Problemik z M3
Problemik z M3
W M3 3.0 mam maly problem,polega on na przerywaniu silnika tylko pomiedzy 2000 a 2500 obr/min,na zimnym jest to bardziej odczuwalne,nie wystepuje to zawsze ale bardzo czesto.Moze ktorys z was mial cos podobnego w swojej lub wie co moze byc przyczyna?Wymienione swiece,filtr paliwa,powietrza,cewki sprawdzone,na kompie zero bledow,wolne obroty ok,przyspieszenie takze.
Re: Problemik z M3
Miałem to samo, identyczne objawy jak u Ciebie. Podejrzewałem cewki. Narazie problem ustąpił. W serwisie BMW niestety nie wiedzą o co wogóle chodzi bo komputer nie wykazał żadnych błędów.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Problemik z M3
Mam nadzieje ze mojej tez przejdzie,wie ktos moze jakie ma byc prawidlowe napiecie na sondach lambda na pracujacym silniku?
Re: Problemik z M3
0,6 - 1 Volta
mialem kiedys to samo sprawdzilem lambdy , cewki , przeplywke , krokowy itp ale wszystko same sie unormowalo raczej zbieg okolicznosci bo wymienilem filter paliwa ale kto wie czy to nie bylo to skoro nie mialem zadnego bledu na kompie
mialem kiedys to samo sprawdzilem lambdy , cewki , przeplywke , krokowy itp ale wszystko same sie unormowalo raczej zbieg okolicznosci bo wymienilem filter paliwa ale kto wie czy to nie bylo to skoro nie mialem zadnego bledu na kompie

Re: Problemik z M3
Też miałem podobny problem. Wszystko inne było ok. oprócz przepływki. Kupiłem nową u zach. sąsiadów(bo tańsza) i problem zniknął.
Problemy z naszymi przepływkami pojawiają się najczęściej w deszczowe dni kiedy to dochodzi do tzw. przerwań ale tylko w tych leciwych przepływomierzach.
Problemy z naszymi przepływkami pojawiają się najczęściej w deszczowe dni kiedy to dochodzi do tzw. przerwań ale tylko w tych leciwych przepływomierzach.
Re: Problemik z M3
Wybaczcie że podbijam temat sprzed dwóch lat, ale po co zakładać nowy kiedy można zebrać informacje w jednym.
Dziś pojawił mi się podobny problem z silnikiem S50B30, z tym, że nie udało mi się nawet dojechać do warsztatu. Rano silnik strasznie mulił na niskich obrotach (jakoś do 2000obr) ale chodził w miarę równo. Kiedy olej się rozgrzał, pocisnąłem go mocno i problem zniknął na kilkanaście km. Dojechałem na miejsce, po 3 godzinach ruszam znowu, silnik ledwo odpalił. Nie udało mi się dojechać paru kilometrów do warsztatu. Poniżej 3000 obrotów zero mocy, silnik pracuje bardzo nierówno jakby wypadał zapłon i conajmniej jeden gar nie działał, z wydechu leci smród nie z tej ziemii. Jak się otworzy przepustnice na niższych obrotach to w ogóle się nie wkręca, trzeba to robić delikatnie.
Auto obecnie stoi w warsztacie. Dobrze by było poznać Waszą opinię na temat tego co mogło tam paść, bo mimo że zajmuje się tym naprawde ogarnięty człowiek to wiadomo jak to czasem bywa.
Pierwsza rzecz która przyszła na myśl to cewki (co zresztą mnie do tego tematu ściągnęło). Objawy o któych piszecie są dośc podobne, ale nie tak ekstremalne żeby auto w ogóle nie jechało i nie chciało odpalić. Podpięcie do kompa wykazało jaja z sondami lambda ale to może być spowodowane choćby tym, że jeden z garów nie pali.
Dziś pojawił mi się podobny problem z silnikiem S50B30, z tym, że nie udało mi się nawet dojechać do warsztatu. Rano silnik strasznie mulił na niskich obrotach (jakoś do 2000obr) ale chodził w miarę równo. Kiedy olej się rozgrzał, pocisnąłem go mocno i problem zniknął na kilkanaście km. Dojechałem na miejsce, po 3 godzinach ruszam znowu, silnik ledwo odpalił. Nie udało mi się dojechać paru kilometrów do warsztatu. Poniżej 3000 obrotów zero mocy, silnik pracuje bardzo nierówno jakby wypadał zapłon i conajmniej jeden gar nie działał, z wydechu leci smród nie z tej ziemii. Jak się otworzy przepustnice na niższych obrotach to w ogóle się nie wkręca, trzeba to robić delikatnie.
Auto obecnie stoi w warsztacie. Dobrze by było poznać Waszą opinię na temat tego co mogło tam paść, bo mimo że zajmuje się tym naprawde ogarnięty człowiek to wiadomo jak to czasem bywa.
Pierwsza rzecz która przyszła na myśl to cewki (co zresztą mnie do tego tematu ściągnęło). Objawy o któych piszecie są dośc podobne, ale nie tak ekstremalne żeby auto w ogóle nie jechało i nie chciało odpalić. Podpięcie do kompa wykazało jaja z sondami lambda ale to może być spowodowane choćby tym, że jeden z garów nie pali.
Re: Problemik z M3
A nie wyskoczyłoby to na kompie diagnostycznym?buni pisze:ja bym obstawial czujnikj polozenia walu lub czujniki walkow
Re: Problemik z M3
Nie wiem czy dobrze celuje ale sam zaczolbym od sprawdzenia swiec czy nie sa zalane olejem lub zurzyte byc moze uszczelka pod klawiatura puscila. Jesli nie to, to cewki jak nie one to dalej juz nie mam pojecia. .
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Problemik z M3
Mechanik grzebał mi dziś przy aucie, niby to zawiodły styki od paru cewek i świece nie są w zbyt dobrym stanie. Styki zrobił, świece sprawdził. Auto chodziło dość długo równo i bez problemów. Na ulicy po kilkunastu minutach katalizator rozgrzał się do czerwoności i auto umarło. Po godzinie znów było dobrze, auto wróciło do mechanika na kołach.
W skrócie wygląda na to, że problem z cewkami (najprawdopodobniej) doprowadził do całkowitego zapchania się jednego katalizatora. Drugi pewnie też nie jest w lepszym stanie ale nie rozgrzał się do takiej temperatury.
Słyszałem, że wycięcie katów w tym aucie jest niemal niemożliwe, przerabiał to ktoś? I gdyby trzeba było je wymienić, to warto zaryzykować i kupić używki z allegro czy też jest to cena zbyt podejrzana?
W skrócie wygląda na to, że problem z cewkami (najprawdopodobniej) doprowadził do całkowitego zapchania się jednego katalizatora. Drugi pewnie też nie jest w lepszym stanie ale nie rozgrzał się do takiej temperatury.
Słyszałem, że wycięcie katów w tym aucie jest niemal niemożliwe, przerabiał to ktoś? I gdyby trzeba było je wymienić, to warto zaryzykować i kupić używki z allegro czy też jest to cena zbyt podejrzana?
Re: Problemik z M3
Ja mam u siebie wycięte katalizatory. Nie jest to żaden problem, ponieważ sondy lamda są umieszczone przed nimi. Zależnie od tego, czy to 3,0, czy 3,2 odpowiednio w odcinku wydechu z katalizatorami, albo na końcu baranów.
Poza tym cena 700zł za katy to nic nadzwyczajnego, ponieważ w takich właśnie cenach (500-800) się sprzedają katalizatory do m3 e36.
Poza tym cena 700zł za katy to nic nadzwyczajnego, ponieważ w takich właśnie cenach (500-800) się sprzedają katalizatory do m3 e36.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Problemik z M3
No to wyglada na to ze ładnie sprzedalem katy od mojej bylej 316-tki e36 poszly za 650zl
ABombel, po wycieciu katow u cibie cos sie zmienilo?? Czy tez byly zapchane?

BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Problemik z M3
I jak Ci się jeździ? Dużo wolniej?
Moje jutro wylatują. Jeden z nich zapycha cały układ wydechowy i cieżko jest auto diagnozować.
Doszilśmy do tego, że jeśli tylko jeden katalizator się żarzy, to najprawdopodobniej coś jest nie tak z mieszanka w garach które do niego prowadzą. Wiecie które gary lecą do prawego kata? Te trzeba będzie mieć na oku.
Sondy nie wypluwają żadnych błędów, obecnie nie mamy w ogóle koncepcji co dalej robić. Pewnie trzeba będzie sprawdzić wtryski?

Moje jutro wylatują. Jeden z nich zapycha cały układ wydechowy i cieżko jest auto diagnozować.
Doszilśmy do tego, że jeśli tylko jeden katalizator się żarzy, to najprawdopodobniej coś jest nie tak z mieszanka w garach które do niego prowadzą. Wiecie które gary lecą do prawego kata? Te trzeba będzie mieć na oku.
Sondy nie wypluwają żadnych błędów, obecnie nie mamy w ogóle koncepcji co dalej robić. Pewnie trzeba będzie sprawdzić wtryski?
Re: Problemik z M3
jak grzeją się katy, czyt. jak są mocno czerwone, czy jak jeden jest w normia, a drugi rozgrzany do czerwoności, to problem jest w tym że na którymś, jednym dwóch, cylindrach nie spala się benzyna i dostaje się do katalizatora gdzie dopiero się spala i podwyższaj jego temperaturę.
Szukajcie problemu w brakach zaplonu:
- ciśnienie sprężania (jak za niskie to benzyna nie spala się)
- luz zaworowy (jak podparte wydechowe zawory to masz benzynę i dopalanie w katach)
- cewka zapłonowa i świece (to że iskra jest na wyjętych wcale nie znaczy że przy sprężaniu jest, bo wtedy jest jej trudniej przeskoczyći jak cewka slaba to nie zapali iskry na świecy)
- wtryskiwacze (jak leją non stop to zalewaja świecę, nie ma zapłonu i benzyna leci do katów)
Jak nie znajdziecie problemu to dzwon 0-506-16-36-75 postaram się cos podpowiedzieć, najlepiej jakbym rozmawiał z Twoim mechanikiem.
Postaram się pomóc, pisz co i jak.
Szukajcie problemu w brakach zaplonu:
- ciśnienie sprężania (jak za niskie to benzyna nie spala się)
- luz zaworowy (jak podparte wydechowe zawory to masz benzynę i dopalanie w katach)
- cewka zapłonowa i świece (to że iskra jest na wyjętych wcale nie znaczy że przy sprężaniu jest, bo wtedy jest jej trudniej przeskoczyći jak cewka slaba to nie zapali iskry na świecy)
- wtryskiwacze (jak leją non stop to zalewaja świecę, nie ma zapłonu i benzyna leci do katów)
Jak nie znajdziecie problemu to dzwon 0-506-16-36-75 postaram się cos podpowiedzieć, najlepiej jakbym rozmawiał z Twoim mechanikiem.
Postaram się pomóc, pisz co i jak.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Problemik z M3
Wielkie dzięki kolego, przekaże to wszystko mechanikowi i będziemy myśleć dalej. W razie gdyby wyczerpały się pomysły to będziemy dzwonić.
Nie wiem czy ta opcja jest prawdopodobna ale warto spytać - czy myślisz, że mogłaby to być uszkodzona sonda lambda, która dostarcza do silnika błędne informacje i przez to leje się do garów za dużo benzyny? Zaznaczam, że diagnostyka nie wykazała żadnych błędów.
Nie wiem czy ta opcja jest prawdopodobna ale warto spytać - czy myślisz, że mogłaby to być uszkodzona sonda lambda, która dostarcza do silnika błędne informacje i przez to leje się do garów za dużo benzyny? Zaznaczam, że diagnostyka nie wykazała żadnych błędów.