
S50B30 :)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: --==maly==---- » wt gru 27, 2011 11:22

Dla mnie to nie jest podobnie
http://www.youtube.com/watch?v=62Oh0s1wwd8
http://www.youtube.com/watch?v=Ak6pDjZ_3z8

Przy czym w obydwu przypadkach jest coś zmniejszające różnicę. W pierwszym filmie 3.2 to sedan a więc cięższe a w drugim 3.0 to GT więc plus 10KM.

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: Wojtek » wt gru 27, 2011 11:39

patrzac na 2 film to jada tak samo a ten z prawej widac ze musi hamowac przed czyms zaraz na poczatku.
sedan wazy tyle co coupe.
S50B30 :)

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: rypik » wt gru 27, 2011 11:39

Tylko jedna sztuka 3.2 którą miałem jeździła tak jak E46 bo jeżeli sprawne do końca 3.2 jest to jeździ bardzo podobnie.

Dwie inne 3.2 którymi jeździłem... no różnica była ale "dołem", bo górą to nie bardzo, w stosuku do 3.0.

Cartel
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 18, 2012 11:15
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: Cartel » pn gru 24, 2012 14:12

Czyli... warto kupić 3.2 pod względem momentu bije na głowe 3.0 a i silnik jest nowszy. Złotym punktem, jest sprawdzenie stanu silnika, np. w serwisie lub hamownia? Innych myśli nie mam. Oba filmy pokazują że różnica jest naprawdę znaczna pomiędzy tymi dwoma jednostkami.

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: Wojtek » pn gru 24, 2012 14:57

zobacz sobie wykresy b30 i b32 duzo b32 nie trzyma mocy a szukanie tego dlaczego tak jest jeszcze nikomu sie nie udalo :) W b30 wydech + program + dolot+ ew walki i taki b32 nawet zdrowy nie ma czego szukac. Tuning b32 - ciezko przeprogamowac ecu chyba ze by byl jakis sa i malo wiedzy na ten temat.
Zalezy czy chcesz serie czy chcesz dlubac do modow duzo bardziej moim zdaniem nadaje sie b30.

Tak jak jeszcze przegladam temat b30 ktore zakrecic mozna na seri smialo do 8200 z takimi modami majace spokojnie 320 km albo i wiecej. Od 4000 jest 200 km z tego co pamietam. Teraz tak zakres 4000-8200 caly czas ciag i moc rosnie wiec auto sie napedza w sporym przedziale obrotow.
W b32 wykres lubi sie zalamac przy 5,5 i tak zostac do 7500 ??
Malo ktory pokazuje 300 km na hamowni poszukaj temetow jest sporo na forum o niedomaganiach w b32.
Jesli chodzi o przyspieszanie to przy kazdej zmianie biegow sa juz takie obroty ze porownywanie momenu na niskich nie ma zadnego sensu. Chyba ze chcemy porownywac przyjemnosc z jazdy na niskich rpm ze sie nam auto napedza...
Ma sens porownanie to jakie bd obroty po zmianie biegow i po jakim czasie bedzie odcinka i czy na tych obrotach moc bedzie rosla jesli tak to osiagniemy to co chcemy ;)
Nic nam z tego ze bedzie 500 km jesli np bedzie tylko w przedziale 6-7 tys a pozniej odcinka bo auto nie ma sie jak napedzic.

A co do miski pelny stan swierzego oleju lub miska z jakiegos m52-m54 albo z s50b32 z pompa.
S50B30 :)

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: rypik » pn gru 24, 2012 16:20

Srata tata. Tam gdzie na 3 biegu B32 już jedzie tam na 3 biegu B30 nie jedzie zupełnie.
W zastosowaniach kajtkowych bez dwóch zdań B32 będzie przez swoją elastyczność lepsze.

Zresztą ostatnio na lublinie tam gdzie B30 którym jeździłem nie leciało boczkiem, tam B32 dawało rade.

Moim zdaniem B32 to lepszy silnik, tylko troszeczkę bardziej skomplikowany.

I to nawet normalne 300 konne B32... śmiało goni B30, bo fakt tych 321KM niewielu miało okazję oglądać.

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: Inur » pn gru 24, 2012 17:01

Przesiadłem się ostatnio do B32 i moim zdaniem to dużo lepszy silnik pod względem charakterystyki momentu. Co prawda vanos hałasuje jak diesel ale auto ma jechać a nie mieć cichy silnik.

Tu jest porównanie M3 3.0 z moją, obydwie na 4.45, odchudzone, B30 na karbonowym dolocie. B32 100% seria.
http://youtu.be/roNL0YUgQMk?t=3m40s

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: Wojtek » pn gru 24, 2012 17:35

Ten carbonowy dolot to zalezy jaki bo rozne sa sam zapewne widziales.
Na takim przelozeniu jaka masz max predkosc na 3 biegu ???

Czy oba auta na filmie jada na skrzyni 5b ? czy 3.2 jest z 6 b ? jesli z 6b to z samych przelozen teoretycznie bedziesz mial lepsze przyspieszenie...
S50B30 :)

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: ww296 » sob gru 29, 2012 16:55

rypik pisze:Srata tata. Tam gdzie na 3 biegu B32 już jedzie tam na 3 biegu B30 nie jedzie zupełnie.
W zastosowaniach kajtkowych bez dwóch zdań B32 będzie przez swoją elastyczność lepsze.

Zresztą ostatnio na lublinie tam gdzie B30 którym jeździłem nie leciało boczkiem, tam B32 dawało rade.

Moim zdaniem B32 to lepszy silnik, tylko troszeczkę bardziej skomplikowany.

I to nawet normalne 300 konne B32... śmiało goni B30, bo fakt tych 321KM niewielu miało okazję oglądać.
nie za bardzo mozna porównywac osiągi na poszczególnych biegach w m3 3.0 i m3 3.2 ponieważ opróczy innego silnika M3 3.0 ma inne przełożenie główne ()dłuzsze) i nawet jesli silnik wygeneruje podobna moc przy tych samych obrotach to moment na kołach (czyli to co napedza samochód i ułatwia"latanie boczkiem") w 3.2 z krótszym mostem będzie większy.
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: rypik » sob gru 29, 2012 17:21

Oj daj spokój, różnica 3.15 a 3.23 to piczy włos, gdyby to było 3.15 i 3.73 możnaby się pokusić o to, że to zasługa dyfra. Zresztą B30 na dyfrze 3.23 nie jeździ wcale lepiej (tzn. wyczuwalnie, bo matematycznie napewno) od 3.15. Jest w stolicy jedno B30 z sankami z B32 i cały chuj to dało, kto prędzej biega wrzuci ten z przodu.

Awatar użytkownika
listek
Posty: 460
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0, M3 E46
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: Wydzielone: S50B30 vs. S50B32

Post autor: listek » sob gru 29, 2012 17:53

kto prędzej biega wrzuci ten z przodu.
amen
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

ODPOWIEDZ