Składam silnik, pytania

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Kao
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 13, 2020 22:02
Auto: E36 S50

Składam silnik, pytania

Post autor: Kao » pt lis 13, 2020 22:37

Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem i kupiłem M3 jako niedokończony projekt do sportu ale temat nie o tym. Mam kilka podstawowych pytań. W Mce jest silnik rozłożony w miał, gość kupił nowe tłoki, wał i panewki, blok po sprawdzeniu i honowaniu. Zrobiłem też głowice tzn planowanie i sprawdzenie. Po kolei skręciłem wał na gotowo i jakoś ciasno się obraca według mnie, założyłem też tłoki i głowice no i szukam info jak ustawić rozrząd. Chcę narazie ustawić go tak powiedzmy na oko i zobaczyć czy da radę obracać wałem czy gdzieś jest błąd. Druga sprawa gdzie dostanę blokadę rozrzadu do tego silnika? Gdzie zregeneruje vanos?
Nie mieszkam w Pl, nie ma tu nikogo kto mógłby mi pomóc w tym silniku ale zacznijmy od rozrzadu, podpowiem ze nie jestem wykwalifikowany mechanikiem silnikowym i niektóre pojęcia mogą być dla mnie początkowo niezrozumiałe więc proszę o wyrozumiałość.

saron22
Posty: 394
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Składam silnik, pytania

Post autor: saron22 » pn lis 16, 2020 11:33

Zanim zabierzesz się za rozrząd to musisz być pewien że wał, panewki, tłoki i korbowody są zamontowane poprawnie. Szkoda by było wysadzić ten silnik w powietrze już przy pierwszym odpaleniu.
Co to znaczy, że silnik obraca się dosyć ciężko??
Wał po zamontowaniu do bloku i skręceniu mostków odpowiednim momentem ma obracac się luźno. Tzn jak nim zakręcisz to ma obracać się przez jakiś czas swobodnie. Opór ma się pojawić dopiero po zamontowaniu korbowodów z tłokami. Ale to też nie ma być jakiś wielki opór.
Pytanie jest następujące: czy masz dobrane prawidłowo panewki oraz czy mostki którymi skręcasz wał nie są pomylone. Jak dobrze pamiętam to one są numerowane. No i korbowód wraz z jego stopą to też jest komplet. Nie wolno mieszać stóp korbowodów z innymi korbowodami.
Czy sprawdziłeś luzy pomiędzy wałem korbowym a panewką?? Producent podaje jaki to ma być luz i są odpowiednie metody aby ten luz zmierzyć.
Czy śruby stóp głównych oraz korbowodów założyłeś nowe?? Bo te śruby są jednorazowe. Itd, itd, itd.
Najpierw zrób porządek z blokiem, wałem, panewkami, korbami, tłokami i pierścieniami a potem dopiero głowica i rozrząd.

ODPOWIEDZ