Olej do M3 3.2

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Jerzyk
Posty: 11
Rejestracja: sob gru 03, 2011 11:42
Lokalizacja: Kraków

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: Jerzyk » wt gru 06, 2011 18:56

kostek_ja pisze:Jerzyk, ten olej zalecają do S50. Nie lej do S54 oleju 5w40.
Jerzyk, ten olej zalecają do S50. Nie lej do S54 oleju 5w40.
Faktycznie , rozmawiałem z tym sprzedającym i polecił mi CFS 10W60 jaki zresztą....zakupiłem z mały rabacikiem, w sobotę zalewka więc sie obluka :-)

Notabene nie spotkałem się z tym olejem (Fuchs RACE PRO S) wcześniej, sprzedawca wspominał mi że to jeden z najlepszych olejów do Vanosów podobno w Zetkach rozwiązuje problem wygrzewania sie oleju przy pełnych obrotach.

Rozmawiałem wczoaj dodatkowo z znajomym majstrem od BMW który mi powiedział że najgorsze dla BMW jest osiaganie przez olej temp. powyżej 110-120 st.C a krytyczne to 130st.C.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: kostek_ja » wt gru 06, 2011 19:29

Jerzyk pisze:Rozmawiałem wczoaj dodatkowo z znajomym majstrem od BMW który mi powiedział że najgorsze dla BMW jest osiaganie przez olej temp. powyżej 110-120 st.C a krytyczne to 130st.C.
Na torze 110-120 to norma. Silnik dalej ma się świetnie. Nawet instrukcja mówi że do upalania olej musi być między 80 a 120. 150 jest temp. krytyczną.

Osowi który miał temp. rzędu 140 silnik się posypał. Ale 120 bym się nie przejmował. W sumie to się nie przejmuje :)

Jerzyk
Posty: 11
Rejestracja: sob gru 03, 2011 11:42
Lokalizacja: Kraków

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: Jerzyk » czw gru 08, 2011 13:02

Rozmawiałem z osoba z serwisu BM w która obsługiwała różne samochody w Niemczech na Nurburingu i powiedziała graniczną temp.dla BMW jest 130st.C powyżej silnik lawinowo leci .

Tez mi polecił 3 marki najlepsze do silników BMW, Fuchs Silkolene, Millers oraz coś co nazywa się Redline.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: kostek_ja » czw gru 08, 2011 15:18

ale 130 to nie 120 :)

Do tego co innego chwilowo mieć wysoką temp. a co innego na takiej jeździć.

Jakby nie było BMW podaje że w S54 do 120 można pałować. Millers podaje górną granicę 125. Zarówno BMW jak i Millers podają że chwilowo mogą dojść do 150 ale nie więcej i tylko chwilowo.

Mi w upalne dni na torze potrafi dojść do 120. Jak na razie silnik żyje i ma się dobrze :)

Jerzyk
Posty: 11
Rejestracja: sob gru 03, 2011 11:42
Lokalizacja: Kraków

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: Jerzyk » pt gru 09, 2011 01:18

A kupiłem ten olej 10W60 CFS tu :
http://allegro.pl/millers-oils-motorspo ... 53990.html

Ale osobiście bo jakoś allegro staram się mocno filtrować bo wtopiłem dwa razy i jestem ostrożny.

Facet się legitymował certyfikatem, sprawdzałem na stronie Millersa czy nie ma jakiejś wtopy i się zgadza a dla mnie to podstawa bo już nie raz wtopiłem na allegro z jakimiś częsciami.

W sobotę zaleję ten olej, szkoda tylko że pogoda nie rozpieszcza na ostrzejsze testy.

Zamówiłem sobie u niego jeszcze badanie oleju Millersa w laboratorium w USA w Blackstone więc będę miał pełny obraz co sie dzieje po kilku track day i na wiosnę.

Jak olej wytrzyma moje jazdy cotygodniowe do Wrocka z pełnym butem bo znaczy że jest OK bo jak na razie nic nie wytrzymywało roku w tym stylu jazdy.

Jeszcze się zastanawiam nad olejem do napedu bo to w sumie delikatna sprawa.
Macie jakieś doświadczenia ?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: kostek_ja » pt gru 09, 2011 01:51

Jerzyk pisze:Jak olej wytrzyma moje jazdy cotygodniowe do Wrocka z pełnym butem bo znaczy że jest OK bo jak na razie nic nie wytrzymywało roku w tym stylu jazdy.
Mógłbyś rozwinąć?

EDIT
Na tej aukcji jest błąd w właściwościach oleju.

///M-PaweLL
Posty: 22
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 15:25
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: ///M-PaweLL » pn gru 12, 2011 22:03

Fajna reklama :roll:

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: kostek_ja » wt gru 13, 2011 00:53

A tak jak już dyskutujemy na temat Castrola to wygląda na to że TWS Motorsport 10w60 ma nowszą wersję o nazwie EDGE Professional TWS 10w60.

Chociaż parametry ma teoretycznie gorsze. Mniejsza lepkość przy 100, wyższa temp. płynięcia itd. Tylko temp. zapłonu poszła na +.

Ogólnie ciekawe jest to co piszą o tej podwójnej filtracji. Że fabrycznie samochody były zalewane lepszymi olejami niż później podczas serwisu.

Ogólnie fajny, ale mi się nie podoba koncepcja łączenia oszczędności paliwa z ochroną. Tutaj moim zdaniem nie warto iść na kompromisy i dlatego dalej wolę Millersa. Chociaż trochę korci wyższa klasa jakościowa :) (TWS Motorsport ma SJ, Millers CFS 10w60 SL, a EDGE SM).

W stosunku do TWS Motorsport podoba mi się dopisek "Utrzymanie najwyższej czystości". Może w końcu nie syfi silnika :)

Co ciekawe w jednej ze specyfikacji jest napisane iż TWS Motorsport też jest olejem estrowym.

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: kons6 » wt gru 13, 2011 11:13

kostek_ja pisze:wygląda na to że TWS Motorsport 10w60 ma nowszą wersję o nazwie EDGE Professional TWS 10w60.
te ciągłe zmiany nazw to jakieś hobby castrola ;)

moje opinie dotyczą jedynie TWSa, który został opracowany wiele lat temu, ciągle jest dostępny, tylko w litrowych opakowaniach, bardzo wyraźnie droższy niż pozostałe oleje

normy Scośtam dotyczą głównie ekologii, więc jeśli się nie ma DPF, super nowych katów czy nowego bardzo ciasno spasowanego silnika, to można do nich podejść: "od pewnej litery - nie pamiętam której - im litera dalsza w alfabecie, tym olej gorzej smaruje i chroni silnik przed temperaturą..."

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: kostek_ja » wt gru 13, 2011 12:13

kons6, ja w uproszczonym opisie norm API wyczytałem iż przynajmniej SM od SL różni się właśnie ochroną a nie ekologicznością. Odporność na zużycie itd.

SL od SJ różni się wyższą stabilnością w wysokich temp. i niższym zużyciem oleju.

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: kons6 » wt gru 13, 2011 17:45

dla mnie te normy API Scośtam prawie niczego nie znaczą, ponieważ nie są dostępne ich specyfikacje (albo nie umiem ich w internecie znaleźć), a opisy to czysty marketing

ekologii w tych normach trochę jest, szczególnie w tych nowszych:
"SN CURRENT Introduced in October 2010 for 2011 and older vehicles, designed to provide improved high temperature deposit protection for pistons, more stringent sludge control, and seal compatibility. API SN with Resource Conserving matches ILSAC GF-5 by combining API SN performance with improved fuel economy, turbocharger protection, emission control system compatibility, and protection of engines operating on ethanol-containing fuels up to E85."

tutaj też jest o katalizatorach i fosforze http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil

Jerzyk
Posty: 11
Rejestracja: sob gru 03, 2011 11:42
Lokalizacja: Kraków

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: Jerzyk » wt gru 13, 2011 23:58

kostek_ja pisze: Jerzyk napisał/a:
Jak olej wytrzyma moje jazdy cotygodniowe do Wrocka z pełnym butem bo znaczy że jest OK bo jak na razie nic nie wytrzymywało roku w tym stylu jazdy.
Jestem z Krakowa.
Jeżdze niekiedy do Wrocławia A4 na której niekiedy nie schodzę z dwójki n obrotku a czasem ide pod odcinkę, kocham mój silnik.
nie pisze ile jeżdzę bo może jakiś mundurowy tutaj jest :-)))

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: kostek_ja » śr gru 14, 2011 01:33

kons6, nie mniej jednak w każdej normie są też podniesione parametry ochrony silnika. Chociaż fakt może być olej który lepiej chroni silnik niż normy wymagają, ale nie spełnia norm środowiskowych i ogólnie ma tą normę niższą.

Jerzyk, pisać o tym ile się jechało można. W razie czego zawsze się wyprzesz i powiesz że tylko chciałeś poszpanować ;)

Moim zdaniem o ile samochód jest sprawny nie powinno mu się nic stać. Jakie silniki ci padały? Temp. były OK?

Jerzyk
Posty: 11
Rejestracja: sob gru 03, 2011 11:42
Lokalizacja: Kraków

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: Jerzyk » śr gru 14, 2011 11:14

Nie nie jestem starszym facetem nie w głowie mi szpanowania ani wyścigi spod świateł.

Ja miałem w rodzinie od strony szwagra jedną toyote z silnikiem 2ZZ-GE padła na Castrolu TWS, auto jeżdzone dynamicznie.
Mi nie padł żaden silnik bo zawsze staram się pieczołowicie dobierać środki smarne.
BMW aurat słynie z dobrych i udanych konstrukcji.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: Camil » śr gru 14, 2011 13:01

Jak olej wytrzyma moje jazdy cotygodniowe do Wrocka z pełnym butem bo znaczy że jest OK bo jak na razie nic nie wytrzymywało roku w tym stylu jazdy.

Mi nie padł żaden silnik bo zawsze staram się pieczołowicie dobierać środki smarne.

Zdecyduj sie facet :mrgreen:

ODPOWIEDZ