Tarcze i klocki hamulcowe
Re: Tarcze i klocki hamulcowe
Jeśli mogę pomóc w temacie (w temacie temp. oleju już się wypowiadałem ale tam widać że są bardziej doświadczeni kierowcy) to powiem tylko tyle, hamulce w tym samochodzie są ogólnie bardzo dobre , niestety tarcze przednie pomimo że są dwu częściowe , są zbyt cienkie. Do jazdy zwykłej wystarczają z zapasem , ale jeśli ktos oczekuje wytrzymałości sportowej ...nie ma szans.Pojemność cieplna , że tak powiem , jest zbyt mała i tarcze zaczynaja "bić".Przerobiłem to juz wiele razy na starych i nowych kompletach i tu zacytuję przysłowie : wyżej d**y nie podskoczysz.Można takie tarcze spokojnie wyrównać ,przetoczyć , ale w ten sposób tylko zmniejszamy ich możliwości , więc albo trzeba zmienić hamulce na lepsze (wybór jest duży i zależy tylko od zasobności portfela) albo trzeba je oszczędzać i mniej hamować , co czasami może nie wyjść na zdrowie , albo jeżdzić mniej agresywnie.
Re: Tarcze i klocki hamulcowe
a jak przy tym oszczędzaniu i łagodnej jeździe nadrobić dystans w umiejętnościach do Virnika, Puszkiela, no i... Urbanowicza ?jgw pisze: albo trzeba je oszczędzać i mniej hamować , co czasami może nie wyjść na zdrowie , albo jeżdzić mniej agresywnie.

Re: Tarcze i klocki hamulcowe
Akurat to ,nie jest wcale takie trudne , wystarczy po prostu wsiąść w rajdówkę rano i po południu zanotować na mecie najlepszy czas łączny z całego rajdu , "dystans" sam zniknie, to wszystkokons6 pisze:a jak przy tym oszczędzaniu i łagodnej jeździe nadrobić dystans w umiejętnościach do Virnika, Puszkiela, no i... Urbanowicza ?

A tak bardziej serio, to nie od dziś wiadomo że najlepsze czasy kręci ten kto najmniej hamuje , więc dwie pieczenie na jednym ogniu .
Re: Tarcze i klocki hamulcowe
Pozwólcie, że podbiję temat. Czy ktoś przerabiał temat zakładania tarcz od M3 E46 do E36? Słyszałem, choć nie wiem ile w tym prawdy, że całość jest plug and play z zaciskami Brembo z E31.
Re: Tarcze i klocki hamulcowe
franekm3 ma u siebie w turasie taki zestaw .napisz do niego
Re: Tarcze i klocki hamulcowe
w sobotę będę testował popularne ostatnio klocki CL w wersji RC6 na przodzie z tarczami ate po jednym szlifowaniu, na slicku wyścigowym, na wolnej krętej trasie
dam znać o spostrzeżeniach
dam znać o spostrzeżeniach
Re: Tarcze i klocki hamulcowe
Koledzy mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tylnych tarcz hamulcowych bo przednie postanowiłem wziąć z ASO. Sprawdziłem właśnie tylne i są w dużo gorszym stanie niż mi się wydawało więc przed złożeniem auta muszę je wymienić.
Pojawia się pytanie jak ważne są tylne tarcze w takim aucie. Może wystarczy coś z tego?
- TRW (ok. 260zł/szt)
- Takie chińskie coś, cena za kpl z klockami
Osobiście wybrałbym TRW ale może wystarcza te "tjuningowe"? W cenie są tez klocki TRW tak więc całość wychodzi sporo taniej a przy obecnych wydatkach wolałbym ciąć koszty gdzie się da. Auto ma służyć przede wszystkim do jazdy bokiem ale chcę też zacząć startować w OESach i KJS.
edit: z braku informacji i czystej ciekawości zamówiłem te chińskie (które chyba są polskie?). I tak za kilka miesięcy wylecą z auta na rzecz ori, wątpię żeby do tego czasu się rozpadły
Pojawia się pytanie jak ważne są tylne tarcze w takim aucie. Może wystarczy coś z tego?
- TRW (ok. 260zł/szt)
- Takie chińskie coś, cena za kpl z klockami
Osobiście wybrałbym TRW ale może wystarcza te "tjuningowe"? W cenie są tez klocki TRW tak więc całość wychodzi sporo taniej a przy obecnych wydatkach wolałbym ciąć koszty gdzie się da. Auto ma służyć przede wszystkim do jazdy bokiem ale chcę też zacząć startować w OESach i KJS.
edit: z braku informacji i czystej ciekawości zamówiłem te chińskie (które chyba są polskie?). I tak za kilka miesięcy wylecą z auta na rzecz ori, wątpię żeby do tego czasu się rozpadły

- R e ///M i k
- Posty: 48
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 08:55
- Lokalizacja: Lądek Zdrój
Re: Tarcze i klocki hamulcowe
Pomyślałem, że pochwalę się prezencikami
graty od firmy performance friction brakes z USA
- tarcze przednie pływające z wymiennymi rotorami
- klocki na przód carbon-metallic
Podobno mają być lepsze niż seria. Fajne jest to, że jak się zużyją tarcze to wystarczy wymienić tylko zewnętrzną część, dzwon można przełożyc. Dzięki temu w przyszłości będzie taniej, a jak się komuś znudzi seryjny rozmiar to może kupić większe rotory od M3 e46 i przełożyć
(i pobawić się z zaciskami
)
Każda tarcza waży 6,9kg.
Klocki podobno lepiej znoszą temperaturę i nie pylą - oby, bo mam już dość mycia moich "stokrotek"!





- tarcze przednie pływające z wymiennymi rotorami
- klocki na przód carbon-metallic
Podobno mają być lepsze niż seria. Fajne jest to, że jak się zużyją tarcze to wystarczy wymienić tylko zewnętrzną część, dzwon można przełożyc. Dzięki temu w przyszłości będzie taniej, a jak się komuś znudzi seryjny rozmiar to może kupić większe rotory od M3 e46 i przełożyć


Każda tarcza waży 6,9kg.
Klocki podobno lepiej znoszą temperaturę i nie pylą - oby, bo mam już dość mycia moich "stokrotek"!




Re: Tarcze i klocki hamulcowe
Re m ik - jakie koszty tego hamulca i jakie koszty samych rotorów?
Można to gdzies dostać?
Można to gdzies dostać?
ciągle szybciej...
- R e ///M i k
- Posty: 48
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 08:55
- Lokalizacja: Lądek Zdrój
Re: Tarcze i klocki hamulcowe
W Polsce u Tomsona:
http://tomson.iai-shop.com/product-pol- ... ednie.html
ale jak widać cena 2860 zł trochę odstrasza.
Ja kupiłem w stanach w sklepie www.rotorsandpads.com . Z klockami kosztowało mnie to 600$ po rabacie 5% dla zamówień powyżej 250$ i wysyłka free na terenie USA. Wysyłał mi to znajomy, nawet mi cła i vat'u nie dorzucili w Polsce, szło przez firmę polonez.
kody producenta do e36
311.052.87 lewa tarcza
link
311.052.88 prawa tarcza
link
rotory
link e36 link e46
klocki
link
te klocki są uliczne, dla hardcore'owców są mieszanki wyścigowe
http://tomson.iai-shop.com/product-pol- ... ednie.html
ale jak widać cena 2860 zł trochę odstrasza.
Ja kupiłem w stanach w sklepie www.rotorsandpads.com . Z klockami kosztowało mnie to 600$ po rabacie 5% dla zamówień powyżej 250$ i wysyłka free na terenie USA. Wysyłał mi to znajomy, nawet mi cła i vat'u nie dorzucili w Polsce, szło przez firmę polonez.
kody producenta do e36
311.052.87 lewa tarcza

311.052.88 prawa tarcza

rotory

klocki

te klocki są uliczne, dla hardcore'owców są mieszanki wyścigowe
Re: Tarcze i klocki hamulcowe
wydaje mi się że te tarcze nie sa "pływające" to po prostu dwuczęściowa tarcza z wymienną częścią roboczą.
Tarcza pływająca jest tak skonstrułowana aby zapewnic elastyczne zamocowanie dysku, który podczas pracy może się przemieszczać.
Seryjnie dysk jest zamocowany poprzez pionowe stalowe nity,m podobnie jak w motocyklu.
Oczywiście Tarcza wygląda bardzo dobrze i bardzo mozliwe że jest nawet lepsza niż seria.
Tarcza pływająca jest tak skonstrułowana aby zapewnic elastyczne zamocowanie dysku, który podczas pracy może się przemieszczać.
Seryjnie dysk jest zamocowany poprzez pionowe stalowe nity,m podobnie jak w motocyklu.
Oczywiście Tarcza wygląda bardzo dobrze i bardzo mozliwe że jest nawet lepsza niż seria.
ciągle szybciej...
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Tarcze i klocki hamulcowe
Zajebiście to wszystko wygląda. Jak trochę pojeździsz na tym zestawie to napisz jak się sprawuje i jak się ma do serii??
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
- R e ///M i k
- Posty: 48
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 08:55
- Lokalizacja: Lądek Zdrój
Re: Tarcze i klocki hamulcowe
Raczej są pływające, producent w swoim katalogu chyba by nie kłamał. Tarcza ma możliwość ruchu wobec dzwonu dzięki specjalnym opatentowanym sprężynkom w formie blaszek.
Oleg, nie ma problemu, tylko czekam jeszcze z montażem na przewody w oplocie i płyn RBF.

Oleg, nie ma problemu, tylko czekam jeszcze z montażem na przewody w oplocie i płyn RBF.


Re: Tarcze i klocki hamulcowe
To są tarcze pływające.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2