Bujanie silnikiem
Bujanie silnikiem
Gdy olej osiaga 70stopni i wiecej silnik zaczyna poszarpywac na wolnych do tego stopnia ze buja buda... powyzej 1500obr juz jest normalnie ale tez zdaza sie zamulanie... pozniej juz az do calkowitego wystygniecia silnika dzieje sie tak samo... Jakies pomysly??
Re: Bujanie silnikiem
3 mozliwosci:
1. vanos do remontu generalnego
2. lewe powietrze lub jakies nieprawidlowosci w ukladzie podcisnienia
3. czujniki polozenia walkow rozrzadu
Moze tez przeplywka byc ale jakos nie jestem przkonany bo zaczyna sie dziac gdy olej sie rozgrzeje. Najbardziej prawdopodobna mozliwosc to vanos, konkretnie uszczelniacze wewnatrz niego (nie mylic z gumowymi uszczelkami).
1. vanos do remontu generalnego
2. lewe powietrze lub jakies nieprawidlowosci w ukladzie podcisnienia
3. czujniki polozenia walkow rozrzadu
Moze tez przeplywka byc ale jakos nie jestem przkonany bo zaczyna sie dziac gdy olej sie rozgrzeje. Najbardziej prawdopodobna mozliwosc to vanos, konkretnie uszczelniacze wewnatrz niego (nie mylic z gumowymi uszczelkami).
Re: Bujanie silnikiem
u mnie w m5 s38b38 było podobnie ale tylko na wolnych obrotach i zaraz po rozgrzaniu problemem okazała się sonda
pozdr.

Re: Bujanie silnikiem
u mnie okazalo sie ze elektrocewka z wydechowego jest lekko nieszczelna i upuszcza olej przyspieszajac tym samym walem o momentami nawet 37 stopni
swoja droga chcialbym potwierdzic ta info ale potrzebuje cewki na podmiane

Re: Bujanie silnikiem
"elektrocewka z wydechowego jest lekko nieszczelna i upuszcza olej "
A co to za ustrojstwo?
A co to za ustrojstwo?
Re: Bujanie silnikiem
Chyba elektrozawór vanosa.
Re: Bujanie silnikiem
Czyli jednak vanos 

Re: Bujanie silnikiem
hehe, będzie ktoś odważny jak da Ci to na podmianke hehe. Chyba nie bardzo wiesz czego oczekujesz
A tak przy okazji nieszczelność na elektrozaworze to nie przyczyna Twoich problemów 


BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia 

- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Bujanie silnikiem
mam podobny problem, silnikiem mi trzęsie zawsze, czy to na zimnym czy na ciepłym zawsze tak samo, buja całą budą aż, tylko na wolnych obrotach, po delikatnym dodaniu gazu ustaje i chodzi równiutko, co jakiś czas zdarza się lekkie krząpnięcie czy jak to nazwać, co do silnika, sondy sprawdzone, przeplywomierz nowy, wtryski sprawdzone, cewki sprawdzone, świece nowe, wężyki od podciśnień nowe, krokowiec wyczyszczony, filtr paliwa, powietrza nowy, sprawdzone luzy zaworowe, na kompie byłem na carsofcie ale nic zabardzo nie pokazał... jakieś sugestie ?
Re: Bujanie silnikiem
a ten wężyk od podcisnienia od dołu wchodzący pod przepustnicami ? mi ostatnio spadł, i poszarpywało. ale było słychać ze syczy.
Re: Bujanie silnikiem
sprawdz czy na ciepłym silniku na wolnych obrotach wałki się nie przestawiają samoczynnie, tzn. nie utrzymują zadanych wartości. Jeśli poszarpywanie pojawia się gdy wałek sam się przestawia to vanos się kłania i aby się pozbyć tego zjawiska trzeba całość rozebrać na najdrobniejsze elementy 

BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia 

- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Bujanie silnikiem
a kto się czegoś takiego podejmuje ? i jak to sprawdzić ewentualnie ?
Re: Bujanie silnikiem
kolego Lato u mnie powodem byl elektrozawor... niemniej jednak i tak odbudowalem zalego vanosa... (silnik zreszta tez) 

Re: Bujanie silnikiem
Dakic, jak poznac ze elektrozawor jest padniety? kupiles nowy w ASO za ok 1000zl? 

Re: Bujanie silnikiem
sprawdzenie zaworu wykonać można za pomocą odpowiedniego serwisowego narzędzia. Inny sposób to obserwacja na kompie czy wałki uzyskują zadane położenia. Jeśli tak to elektrozawór jest ok. Błąd elektrozaworu powinien być także pokazany na kompie - nie jestem pewien.
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia 
