Sposób na nisko łapiące sprzęgło

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: mrbeem » pn cze 28, 2010 03:07

Witam. Jakoze jestem nowy na forum postanowilem sie troche przyczynic do jego przydatnosci. Szukalem na forum i nie znalazlem zagadnienia o ktorym mam zamiar napisac, no chyba ze zle szukalem. Chodzi o to ze w M3 E36 dosc klasycznym problemem jest nisko lapiace sprzeglo... doslownie 2mm od podlogi i trudnosci z wbijaniem wstecznego gdy silnik sie rozgrzeje po kilkudziesiecio kilometrowej jezdzie. Wiele osob mysli ze to sprzeglo sie konczy albo ze wysprzeglik szwankuje itp itd. Okazuje sie jednak ze problem tkwi w gumowym przewodzie cisnieniowym sprzegla. Element nr 23 NA TYM OBRAZKU. Otoz po pewnym czasie wskutek wysokiej temperatury silnika oddzialywujacej na ten wezyk, traci on swoje wlasciwosci i przy wciskaniu sprzegla pojawia sie na owym wezyku babel przez co cisnienie w ukladzie nie jest wystarczajace do calkowitego wycisniecia docisku i pojawiaja sie problemy z wrzucaniem wstecznego i tym samym tez sprzeglo lapie bardzo nisko. Rozwiazanie tego problemu to wymiana tego weza na taki z metalowym oplotem. Bardzo podobny do wezow hamulcowych ktore ma Marcin_Os. Po prostu wykrecamy gumowy, wkrecamy ten z oplotem i odpowietrzamy sprzeglo. Bedzie wtedy lapac idealnie na srodku. Do oryginalnego weza jak widac wkrecany jest wylacznik cisnieniowy - element nr 25 na tym samym obrazku, jednak mozna go z powodzeniem wywalic a wtyczke zaizolowac i przymocowac gdzies do podwozia. Ten element 25 to jest taka nowoczesna wersja CDV (Clutch Delay Valve). Jego funkcja jest po prostu informowanie ECU o tym ze mamy wcisniety pedal sprzegla przez co komputer rozumie ze zaraz bedziemy ruszac i pomaga nam w tym lekko zwiekszajac obroty zeby nie zdusic. Wedlug mnie system dla debili, ludzi w podeszlym wiekow i kobiet ;). Ja u siebie mam wlasnie taki waz z oplotem i owy czujnik wypiety i wszystko jest idealnie. Sprzeglo lapie idealnie na srodku, biegi wchodza leciutko i nie mam problemow z ruszaniem mimo braku elementu 25 a komputer nie wywala zadnych bledow.

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: Inur » pn cze 28, 2010 13:53

Albo można zmienić na wysprzęglik ze zwykłego E36 ale sposób o którym piszesz wydaje się być dużo lepszy.

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: mrbeem » pn cze 28, 2010 15:35

Ten sposob o ktorym pisze rozwiazuje problem na dobre. Waz kosztuje jakies 100-120zl i zalatwia sprawe raz na zawsze.

Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: Rekin » pn cze 28, 2010 17:21

A możesz rzucic jakis link do takiego węża? w sumie nie zauważyłem nigdy takich problemow u siebie ale jak mozna cos poprawic to czemu nie.

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: mrbeem » pn cze 28, 2010 17:52

TUTAJ bezposredni link do producenta firmy HEL, a ponizej obrazek przedstawiajacy ten wezyk. Ta czesc koloru zlotego do ktorej wkrecony jest element nr 25 z realoem (wylacznik cisnieniowy ktory mozna wywalic) kupuje sie osobno ale nie jest to koniecznoscia i jest trudne to zdobycia. Sam waz wystarczy i laczy on wysprzeglik z metalowa rurka ukladu cisnieniowego sprzegla omijajac czujnik.

Foto:
Obrazek

A tutaj rysunek pokazujacy oryginalny waz z czujnikiem i waz z oplotem ktory czujnik omija

Obrazek

I jeszcze auto z zamontowanym wezykiem z oplotem:

Obrazek

Na foto czujnik jest obecny (po prawej stronie weza) ale bez niego tez bedzie i bedzie idealnie.

Awatar użytkownika
buni
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 21, 2007 19:23
Auto: Lotus Exige
Lokalizacja: wawa

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: buni » wt cze 29, 2010 07:13

taki przewod od wysprzeglika w oplocie wystepuje tez w BMW. mam taki u siebie, tylko nie wiem z jakiego modelu byl wyjety.
RWD

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: mrbeem » wt cze 29, 2010 12:52

Poprawka... wystepowal. BMW robilo kiedys takie przewody do E36 M3 ale juz dawno przestali.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: ww296 » pt lip 30, 2010 23:01

gdzie można kupic taki wężyk?
i czy w razie czego opłaca sie kupic oryginał?
ciągle szybciej...

patryczken16
Posty: 202
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: patryczken16 » pt lip 30, 2010 23:15

tez dalem stalowy oplot i niestety u mnie nie pomoglo,zmienilem sprzeglo dalej to samo - co sie w koncu okazalo ? wytarty byl bolec w wysprzegliku przy skrzyni :) sprzeglo juz dziala idealnie.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: ww296 » ndz sie 01, 2010 10:45

patryczek a gdzie kupiłeś stalowy oplot?
ciągle szybciej...

patryczken16
Posty: 202
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: patryczken16 » ndz sie 01, 2010 17:16

moj mechanik mi z czegos dobral ale z czego to nie wiem..

Emson
Posty: 13
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: Emson » pn sie 02, 2010 20:20

A pomaga na twardość? Bo mam wrażenie, że u mnie ciężko pedał chodzi ;/ podobno tak ma być.

patryczken16
Posty: 202
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: patryczken16 » pn sie 02, 2010 23:38

to jest m3 nie znaznasz tu wygody pod zadnym wzgledem kolego :twisted: kierujacy taki samochod powinien wyjsc z niego obolaly i nie o wlasnych silach :-P :-P

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: kostek_ja » wt sie 03, 2010 00:47

Bzdura. M3 jest dosyć wygodnym samochodem. Ja po trasie wysiadam z niego w lepszym stanie niż z każdego innego. Wsiądź np. do Caterhama a zrozumiesz co to znaczy brak komfortu ;)

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Sposób na nisko łapiące sprzęgło

Post autor: mrbeem » czw sie 12, 2010 05:27

No i moje sprzeglo znow dopadla przypadlosc lapania zaraz przy podlodze tylko troszke inna. Tzn jak silnik jest zimny to lapie w polowie, tak jak powinno. Gdy natomiast rozgrzeje sie wtedy zaczynaja sie problemy. Wsteczny zgrzyta, 1 ciezko wchodzi a sprzeglo zaczyna lapac przy podlodze. Moj mechanik od przekladki powiedzial ze pedal sprzegla ciezko chodzi. Ostatnio zauwazylem tez ze jak wcisne sprzeglo, wrzuce 1 i dodam gazu tak na 4000obr, auto lekko ciagnie do przodu. I teraz moj wniosek jest taki. Przedtem wezyk mial babla wiec cisnienie na wysprzegliku nie bylo tak jak ma byc. Teraz gdy wymienilem waz cisnienie wrocilo do normy co wykonczylo i tak juz pewnie wytyrany docisk i stad znow nie wysprzegla. Juz zamowilem komplet sprzegla i wczoraj tez kupilem ten plastikowy sutek z powykrecanym drucikiem ktory idzie po drugiej stronie lapy. Dodam tez ze uklad sprzegla zostal po przekladce na nowo odpowietrzony. Co myslicie chlopaki? wytyrany docisk czy sie myle??

ODPOWIEDZ