Traci moc po rozgrzaniu

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Juras
Posty: 350
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: Juras » pn wrz 23, 2019 22:52

Co prawda M50 a nie S50 ale to raczej bez różnicy. Objawy: odpala bez zarzutu zawsze za pierwszym razem nawet po postoju. Na zimnym wszystko ok. Po rozgrzaniu natomiast w okolicach 2-3tyś obrotów zamula ją. Przy wciskaniu gazu wręcz hamuje, silnik nierówno pracuje, na pewno nie chodzi w tym momencie na wszystkie gary, chyba strzela w wydech a może i w kolektor ale tego drugiego nie jestem pewien. Do momentu, gdy nie wcisnę go do końca - wtedy wyrywa do przodu i wkręca wszystkimi garami płynnie do końca obrotów. Dodatkowo żre paliwo jak głupia. Nie zmierzyłem dokładnie ile ale na oko min. x2 tyle co powinna. Lewego powietrza nie łapie, sprawdzając zalałem pół komory benzyną ekstrakcyjną psikając na i pod kolektor, dolot i okolice i obroty ani drgnęły.

Wymienione:

- pompa paliwa nówka Bosch (z innej przyczyny)
- 4 cewki nówki Beru (na 2 czekam bo zabrakło na miejscu w sklepie do kompletu)
- świece NGK, poprzednie wyglądały tak, w sumie to nie wiem czy ok? (były niedawno wymieniane ale dla pewności zmieniłem):
Obrazek

Nie pomogło. Z tego co czytałem mogą być jeszcze do wymiany/sprawdzenia/przeczyszczenia:

- pozostałe 2 cewki (akurat zostały 2 Zundspule, które podobno były bardziej awaryjne)
- sonda (obecnie ze względu na objawy i zużycie paliwa pierwsza podejrzana po cewkach, pomimo, że ma kilka miesięcy)
- przepływka (najpierw można spróbować ją odpiąć)
- regulator paliwa
- wtryski
- filtr paliwa (choć jest prawie nowy ale mogło być po drodze jakieś dziwne paliwo)
- masa ?

Czujnik położenia wałka rozrządu chyba nie bo podobno wtedy ciężko odpala? Co jeszcze wziąć pod uwagę? Proszę nie pisać o diagnostyce komputerowej, to jest jeszcze inny temat. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 350
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: Juras » śr wrz 25, 2019 14:32

Nikt nic?
Obrazek

Szatyn
Posty: 2
Rejestracja: śr wrz 25, 2019 22:46
Auto: M3 E36 i F30 330xd

Re: Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: Szatyn » czw wrz 26, 2019 00:41

Podłącz kompa, może jakiś błąd jest !

--==maly==----
Posty: 2366
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 E92 Competition Individual
Lokalizacja: Warszawa

Re: Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: --==maly==---- » czw wrz 26, 2019 12:52

Przyczyn może być kilkanaście nikt Ci bez komputera nie zgadnie dlaczego tak się dzieje.
Objawy pasują najbardziej na przepływkę lub czujniki wału lub wałka. Możesz spróbować odpiąć przepływomierz i zobaczyć czy coś się zmieni. Ciśnienie paliwa też warto zmierzyć ale tu akurat powinien do końca nie jechać. Cewki w bmw przeważnie jak już padną to nie działają wcale więc to bym wykluczył.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 350
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: Juras » czw wrz 26, 2019 22:06

Dzięki za odpowiedź. Wiem, że jest szereg elementów dlatego chciałem mieć komplet potencjalnych przyczyn. Cewki i tak chciałem wymienić - zgodziłem się co prawda początkowo na używane ale nie k... z 3 różnych parafii. Z wtryskami zastanawiałem się, czy któryś nie leje po prostu. Dlaczego nie stawiałbyś na sondę? Na kompa niedługo pojadę i tak ale jeszcze nie teraz.
Obrazek

ODPOWIEDZ