S50B30 Wolne Obroty

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 41
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 00:10
Auto: BMW

S50B30 Wolne Obroty

Post autor: Andrzej » śr sie 22, 2012 20:28

Witam. Od kilku tygodni nie możemy dojść ładu z pracą silnika na biegu jałowym. Silnik pracuje z drgawkami, z wydechu słychać niejednostają prace - coś jak na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=rfKp5vVqZt0
Przy czym na obrotomierzu wskazówka dosłownie ani drgnie..

..Wymienione zostało wiele rzeczy, brak błędów DME. Jako rzecz dla nas nie zrozumiała, po wymianie przepływomierza na nowy oem, silnik pracował idealnie równo, po 2 przegazówach sytuacja wróciła do normy.

Czy ktoś sie z tym borykał? Z ciekawości zajrzeliśmy pod dekiel głowicy, gdzie na wałku ssacym widnieje tylko napis: BMW 321 - i nic wiecej, co nie jest chyba typowe dla oem wałka.

Bedę zobowiązany za jaką kolwiek sugestie odnosnie tematu jak i oznaczenia na wałku.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: S50B30 Wolne Obroty

Post autor: wania » śr sie 22, 2012 20:33

regulator cisnienia paliwa

Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 41
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 00:10
Auto: BMW

Re: S50B30 Wolne Obroty

Post autor: Andrzej » śr sie 22, 2012 20:47

..Wymieniony na nowy - bez zmian..

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: S50B30 Wolne Obroty

Post autor: Lato » czw sie 23, 2012 13:05

Uszczelnienia na elektrozaworach. Znajdziesz w etk i zakupisz w odpowiednim sklepie lub serwisie.
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: S50B30 Wolne Obroty

Post autor: Wojtek » czw sie 30, 2012 09:35

a co robiliscie i co wymienialiscie ? jak sciagneliscie dekiel to walek ssacy jest na swoim miejscu ? ustawialiscie silnik na znaki i patrzyliscie czy sie pokrywa ? jesli nie moglo sie tak stac ze vanos nie cofnol walka i dlatego tak dziwnie pracuje.
Moze jakas nieszczelnosc w dolocie kolo przeplywki np sparciala jakas guma skoro po wymianie przeplywki bylo ok to moze nieszczelnosc jak pisalem tylko poszukac dobrze. Sprawdz tez czy sa wszystkie kapturki gumowe od gory na kazdej przepustnicy bo latwo je uszkodzic przy robieniu czegos przy silniku.
Czy auto to ori m3 czy motor przelozony do innej budy ? jesli jest w innej budzie to sprawdz jak macie podpiete sterowanie pompa paliwa. W m3 ecu sam steruje zalaczaniem pompy i wlacza ja dopiero przy kreceniu rozrusznikiem. A w m50 pompa zalacza sie juz po przekreceniu stacyjki, jesli np po swapie na s50 ktos przekrecil kluczyk nie slyszal pompy pomyslal ze auto nie odpali i podpiol pompe na krotko to z tego tez moze wynikac dziwna praca na wolnych.
S50B30 :)

Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 41
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 00:10
Auto: BMW

Re: S50B30 Wolne Obroty

Post autor: Andrzej » pt sie 31, 2012 22:46

..OEM M3.. Narazie silnik wyjety z auta, bo reszta u lakiernika.. Po włozeniu spowrotem wszystko raz jeszcze zostanie dokładnie sprawdzone.. Natomiast 99% tego co wymieniłeś wyżej - zostało sprawdzone, a podejrzane elementy gumowe itp. wymienione na nowe.. Dam znać..

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: S50B30 Wolne Obroty

Post autor: Wojtek » sob wrz 01, 2012 09:23

Nie rozumiem w czym jest problem aby dojsc co jest nie tak?
S50B30 :)

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: S50B30 Wolne Obroty

Post autor: Bombel » sob wrz 01, 2012 09:27

Podobne efekty miałem, jak w S50B32 uszkodzone były elektrozawory vanosa, Dakic mi je naprawił.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
Hyro
Posty: 13
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 15:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: S50B30 Wolne Obroty

Post autor: Hyro » śr wrz 12, 2012 10:35

Bombel pisze:Dakic mi je naprawił.
A da się je naprawić? W jaki sposób?
BMW -The Ultimate Driving Machine

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: S50B30 Wolne Obroty

Post autor: Oleg » śr wrz 12, 2012 12:04

Hyro pisze:
Bombel pisze:Dakic mi je naprawił.
A da się je naprawić? W jaki sposób?
Nawet jeżeli się nie da to Dakic i tak to naprawi ;)

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

glmno
Posty: 57
Rejestracja: śr kwie 20, 2011 19:36
Lokalizacja: Polski

Re: S50B30 Wolne Obroty

Post autor: glmno » śr lut 27, 2013 22:40

troszke odkopie i jak tam walka

Awatar użytkownika
Hyro
Posty: 13
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 15:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: S50B30 Wolne Obroty

Post autor: Hyro » śr lut 27, 2013 23:09

u mnie problem był z błędem "road speed signal" a nie z solenoidami
silnik był swapowany do driftowozu, przy okazji wywalany był ABS, a co za tym idzie, sensory z kół nie podawały prędkości do DME, przez co załączał się tryb awaryjny... po podaniu sygnału prędkości z dyfra, problem już się nie pojawia...
za każdym razem mogłem kasować tryb awaryjny (na określony dystans) odpinając na chwilę akumulator...
BMW -The Ultimate Driving Machine

ODPOWIEDZ