1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
-
korona
- Posty: 19
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 13:30
- Lokalizacja: SRB
Post
autor: korona » ndz gru 18, 2011 09:11
Za co odpowiada czujnik nad nastawnikiem vanosa S50B30? Podejrzewam że okresla stopień (kąt) wyprzedzenia wałka.
Czy jeśli nie będzie wcale podpiety silnik będzie osiągał normalną max prędkość obrotową? Czy może będzie odcinka wczesniej?
Potrzebuję 100% pewne info, najlepiej jak ktoś byłby uprzejmy to niech sie przejedzie z odpietym czujnikiem
-
Inur
- Posty: 273
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Inur » pt gru 23, 2011 22:26
Czujnik wałka rozrządu, z niego komp bierze sygnał kiedy podać iskrę. Łapie impuls raz na obrót wałka. Mogę się mylić ale raczej nie ma nic wspólnego z mierzeniem dodatkowo kąta wyprzedzenia wałka bo cycek do impulsu jest na zębatce a wałek może się poruszać niezależnie od niej.
Co do rozłączenia to nie będę się podejmował. Kiedyś miałem źle ustawione koło z którego ten czujnik bierze sygnał i zapłon szedł w kolektor dolotowy.
-
korona
- Posty: 19
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 13:30
- Lokalizacja: SRB
Post
autor: korona » pt gru 23, 2011 23:06
Inur pisze:Czujnik wałka rozrządu, z niego komp bierze sygnał kiedy podać iskrę.
No nie, po to jest czujnik wału.
-
Inur
- Posty: 273
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Inur » sob gru 24, 2011 03:40
Żeby iskra w S50 wypadła w odpowiednim momencie potrzebujesz czujnik na wałku.
Iskra i wtrysk w każdym garze idzie raz na obrót wałka, a nie raz na obrót korby. Zbieranie sygnału z korby nie daje komputerowi informacji w jakiej fazie suwu znajduje się silnik.
Będę strzelał, że jeśli odłączysz ten czujnik to silnik w ogóle nie odpali bo nie będzie wiedział kiedy dać impuls do wtrysków i cewek.
-
korona
- Posty: 19
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 13:30
- Lokalizacja: SRB
Post
autor: korona » sob gru 24, 2011 09:16
Potrzebne mi info od kogoś kto to odłączył i kręcił silnik do odcinki