S50B30 Wolne Obroty
S50B30 Wolne Obroty
Witam. Od kilku tygodni nie możemy dojść ładu z pracą silnika na biegu jałowym. Silnik pracuje z drgawkami, z wydechu słychać niejednostają prace - coś jak na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=rfKp5vVqZt0
Przy czym na obrotomierzu wskazówka dosłownie ani drgnie..
..Wymienione zostało wiele rzeczy, brak błędów DME. Jako rzecz dla nas nie zrozumiała, po wymianie przepływomierza na nowy oem, silnik pracował idealnie równo, po 2 przegazówach sytuacja wróciła do normy.
Czy ktoś sie z tym borykał? Z ciekawości zajrzeliśmy pod dekiel głowicy, gdzie na wałku ssacym widnieje tylko napis: BMW 321 - i nic wiecej, co nie jest chyba typowe dla oem wałka.
Bedę zobowiązany za jaką kolwiek sugestie odnosnie tematu jak i oznaczenia na wałku.
Przy czym na obrotomierzu wskazówka dosłownie ani drgnie..
..Wymienione zostało wiele rzeczy, brak błędów DME. Jako rzecz dla nas nie zrozumiała, po wymianie przepływomierza na nowy oem, silnik pracował idealnie równo, po 2 przegazówach sytuacja wróciła do normy.
Czy ktoś sie z tym borykał? Z ciekawości zajrzeliśmy pod dekiel głowicy, gdzie na wałku ssacym widnieje tylko napis: BMW 321 - i nic wiecej, co nie jest chyba typowe dla oem wałka.
Bedę zobowiązany za jaką kolwiek sugestie odnosnie tematu jak i oznaczenia na wałku.
Re: S50B30 Wolne Obroty
..Wymieniony na nowy - bez zmian..
Re: S50B30 Wolne Obroty
Uszczelnienia na elektrozaworach. Znajdziesz w etk i zakupisz w odpowiednim sklepie lub serwisie.
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia 

Re: S50B30 Wolne Obroty
a co robiliscie i co wymienialiscie ? jak sciagneliscie dekiel to walek ssacy jest na swoim miejscu ? ustawialiscie silnik na znaki i patrzyliscie czy sie pokrywa ? jesli nie moglo sie tak stac ze vanos nie cofnol walka i dlatego tak dziwnie pracuje.
Moze jakas nieszczelnosc w dolocie kolo przeplywki np sparciala jakas guma skoro po wymianie przeplywki bylo ok to moze nieszczelnosc jak pisalem tylko poszukac dobrze. Sprawdz tez czy sa wszystkie kapturki gumowe od gory na kazdej przepustnicy bo latwo je uszkodzic przy robieniu czegos przy silniku.
Czy auto to ori m3 czy motor przelozony do innej budy ? jesli jest w innej budzie to sprawdz jak macie podpiete sterowanie pompa paliwa. W m3 ecu sam steruje zalaczaniem pompy i wlacza ja dopiero przy kreceniu rozrusznikiem. A w m50 pompa zalacza sie juz po przekreceniu stacyjki, jesli np po swapie na s50 ktos przekrecil kluczyk nie slyszal pompy pomyslal ze auto nie odpali i podpiol pompe na krotko to z tego tez moze wynikac dziwna praca na wolnych.
Moze jakas nieszczelnosc w dolocie kolo przeplywki np sparciala jakas guma skoro po wymianie przeplywki bylo ok to moze nieszczelnosc jak pisalem tylko poszukac dobrze. Sprawdz tez czy sa wszystkie kapturki gumowe od gory na kazdej przepustnicy bo latwo je uszkodzic przy robieniu czegos przy silniku.
Czy auto to ori m3 czy motor przelozony do innej budy ? jesli jest w innej budzie to sprawdz jak macie podpiete sterowanie pompa paliwa. W m3 ecu sam steruje zalaczaniem pompy i wlacza ja dopiero przy kreceniu rozrusznikiem. A w m50 pompa zalacza sie juz po przekreceniu stacyjki, jesli np po swapie na s50 ktos przekrecil kluczyk nie slyszal pompy pomyslal ze auto nie odpali i podpiol pompe na krotko to z tego tez moze wynikac dziwna praca na wolnych.
S50B30 

Re: S50B30 Wolne Obroty
..OEM M3.. Narazie silnik wyjety z auta, bo reszta u lakiernika.. Po włozeniu spowrotem wszystko raz jeszcze zostanie dokładnie sprawdzone.. Natomiast 99% tego co wymieniłeś wyżej - zostało sprawdzone, a podejrzane elementy gumowe itp. wymienione na nowe.. Dam znać..
Re: S50B30 Wolne Obroty
Podobne efekty miałem, jak w S50B32 uszkodzone były elektrozawory vanosa, Dakic mi je naprawił.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: S50B30 Wolne Obroty
A da się je naprawić? W jaki sposób?Bombel pisze:Dakic mi je naprawił.
BMW -The Ultimate Driving Machine
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: S50B30 Wolne Obroty
Nawet jeżeli się nie da to Dakic i tak to naprawiHyro pisze:A da się je naprawić? W jaki sposób?Bombel pisze:Dakic mi je naprawił.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: S50B30 Wolne Obroty
troszke odkopie i jak tam walka
Re: S50B30 Wolne Obroty
u mnie problem był z błędem "road speed signal" a nie z solenoidami
silnik był swapowany do driftowozu, przy okazji wywalany był ABS, a co za tym idzie, sensory z kół nie podawały prędkości do DME, przez co załączał się tryb awaryjny... po podaniu sygnału prędkości z dyfra, problem już się nie pojawia...
za każdym razem mogłem kasować tryb awaryjny (na określony dystans) odpinając na chwilę akumulator...
silnik był swapowany do driftowozu, przy okazji wywalany był ABS, a co za tym idzie, sensory z kół nie podawały prędkości do DME, przez co załączał się tryb awaryjny... po podaniu sygnału prędkości z dyfra, problem już się nie pojawia...
za każdym razem mogłem kasować tryb awaryjny (na określony dystans) odpinając na chwilę akumulator...
BMW -The Ultimate Driving Machine