Tarcze i klocki hamulcowe

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
jgw
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 16, 2008 21:19
Lokalizacja: z zamiłowania

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: jgw » pt lis 26, 2010 03:58

Jeśli mogę pomóc w temacie (w temacie temp. oleju już się wypowiadałem ale tam widać że są bardziej doświadczeni kierowcy) to powiem tylko tyle, hamulce w tym samochodzie są ogólnie bardzo dobre , niestety tarcze przednie pomimo że są dwu częściowe , są zbyt cienkie. Do jazdy zwykłej wystarczają z zapasem , ale jeśli ktos oczekuje wytrzymałości sportowej ...nie ma szans.Pojemność cieplna , że tak powiem , jest zbyt mała i tarcze zaczynaja "bić".Przerobiłem to juz wiele razy na starych i nowych kompletach i tu zacytuję przysłowie : wyżej d**y nie podskoczysz.Można takie tarcze spokojnie wyrównać ,przetoczyć , ale w ten sposób tylko zmniejszamy ich możliwości , więc albo trzeba zmienić hamulce na lepsze (wybór jest duży i zależy tylko od zasobności portfela) albo trzeba je oszczędzać i mniej hamować , co czasami może nie wyjść na zdrowie , albo jeżdzić mniej agresywnie.

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: kons6 » pt lis 26, 2010 13:31

jgw pisze: albo trzeba je oszczędzać i mniej hamować , co czasami może nie wyjść na zdrowie , albo jeżdzić mniej agresywnie.
a jak przy tym oszczędzaniu i łagodnej jeździe nadrobić dystans w umiejętnościach do Virnika, Puszkiela, no i... Urbanowicza ? :wink:

jgw
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 16, 2008 21:19
Lokalizacja: z zamiłowania

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: jgw » pt lis 26, 2010 23:55

kons6 pisze:a jak przy tym oszczędzaniu i łagodnej jeździe nadrobić dystans w umiejętnościach do Virnika, Puszkiela, no i... Urbanowicza ?
Akurat to ,nie jest wcale takie trudne , wystarczy po prostu wsiąść w rajdówkę rano i po południu zanotować na mecie najlepszy czas łączny z całego rajdu , "dystans" sam zniknie, to wszystko :-)

A tak bardziej serio, to nie od dziś wiadomo że najlepsze czasy kręci ten kto najmniej hamuje , więc dwie pieczenie na jednym ogniu .

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: Inur » ndz lut 27, 2011 21:26

Pozwólcie, że podbiję temat. Czy ktoś przerabiał temat zakładania tarcz od M3 E46 do E36? Słyszałem, choć nie wiem ile w tym prawdy, że całość jest plug and play z zaciskami Brembo z E31.

tomb32
Posty: 224
Rejestracja: sob sty 30, 2010 14:52
Lokalizacja: gostynin

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: tomb32 » ndz lut 27, 2011 21:29

franekm3 ma u siebie w turasie taki zestaw .napisz do niego

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: kons6 » śr kwie 13, 2011 22:23

w sobotę będę testował popularne ostatnio klocki CL w wersji RC6 na przodzie z tarczami ate po jednym szlifowaniu, na slicku wyścigowym, na wolnej krętej trasie

dam znać o spostrzeżeniach

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: Inur » czw kwie 14, 2011 19:07

Koledzy mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tylnych tarcz hamulcowych bo przednie postanowiłem wziąć z ASO. Sprawdziłem właśnie tylne i są w dużo gorszym stanie niż mi się wydawało więc przed złożeniem auta muszę je wymienić.

Pojawia się pytanie jak ważne są tylne tarcze w takim aucie. Może wystarczy coś z tego?
- TRW (ok. 260zł/szt)
- Takie chińskie coś, cena za kpl z klockami

Osobiście wybrałbym TRW ale może wystarcza te "tjuningowe"? W cenie są tez klocki TRW tak więc całość wychodzi sporo taniej a przy obecnych wydatkach wolałbym ciąć koszty gdzie się da. Auto ma służyć przede wszystkim do jazdy bokiem ale chcę też zacząć startować w OESach i KJS.


edit: z braku informacji i czystej ciekawości zamówiłem te chińskie (które chyba są polskie?). I tak za kilka miesięcy wylecą z auta na rzecz ori, wątpię żeby do tego czasu się rozpadły :lol:

Awatar użytkownika
R e ///M i k
Posty: 48
Rejestracja: sob mar 21, 2009 08:55
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: R e ///M i k » śr sie 31, 2011 19:04

Pomyślałem, że pochwalę się prezencikami ;) graty od firmy performance friction brakes z USA
- tarcze przednie pływające z wymiennymi rotorami
- klocki na przód carbon-metallic

Podobno mają być lepsze niż seria. Fajne jest to, że jak się zużyją tarcze to wystarczy wymienić tylko zewnętrzną część, dzwon można przełożyc. Dzięki temu w przyszłości będzie taniej, a jak się komuś znudzi seryjny rozmiar to może kupić większe rotory od M3 e46 i przełożyć :) (i pobawić się z zaciskami :neutral: )
Każda tarcza waży 6,9kg.
Klocki podobno lepiej znoszą temperaturę i nie pylą - oby, bo mam już dość mycia moich "stokrotek"!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: ww296 » śr sie 31, 2011 21:48

Re m ik - jakie koszty tego hamulca i jakie koszty samych rotorów?
Można to gdzies dostać?
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
R e ///M i k
Posty: 48
Rejestracja: sob mar 21, 2009 08:55
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: R e ///M i k » śr sie 31, 2011 22:51

W Polsce u Tomsona:
http://tomson.iai-shop.com/product-pol- ... ednie.html
ale jak widać cena 2860 zł trochę odstrasza.
Ja kupiłem w stanach w sklepie www.rotorsandpads.com . Z klockami kosztowało mnie to 600$ po rabacie 5% dla zamówień powyżej 250$ i wysyłka free na terenie USA. Wysyłał mi to znajomy, nawet mi cła i vat'u nie dorzucili w Polsce, szło przez firmę polonez.

kody producenta do e36
311.052.87 lewa tarcza -> link
311.052.88 prawa tarcza -> link
rotory -> link e36 link e46


klocki -> link
te klocki są uliczne, dla hardcore'owców są mieszanki wyścigowe

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: ww296 » czw wrz 01, 2011 09:55

wydaje mi się że te tarcze nie sa "pływające" to po prostu dwuczęściowa tarcza z wymienną częścią roboczą.
Tarcza pływająca jest tak skonstrułowana aby zapewnic elastyczne zamocowanie dysku, który podczas pracy może się przemieszczać.
Seryjnie dysk jest zamocowany poprzez pionowe stalowe nity,m podobnie jak w motocyklu.
Oczywiście Tarcza wygląda bardzo dobrze i bardzo mozliwe że jest nawet lepsza niż seria.
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: Oleg » czw wrz 01, 2011 11:07

Zajebiście to wszystko wygląda. Jak trochę pojeździsz na tym zestawie to napisz jak się sprawuje i jak się ma do serii??

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
R e ///M i k
Posty: 48
Rejestracja: sob mar 21, 2009 08:55
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: R e ///M i k » czw wrz 01, 2011 17:40

Raczej są pływające, producent w swoim katalogu chyba by nie kłamał. Tarcza ma możliwość ruchu wobec dzwonu dzięki specjalnym opatentowanym sprężynkom w formie blaszek.
Oleg, nie ma problemu, tylko czekam jeszcze z montażem na przewody w oplocie i płyn RBF.
Obrazek
Obrazek

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: Marcin_Os » pn wrz 05, 2011 00:37

To są tarcze pływające.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

ODPOWIEDZ