Wycie / piszczenie osprzętu silnika

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: Inur » ndz sty 31, 2010 21:29

W sumie nie dotyczy to tylko emek ale ogólnie wszystkich silników.

Chodzi o takie słyszalne z zewnątrz delikatne wycie/piszczenie z paska lub osprzętu silnika podczas gdy silnik jest odpalony. Brzmi to tak jakby silnik był stary i zajechany. Mam to w E36 i E38 i strasznie mnie to denerwuje bo pomimo że obydwa auta są w bdb stanie mechanicznie, to brzmią jakby były na ostatnich nogach.

Mam nadzieję, że rozumiecie o jaki dźwięk mi chodzi.

Co da się z tym zrobić? Można przesmarować koła pasowe czy lepiej tego nie robić?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: Marcin_Os » pn lut 01, 2010 17:26

U mnie tak piszczało i okazało się że była to właśnie jedna z rolek, już nie pamiętam która. Posmarować może być je ciężko ale napewno jak Ci się uda nic im się nie stanie, oby tylko nie po pasku ;-).
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

miniuś m3
Posty: 32
Rejestracja: wt lis 07, 2006 00:10
Lokalizacja: BEŁCHATÓW

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: miniuś m3 » pn lut 01, 2010 18:04

posamrowanie nic nie da a bynajmniej nie rozwiaze problemu na dłuzsza mete , rolki prowadzace/ napinajace pasek maja w sobie łozyska - ktore poprostu sie zuzywaja i "wyja' , przyczyna piszczenia tez moze byc napinacz na ktorym zazwyczaj zamocowana jest rolka.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: Marcin_Os » pn lut 01, 2010 19:07

U mnie zaczęło piszczeć dosłownie po myciu silnika.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: Inur » wt lut 02, 2010 11:26

Czyli na dobrą sprawę trzeba by ściągnąć pas i dokładnie przyjrzeć się wszystkim kołom? Czy ktoś to już robił i może napisać czy taki zabieg jest czasochłonny? Jak wygląda sprawa z wymianą łożysk? Robie auto od zera i zająłbym się tymi hałasami ale jeśli ma to być dzień j....ania od rana do wieczora to sobie podaruje.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: Krystian » wt lut 02, 2010 11:51

wystarczy przyłożyć metalowy przedmiot, np. kawałek pręta jak najbliżej koła/napinacza/łożyska które chcemy sprawdzić i przyłożyć ucho do niego
jeśli pada łożysko to będzie się dzwięk przenosił po pręcie i usłyszymy w którym konkretnie, bez rozbierania wszystkiego

wiem że trochę prymitywna metoda, ale się sprawdza
i uwaga żeby nie wrkęciło tego metalowego elementu bo można zarobić po uchu ;)

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: wania » wt lut 02, 2010 16:34

ja u siebie wymienilem wszystkie rolki i paski, mechanik nie mial przy tym wiekszego problemu, wszystko zrobil od dolu i gory bez zdejmowania przedniego pasa (tylko ze u mnie to Z3), ktoszt nie byl bardzo duzy jedna rolka 120 inna 80 wszystko z ASO (niepolecam zamiennikow bo sa mega tandetne a w podobnych cenach)

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: Inur » wt lut 16, 2010 23:00

Dzięki wam, jak podłącze spowrotem silnik to posprawdzam i wymienię co trzeba. Ceny nie są jakieś przerażające.

piti
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 16, 2010 23:24
Lokalizacja: Radom

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: piti » sob lut 20, 2010 09:11

wania, co do mega tandetnosci zamiennikow to dziwne bo kazdy producent ma podfirme od ktorej dopiera czesci i daje im swoje logo i za to placisz w ASO, a nie sadze zeby rolki firmy skf byly slabe...

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: wania » sob lut 20, 2010 10:06

piti, mialem obie w reku - uwierz mi ze jak bys zobaczyl jak wygladal zamiennik tanszy o 15zl od jak Ty to nazwales tego samego tylko ze z logo BMW to bys oszalal...

piti
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 16, 2010 23:24
Lokalizacja: Radom

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: piti » sob lut 20, 2010 11:07

wania, zdaje sobie sprawe ze sa rozne firmy zamiennikow, i ceny sa rozne prze rozne i jakos wykonania jeszcze bardziej :D ale chodzilo mi o konkretnie firme SKF :P,

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: wania » sob lut 20, 2010 11:17

piti, nie znam tej firmy wiec nie oceniam... skoro stac mnie na eM to stac mnie na oryginalne czesci do niej.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: allcar » ndz lut 21, 2010 02:22

Inur pisze:Można przesmarować koła pasowe czy lepiej tego nie robić?
Nie niemożna, ABSOLUTNIE!!!! elementy napędzane takie jak wpompa wspomagania, alternator, czy pompa klimy, mają dość spore opory podczas pracy danego elementu, jak je nasmarujesz to obniżysz ich sprawność, przez co mogą nie działać właściwie bo pasek będzie się ślizgał, jedyne co możesz zrobić to popsikać na pasek środkiem w aerozolu, środkiem do pasków, lub silicon spray'em , tą operację przeprować na odpalonym silniku na wolnych obrotach.
Krystian pisze:wystarczy przyłożyć metalowy przedmiot, np. kawałek pręta jak najbliżej koła/napinacza/łożyska które chcemy sprawdzić i przyłożyć ucho do niego
jeśli pada łożysko to będzie się dzwięk przenosił po pręcie i usłyszymy w którym konkretnie, bez rozbierania wszystkiego
... i zostać rencista bez ucha... Taka rada nie jest najlepsza, zwłaszcza w M3 gdzie visko się kręci, miejsca mało... no w najlepszym wypadku połamie wiatrak i jeszcze kilka tam rzeczy po drodze. ZŁA RADA!!!

Ile rolek bym nie wymienił to 90% jest na łożyskach firmy Optimal i sprawa tyczy się ori BMW. Dlatego też z czystym sumieniem polecam firmy SKF i EVR RUVILLE, jakoś porównywalna, a nawet taka sama jak ori, z ta różnica że cena niższa...
Robi się to bardzo łatwo. Proponuję demontaż osłony plastikowej wiatraka oraz demontaz viska (lewy gwint!). Jak to zrobisz to masz do wszystkiego piękny dostęp.
Zdejmij paski. Posprawdzaj napędy, rolki, wszystko będzie widać. Dla wprawionego 1-2h pracy, pod warunkiem że visko w miarę dobrze i szybko da się odkręcić, jak będa problemy, to trzeba robić tak żeby wiska nie demontować no i dłonie od chińczyka pożyczyć :-D
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Wycie / piszczenie osprzętu silnika

Post autor: Inur » sob mar 20, 2010 11:32

allcar pisze:
Inur pisze:Można przesmarować koła pasowe czy lepiej tego nie robić?
Nie niemożna, ABSOLUTNIE!!!! elementy napędzane takie jak wpompa wspomagania, alternator, czy pompa klimy, mają dość spore opory podczas pracy danego elementu, jak je nasmarujesz to obniżysz ich sprawność, przez co mogą nie działać właściwie bo pasek będzie się ślizgał, jedyne co możesz zrobić to popsikać na pasek środkiem w aerozolu, środkiem do pasków, lub silicon spray'em , tą operację przeprować na odpalonym silniku na wolnych obrotach.
:-D
Chodziło mi o przesmarowanie ślizgów/łożysk czy czegokolwiek co się w nich znajduje. Absolutnie nie miałem na myśli smarowania samego paska albo powierzchni stycznej na kole pasowym ;)

ODPOWIEDZ